Vraag

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:03
Ik heb sinds kort twee mobiele telefoons, eentje privé en eentje van werk.

Ik heb dit scenario mijn hele werkzame leven geprobeerd te voorkomen, maar nu moet het toch. Na 3 weken kan ik alleen maar zeggen dat ik het helemaal ruk vind.

Ik wil dus terug naar 1 mobiel. Dat mag overigens gewoon van de werkgever. Ik heb dit ik eerder gedaan, toen had ik gewoon 2 e-SIM's in mijn privé iPhone.

WhatsApp Business gekoppeld aan mijn zakelijke nummer. En de "gewone" WhatsApp aan mijn privé.

Maar..... deze truc werkt niet met Signal. En dat gebruiken we op het werk voor messaging. En ik gebruik het privé ook.

Wie kent er een handige truc? Mijn privé mobiel is de beste van de twee, dit is een iPhone 15 Pro.

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 20-03-2026 13:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://support.signal.or...n-van-meerdere-simkaarten

Daar staat je antwoord van Signal zelf - antwoord is dus nee.

• havana
Dat had ik gelezen. Maar ik had gehoopt dat er toch nog ergens een slimme oplossing zou zijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Nu online
Ik vind de whatsapp oplossing met WhatsApp business een pruts oplossing.
Reden dat ik met een privé en een vrijwilligers telefoon rond loop.

Ik zou een echte oplossing, die werkt voor Signal, Whatsapp en andere apps toejuichen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Voor Android zijn er apps waarmee je een app kan klonen. In de Oneplus die ik gebruik zit dat bijvoorbeeld standaard voor WhatsApp. Misschien dat er dat soort oplossingen zijn voor iPhone?

• wjvh
  • Nu online
Ik gebruik iPhones.

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:04
Wellicht heb je iets aan Molly?

Die kan je naast Signal installeren en als een tweede Signal client gebruiken
(Ik gebruik Molly op m'n tablet, want ik mag van Signal niet de echte app op m'n tablet installeren :+ )

[ Voor 27% gewijzigd door Flapperbol op 20-03-2026 14:15 ]

• havana
Molly is Android zie ik, dus dat helpt niet, want ik zit op iOS.

DIT IS MIJN WEBSITE

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:56
wjvh schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:00:
Ik vind de whatsapp oplossing met WhatsApp business een pruts oplossing.
Reden dat ik met een privé en een vrijwilligers telefoon rond loop.
Waarom is het een pruts-oplossing? Het werkt hier al jaren perfect om op die manier Whatsapp privé en werk gescheiden te houden op een dual-sim telefoon.

Twee accounts in één app zit er al jaren aan te komen, maar het duurt erg lang. Er is wel een vermoeden dat het er nu snel aan komt omdat WA vorige week het profiel-tab heeft aangepast.
https://9to5mac.com/2026/...profile-tab-to-ios-users/

• wjvh
  • Nu online
Het werkt inderdaad, maar ik vind dat het out-of-the box zou moeten werken, zoals kennelijk al jaren het plan is.
Daarom heen werken met een andere versie vind ik een pruts oplossing. Gewoon een kwestie van woordkeuze waarin we kennelijk verschillen.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zakelijk Whatsapp gebruiken, dat is pas een "pruts" oplossing.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DNN!S
Donstil schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:25:
Zakelijk Whatsapp gebruiken, dat is pas een "pruts" oplossing.
Het meest spannende wat wij via telefoon bespreken of appen is in welk restaurant we gaan lunchen of in welke airportlounge we verzamelen, dat gaat prima :)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DNN!S schreef op zondag 22 maart 2026 @ 10:40:
[...]

Het meest spannende wat wij via telefoon bespreken of appen is in welk restaurant we gaan lunchen of in welke airportlounge we verzamelen, dat gaat prima :)
Dat wel inderdaad, alleen het zet de deur open om ook zakelijke zaken te bespreken, wat in de praktijk veel meer gebeurd dan je als bedrijf zou moeten willen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• RoL0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:51
Hier bestaat het werk-profiel voor: https://support.google.com/work/android/answer/6191949?hl=en. Deze kun je gebruiken om een privégedeelte en een werkgedeelte op Android in te richten. In je werkprofiel zijn apps en accounts gescheiden van je 'normale' omgeving. Je kunt hierdoor dus prima tweemaal WhatsApp of Signal installeren en gescheiden houden. Bijkomend voordeel: je kunt je hele werkprofiel met één klik (of tijdschema) uitschakelen.

