Sorry, maar aanraden om PIR platen te plaatsen zonder de verdere opbouw van het dakbeschot te weten vind ik nu niet echt een goed advies..
Ikzelf heb een woning uit '76 en in mijn geval zit er aan de buitenkant, dus aan de pannen kant van het dakbeschot, een laag tempex. Als ik in dit geval PIR platen aan de binnenkant van het dakbeschot had geplaatst, zou ik vocht juist opsluiten en houtrot en schimmel in de hand werken!
Zoals in eerdere post ook al gemeld, raad ik juist aan om wat beluchting aanwezig te laten om de vocht dat onder de pannen komt, en dat gebeurd, ook weer weg kan door natuurlijke lucht droging.
Wat ik in mijn geval heb gedaan is glaswol geplaatst en op meerdere plaatsen in het dakbeschot een gat geboord (mijn dakbeschot bestaat uit massieve platen en geen planken) voorzien van een rooster, zodat er geen vuil naar binnen kan, maar eventuele vocht wél weg kan. Daarop folie en alles goed afgedicht.
Gezien je voldoende ruimte hebt, zou je ook nog extra glaswol kunnen plaatsen en afdichten met folie. Door de huidige kieren in je dakbeschot geen zorgen mbt houtrot en of schimmel.
Lees je goed in, want er wordt veel beweert wat echt niet klopt en je alleen maar ellende kan bezorgen.
Tot slot vind ik hetgeen ik op jou foto's zo zie niet echt schokkend. Vergeet niet dat het geen zichtwerk is hé.. 😉
PV SolarEdge SE5000 - 4.16kWp LG Neon2 Z/W bj 2019 || MT Venus E 5.12 V153 - CT003 V117