Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ben + Ericsson A1018s gelockt op provider?

Pagina: 1
Acties:

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Topicstarter
Mijn probleem:

Mijn telefoon is een Ericsson A1018s en er zat een Ben SIM kaart in. Die Sim-kaart is geblokkeerd (ik had geen PUK en was pin vergeten). Nu heb ik geprobeerd om er een KPN-kaart in te drukken maar dat wou dus niet ivm een simlock. Ik heb ergens gelezen dat deze telefoons op de provider gelockt zijn ipv op de simkaart, dus in principe zou ik een prepaid Ben-simkaart kunnen kopen en die zou hij moeten accepteren. Weet iemand wat hiervan waar is? Of is hij wel op de simkaart gelockt en moet ik een andere telefoon kopen? (of via de minder legale weg maar dat doe ik liever niet)

...And the world goes on racing, like the world always will...

Verwijderd

Ik heb ook de A1018S van Ben. Mijn zusje overigens ook. De mijne heb ik geunlocked door een verzoek te sturen naar Ben Nederland BV tav de afdeling Sim en Lock, Postbus 16272, 2500 BG Den Haag. Daarin moet je ff je IMEI-code vermelden, sim-kaart nummer, mobiele nummer en (geloof ik) ook je PUK-code en een kopie van de kassabon of afschrift van je telefoon meesturen. Nu heb je die PUK-code niet, dus zou ik als ik jou was als je wilt unlocken ff met BEN bellen (BEN-prepay: 0900-0236)

En BEN heeft idd een provider-lock erop zitten, want als ik mijn BEN sim-kaart in die van die van mijn zusje doe, dan werkt mijn zusje's telefoon gewoon. Doe ik er echter een sim-kaart van een andere provider in, dan werkt die telefoon van mijn zusje niet.