Hoe je eigen pc kast (laten) maken?

Pagina: 1
Acties:

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-04 23:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-LHGcAOFvQUu23NHqOgUh_q7r8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axqFXtrTV4L0Xs4ZgE1xGZdd.jpg?f=fotoalbum_large

ik heb een beetje zitten rommelen en kwam hierop uit als de perfecte pc case.
waar kun je zo'n schets als dit om laten zetten in een daadwerkelijke kast?
of hoe begin je aan dat project?

wat zou het kosten om een kast te maken als dit.. zou 1000 euro lukken?

-> ik ben bekend met autocad, dus als ik een ander soort schets moet maken (een meer 3d schets van het object) dan is dat een optie.. graag dan wel even zeggen welke software ik daar het best voor kan gebruiken (en wel zo fijn als dat gratis of goedkope software is)

ik hoor diegenen die ooit hun eigen pc case gemaakt hebben graag hoe zij dat aangepakt hebben..

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:38
Ik heb mijn kast in fusion 360 (gratis voor hobby gebruik) getekend. Daarna uit mdf laten lasersnijden.

Op smallformfactor.net kan je 3d modellen van moederborden met gpu's vinden waar je je kast omheen kan tekenen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-04 15:37
Via verschillende welbekende webshops kun je ook een basisframe of basisplaat kopen waarop moederbord, gpu en psu al meteen de juiste passing hebben. Dat heb ik gebruikt voor mijn build die in het 'show je build-topic' staat.
Die zijn relatief goedkoop en daar kun je vervolgens gemakkelijk een kast omheen ontwerpen.
Zo heb ik de radiator en pomp+reservoir later gemonteerd op alumimium extrusieprofielen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar wil je je kast van maken? MDF is redelijk goedkoop, makkelijk te verwerken en van 4mm of 6mm kun je best prima een kast in elkaar zetten.

Ik heb voor mijn builds meewtal een mobotray uit een bestaande kast geplukt, omdat dat gewoon een stuk makkelijker is, maar op zich kan dat zelfs zonder. Dan zit je alleen met de plek voor het I/Oshield en de uitbreidingskaarten die wat lastiger worden om nauwkeurig te doen.

Nu heb ik ook nooit iets in software getekend, ik heb gewoon gemeten (de maten voor PC onderdelen zijn gelukkig vrij makkelijk terug te vinden)

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Als het van metaal is kan je het laten buigen bij een partij als JLCCNC, als je eenmaal dit concept hebt verwerkt tot een CAD-tekening die dan ook nog eens de juiste uitsneden, gaten en buiglijnen bevat, welke volgens de specificaties van de uitvoerende partij moet worden opgesteld. Je bent bij stap 1 van veel, om het zo maar te zeggen. Het maken van het frame kost dan een paar honderd €uro en dan moet je zelf nog de afwerking doen. Als je dat wil uitbesteden ben je met 10k nog niet klaar.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!