vervanging intercom client BPT system 200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrmvergeer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-04 08:39
Mijn vraag is of iemand een vervangend model kent voor de intercom client BTP system 200

Toelichting:
Mijn intercom client (BPT system 200) in mijn nieuwe appartement is kapot. Ik ben op zoek naar een vervanging. Tot dusver ben ik alleen "Came AGT V200" is directe vervanger tegengekomen, maar die is niet te vinden.
Het probleem is dat het BPT-model uit 1997 stamt. Ook in de andere appartemeten wordt het nog gebruikt. Sterker nog, de apparaten zijn in serie geschakeld: als ik die van mij er tussenuit haal, doen de systemen in de bovenliggende appartementen het ook niet meer.

Mijn huidige systeem heeft een nogal ingewikkelde bedrading (zie foto). Het nieuwe model zou dan ook dezelfde bedrading moeten hebben, vermoed ik.

Alvast dank voor jullie hulp.
Maurice

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiqSRp-D6yi2Wgnzl69ENWknszM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lE9UUPtLJsnE6fa6p2WAhJLD.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gewoon losmaken. Als de buren klagen gewoon samen met de VVE een nieuw systeem aanschaffen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• mrmvergeer
@DJMaze Dank voor je reactie. Het hele systeem vervangen voor het gehele appartement is voorlopig geen optie als er maar een client kapot is

• chris1508
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-04 16:39
Hey maurice, wat grappig dat ik jou vraag tegen kom.
Wij gebruiken veelvoud de intercom van CAME als vervanging.

Ik kan is na vraag doen voor je als je wilt of deze ook voor de losse verkoop is.

Deze maakt gebruik van de COAX video aansluiting.
De CAME v200 is het aansluit blok 1 op 1 het zelfde. als je de nummer 1 tot ik meen 7 1 op 1 over zet werkt het direct weer

[ Voor 30% gewijzigd door chris1508 op 28-03-2026 18:30 ]

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-04 13:13
Uh, ik weet niet hoe actief je VvE is, maar normaal mag je niet zelf je intercom vervangen.

• mrmvergeer
goede morgen @chris1508.

Dank voor je reactie. Als je die navraag zou willen doen graag. Wat betreft de coax-aansluiting, die is bij het huidige systeem niet aanwezig. Zou dit betekenen dat er geen video is? Video is voor mij niet noodzakelijk, overigens.

dank
Maurice

• mrmvergeer
Goedemorgen @hfolkers ,
Mijn VVE werkt uitstekend. Zij is op de hoogte dat ik een kapot apparaat heb en en nieuw exemplaar aan het zoeken ben.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:11
De intercom installatie is eigendom van de VVE. Zij zijn ervoor verantwoordelijk dat jij een werkend toestel in je appartement hebt.

Natuurlijk kun jij als VvE-lid aangewezen worden om dit te regelen. Maar de kosten zijn voor de VvE (tenzij het ding door jezelf of bezoekers van jouw appartement gesloopt is en het hier niet om een technisch defect gaat).
Als je geen vervangend toestel kan vinden, zal de VvE toch echt de kosten voor een volledig nieuwe installatie moeten dragen.

Wat een mogelijke oplossing kan zijn: probeer eens wat installateurs van intercom systemen langs te bellen en vraag of ze nog wat oude toestellen hebben liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ivow85 op 29-03-2026 10:06 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• chris1508
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-04 16:39
de zwarte kabel is vermoedelijk de afgaande coax, en de grijze de aankomende.

Ik zal maadag ff overleggen

• mrmvergeer
Hallo @Ivow85 je hebt gelijk. Ik zal morgen eens overleggen met de VVE. Dank voor de tips.

• mrmvergeer
@chris1508 duidelijk. Dank alvast
Pagina: 1