Ok, het volgende. Ik heb 1 simm van 128 MB. Ook heb ik sisoft sandra. Alleen weet ik niet precies waar ik nou kan zien hoeveel mhz mijn geheugen is. Als iemand mij dit kan vertellen, heel graag.
Met WCPUID, progje kun je het wel zien. Moet je wel even op het pijltje naar rechts klikken om wat extra opties weer te geven..
Mainboard & Chip Configuration, of iets van die strekking, die haalt wat gegevens van de makelij van uwer reepje..
ten eerste: het is dimm, maar dat is je vraag niet... Kun je de kast niet ff openmaken en kijken of er een stickertje op het geheugen zit??
Hier staat tekst
Misschien dat iemand dat al kan zien als jij wat meer info over je systeem post..
Overigens, jouw ram loopt op een bepaalde snelheid.. Wat de maximale snelheid is, hangt af van meerdere dingen..
En anders kijk effe op de dimm.. Daar staat als het goed is op de chips ook de snelheid (in nanoseconden) op.. (iets van 7, 7.5, 8 of 10) Post die maar hier.. Daaruit kun je namelijk ook de snelheid afleiden!
Verder kun je in sisoft gewoon bij de info-modules de FSB zien. En bij het motherboard info staat ook de geheugensnelheid meen ik me te herinneren.
Overigens, jouw ram loopt op een bepaalde snelheid.. Wat de maximale snelheid is, hangt af van meerdere dingen..
En anders kijk effe op de dimm.. Daar staat als het goed is op de chips ook de snelheid (in nanoseconden) op.. (iets van 7, 7.5, 8 of 10) Post die maar hier.. Daaruit kun je namelijk ook de snelheid afleiden!
Verder kun je in sisoft gewoon bij de info-modules de FSB zien. En bij het motherboard info staat ook de geheugensnelheid meen ik me te herinneren.
Kijk bij Sisoft Sandra naar Mainboard information (3e icoon).
Dit krijg je bij mij 1x128MB 8ns en 1x256MB 7ns
Memory Modules
Memory Module 1 128MB 16x(8Mx8) SDRAM PC100-322-622 (CL3 upto 125MHz) (CL2 upto 83MHz)
Memory Module 2 Wichmann WorkX AG PCB200G-R8 256MB 16x(16Mx8) SDRAM PC133U-333-542 (CL3 upto 133MHz) (CL2 upto 100MHz)
Dit krijg je bij mij 1x128MB 8ns en 1x256MB 7ns
Memory Modules
Memory Module 1 128MB 16x(8Mx8) SDRAM PC100-322-622 (CL3 upto 125MHz) (CL2 upto 83MHz)
Memory Module 2 Wichmann WorkX AG PCB200G-R8 256MB 16x(16Mx8) SDRAM PC133U-333-542 (CL3 upto 133MHz) (CL2 upto 100MHz)
You only live once, so live to the max's
[b]B the W, als jullie nog suggesties hebben, kom maar op (hoe ik kan zien of het een 100 of 133 mhz dimmetje is. Mzzl.
Verwijderd
133mhz op cas 2 of 3?Op vrijdag 21 september 2001 01:02 schreef Burned_rubber het volgende:
[..]
Als je 'm op cas 2 hebt staan zet 'm dan ff op cas 3. Heb je dan nog steeds vastlopers dan heb je een 100mhz dimm
Verwijderd
Met het progje CTSPD kun je per DIMM-slot uitlezen wat de timing-specs van je dimm zijn, de fabrikant (als dat is ingevuld, anders heb je merkloos geheugen) en welke PCxxx ie is en welke CAS-settings de officieele zijn.
En 't hangt niet van de huidige ingestelde snelheid af, 't zijn echt de settings die in een geheugentje op de dimm staan.
En 't hangt niet van de huidige ingestelde snelheid af, 't zijn echt de settings die in een geheugentje op de dimm staan.
Pagina: 1