Mijn vraag
Ik ga binnenkort naar een airshow en zou graag mooie foto's willen schieten. Echter tijdens een luchtshow waar ik eerder geweest ben kon ik redelijk dichtbij de startbaan staan, dat zal nu niet meer het geval zijn. Dus wil graag iets waarmee ik iets meer kan inzoomen.
Budget van ongeveer 1000 a 1500 euro, om voor een betere lens of voor zoiets als een bridge camera te gaan.
Denk dat ik wel iets beters kan gebruiken dan een oude D5200 om snel bewegende objecten te fotograferen? Echter zijn bridge camera's dan vaak weer minder in image quality? Door de bomen zie ik het bos niet meer.
Liefst heb ik straks dus gewoon 1 camera en lens bij me. (zowel een camera body en lens of een camera en lens in 1, maakt mij dan niet uit.)
Relevante hardware die ik gebruik
Nikon D5200 en een 70-300mm lens
Wat ik al gevonden heb
Tamron SP 150-600mm
Nikon P1100
Sony RX10 III
Panasonic DC-FZ82D
Canon SX70 HS
Voorbeeld met wat ik met de 5200 en 300mm lens kon (2016):
:strip_exif()/f/image/idYuJotPrP4T34Ztg7V9dJYu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/THRMU6Hj0vz1cBUZOmnVHzEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qpNFFQgSKgguftzW16SFlJq7.jpg?f=fotoalbum_large)
(maar ik was dus relatief dichtbij en ze vlogen niet al te hoog)
Ik ga binnenkort naar een airshow en zou graag mooie foto's willen schieten. Echter tijdens een luchtshow waar ik eerder geweest ben kon ik redelijk dichtbij de startbaan staan, dat zal nu niet meer het geval zijn. Dus wil graag iets waarmee ik iets meer kan inzoomen.
Budget van ongeveer 1000 a 1500 euro, om voor een betere lens of voor zoiets als een bridge camera te gaan.
Denk dat ik wel iets beters kan gebruiken dan een oude D5200 om snel bewegende objecten te fotograferen? Echter zijn bridge camera's dan vaak weer minder in image quality? Door de bomen zie ik het bos niet meer.
Liefst heb ik straks dus gewoon 1 camera en lens bij me. (zowel een camera body en lens of een camera en lens in 1, maakt mij dan niet uit.)
Relevante hardware die ik gebruik
Nikon D5200 en een 70-300mm lens
Wat ik al gevonden heb
Tamron SP 150-600mm
Nikon P1100
Sony RX10 III
Panasonic DC-FZ82D
Canon SX70 HS
Voorbeeld met wat ik met de 5200 en 300mm lens kon (2016):
:strip_exif()/f/image/idYuJotPrP4T34Ztg7V9dJYu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/THRMU6Hj0vz1cBUZOmnVHzEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qpNFFQgSKgguftzW16SFlJq7.jpg?f=fotoalbum_large)
(maar ik was dus relatief dichtbij en ze vlogen niet al te hoog)