Ja, en als jij mij zou kennen, dan waren we gelukkig getrouwd

[..] dan zou je weten dat mijn standpunt niet alleen niet vooringenomen is, zoals ik al veel eerder aangaf. Daarnaast zijn er aanzienlijke verschillen met deze situatie en de situatie, waarin Assange zich bevond. Om te beginnen heeft Assange nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij de papieren willens en wetens gelekt heeft en niet alleen schade aan VS en andere landen heeft toegebracht, maar ook mensenlevens in gevaar heeft gebracht. Daarnaast had Assange geen Brits paspoort. Verder heeft UK niet zomaar Assange uitgeleverd aan VS, maar zijn er wel garanties ingebouwd in zijn uitlevering. Dus nee, hier sla je de plank volledig mis, evenals dat ik vooringenomen zou zijn.
Ik quote toch eerst je aanname, als ik het wel heb:
[...]
Daarnaast, 'dan heeft hij toch echt meer uitgevreten'. Dat is niet juridisch bewezen, daar wordt iemand hoogstens van verdacht. Jouw standpunt is vooringenomen, en bovendien politiek.
[...]
Nogmaals, je standpunt 'dan heeft hij toch echt meer uitgevreten' is vooringenomen. Een vd is een vd, niet een dader. Dat een vd meer heeft uitgevreten moet eerst juridisch bewezen worden. Een dader, daar is het van bewezen. Zo'n nuance lijkt muggenziften maar is soms behoorlijk belangrijk. Bovendien hoor je met een vd fatsoenlijk om te gaan. Dat doet ICE niet met hun 'gevangenissen'.
De kwestie van Assange ging over de vraag of hij daar recht zou hebben op een eerlijk proces, of dat hij gemarteld zou worden. Die twee zaken staan sinds Trump op losse schroeven. De vraag of wij staatsburgers aan de VS moeten blijven uitleveren is dan ook relevant.