Hoi allemaal,
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met ervaring met de Zonneplan Nexus thuisbatterij.
Ik heb zelf een batterij aangeschaft op basis van verwachte rendementen van ongeveer €1800–€2300 per jaar. In de praktijk kom ik echter uit op een stuk lager bedrag (eerder richting €500–600), wat natuurlijk behoorlijk tegenvalt.
Daarnaast vind ik de communicatie vanuit Zonneplan hierover niet echt duidelijk of transparant. Daardoor voelt het voor mij (en blijkbaar ook voor anderen) alsof de verwachtingen vooraf te rooskleurig zijn voorgesteld.
Daarom ben ik een petitie gestart om dit probleem breder onder de aandacht te brengen en om Zonneplan te vragen om:
- eerlijkere communicatie over rendement
- inzicht in de werkelijke cijfers
- en eventueel compensatie voor klanten
👉 Je kunt de petitie hier bekijken en ondertekenen:
knip knip. Discussie op het forum: ja graag! Het forum gebruiken voor exposure? No thanks.
Ik ben vooral benieuwd:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nexus batterij?
Halen jullie de beloofde rendementen?
Of herkennen jullie dit beeld?
Alle input is welkom — hoe meer inzicht, hoe beter.
Thanks!
Ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met ervaring met de Zonneplan Nexus thuisbatterij.
Ik heb zelf een batterij aangeschaft op basis van verwachte rendementen van ongeveer €1800–€2300 per jaar. In de praktijk kom ik echter uit op een stuk lager bedrag (eerder richting €500–600), wat natuurlijk behoorlijk tegenvalt.
Daarnaast vind ik de communicatie vanuit Zonneplan hierover niet echt duidelijk of transparant. Daardoor voelt het voor mij (en blijkbaar ook voor anderen) alsof de verwachtingen vooraf te rooskleurig zijn voorgesteld.
Daarom ben ik een petitie gestart om dit probleem breder onder de aandacht te brengen en om Zonneplan te vragen om:
- eerlijkere communicatie over rendement
- inzicht in de werkelijke cijfers
- en eventueel compensatie voor klanten
👉 Je kunt de petitie hier bekijken en ondertekenen:
knip knip. Discussie op het forum: ja graag! Het forum gebruiken voor exposure? No thanks.
Ik ben vooral benieuwd:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nexus batterij?
Halen jullie de beloofde rendementen?
Of herkennen jullie dit beeld?
Alle input is welkom — hoe meer inzicht, hoe beter.
Thanks!
[ Voor 7% gewijzigd door teacher op 23-03-2026 17:37 ]