Als je werkgever zelf geen werkprofiel aanbied kun je deze zelf aanmaken met o.a. Shelter: https://f-droid.org/packages/net.typeblog.shelter/

Oh, je gebruik ook iPhone (dacht na de reactie van wjvh dat jij dan dus Android gebruikt). Dan laat ik het slechts staan voor bezoekers die alsnog een Androidoplossing zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door RoL0 op 22-03-2026 14:13 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://support.signal.or...les/360007319251-Dual-Sim

Beperking van Signal :)
Ga je niet oplossen dus, en zit er default in om privacy te kunnen waarborgen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
Op iPhone kan het niet, dus je hebt 2 mogelijkheden, eraan wennen met 2 telefoons te lopen, of overstappen naar een Android telefoon.

Mijn advies, wen aan 2 telefoons. Reden, je werktelefoon kun je dan simpelweg aan de kant leggen buiten werktijd, op vakantie, etc. Daarnaast kan werkgever de werktelefoon traceren, dus weten waar je bent (geweest), en nog wel meer. Ik werk in informatie beveiliging en daar is het hebben van 2 telefoons de norm, niet de uitzondering.

• havana
Ik denk inderdaad dat het voorlopig 2 telefoons wordt.

DIT IS MIJN WEBSITE

• The Eagle

The Eagle

havana schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:08:
Ik denk inderdaad dat het voorlopig 2 telefoons wordt.
Niet voorlopig ;)
Bovendien is twee telefoons heel handig; de zakelijke kan als je thuis bent in een hoekje en we zien je morgen weer. Gaat ie af heb je de keuze. Is de batterij leeg is het lekker rustig ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DNN!S
The Eagle schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:28:
[...]
Bovendien is twee telefoons heel handig; de zakelijke kan als je thuis bent in een hoekje en we zien je morgen weer. Gaat ie af heb je de keuze. Is de batterij leeg is het lekker rustig ;)
Of heel onhandig; gedoe met 2 telefoons meesjouwen. Zorgen dat de batterijen opgeladen blijven. Gedoe met carkits die net degene niet hebben geconnect waar een telefoontje op binnen komt. Gemiste gesprekken terug moeten bellen omdat je net die ene telefoon even niet bij je had. 2 devices up-to-date moeten houden. Allemaal te voorkomen met een dual-sim :)

• The Eagle

The Eagle

Je focust op het bellen en gebeld worden. Dat is tegenwoordig niet meer het doorsnee gebruik van een telefoon tegenwoordig, en ook niet het probleem van TS.

Ja je moet twee devices meenemen. Die ene alleen tijdens werktijd. Daar is prima een gewoonte van te maken (zeker als je er MFA aan gekoppeld hebt, dan vergeet je hem zeker weten maar 1 keer en daarna nooit meer ;) ).

Dual sim gaat vooral over twee keer mobiele connectiviteit en belfunctie af kunnen nemen. Niet over dat wat er de andere 95% van de tijd mee gedaan wordt ;)

• DNN!S
The Eagle schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:55:
Je focust op het bellen en gebeld worden. Dat is tegenwoordig niet meer het doorsnee gebruik van een telefoon tegenwoordig, en ook niet het probleem van TS.

Ja je moet twee devices meenemen. Die ene alleen tijdens werktijd. Daar is prima een gewoonte van te maken (zeker als je er MFA aan gekoppeld hebt, dan vergeet je hem zeker weten maar 1 keer en daarna nooit meer ;) ).

Dual sim gaat vooral over twee keer mobiele connectiviteit en belfunctie af kunnen nemen. Niet over dat wat er de andere 95% van de tijd mee gedaan wordt ;)
Ik heb een kleine 20 jaar met 2 telefoons rond gelopen en vond het echt een verademing toen dual-sim kwam op de iPhone. Bellen, sms’en, mfa, gescheiden app, gescheiden mail. Alles ingesteld met automations om na werktijd onbereikbaar te zijn, het werkt allemaal perfect. Alleen Signal blijkbaar dan niet, dus ik snap dat de topicstarter er dan ook niks aan heeft.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10

JB

Cédric roelt!

Dat werkt niet voor iedereen zo. Ik werk voor klanten == MDM ivm Mail/Teams/Okta/Authenticator apps. Never-nooit-niet, dat ik zoiets op mijn privé toestel wil hebben.
edit:
Signal Beta draait op mijn laptop naast default, wellicht is dat nog een optie voor TS

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 29-03-2026 13:11 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1