Beamer + uitrolbaar (electrisch) scherm in de..... serre!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HenkyDoodle
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 14:13
Hoi,

Voor een serre van 6 bij 5 zoek ik de juiste specs voor een beamer en projectiescherm. Het scherm zal in de richting van de tuin worden gehangen en krijgt dus behoorlijk wat licht overdag. Daar zal de kijkafstand rond de 4 meter zijn en ik wil het scherm 120' doorsnede laten hebben. Oh, en er komt aan de bovenkant ook een ARC te hangen voor het geluid. We gaan lekker streamen via een Shield.

Kortom veel omgevingslicht, electrisch scherm (welke reflectiewaardes?), kijkafstand flexibel maar geen UST.

Was zelf al op een BenQ X3100i uitgekomen, maar qua scherm vind ik het enorm lastig iets te vinden.

Budget is rond de 4k.

HT-addict in spe

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@HenkyDoodle Om onduidelijke redenen heb je het format dat je krijgt te zien bij het starten van een aankoopvraag weggehaald. Dit is er specifiek voor bedoeld om je medeforumgebruikers meer houvast te geven, zodat jij beter geholpen kunt worden.

Ik verzoek je dan ook om het alsnog in te vullen en die informatie toe te voegen aan je startvraag. Geef daarbij ook uitgebreid aan wat je hebt gevonden, waarom je die dingen juist wel of niet overweegt en welke gerichte vragen je over je beoogde aankoop hebt. Hoe meer inzet, hoe makkelijker het wordt om je te helpen.

Zie:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Alvast ter verduidelijking: wat bedoel je met een ARC? Bedoel je een audio-apparaat dat over HDMI-ARC beschikt? Bedoel je iets anders?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06

Jag

HenkyDoodle schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:35:
Hoi,

Voor een serre van 6 bij 5 zoek ik de juiste specs voor een beamer en projectiescherm. Het scherm zal in de richting van de tuin worden gehangen en krijgt dus behoorlijk wat licht overdag. Daar zal de kijkafstand rond de 4 meter zijn en ik wil het scherm 120' doorsnede laten hebben. Oh, en er komt aan de bovenkant ook een ARC te hangen voor het geluid. We gaan lekker streamen via een Shield.

Kortom veel omgevingslicht, electrisch scherm (welke reflectiewaardes?), kijkafstand flexibel maar geen UST.

Was zelf al op een BenQ X3100i uitgekomen, maar qua scherm vind ik het enorm lastig iets te vinden.

Budget is rond de 4k.
Wat wil je erop kijken?

Omgevingslicht en projectie zijn natuurlijk wel echt elkaars vijanden. Een ALR (ambient light rejecting) scherm helpt een beetje hiervoor. Je kan bij thenextshop kijken voor electrische schermen al dan niet in alr versie. Heb er zelf één en tevredenheid over de kwaliteit en ze zijn daar betaalbaar.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Let ook even op de vochtigheid in de serre! Ik weet niet wat voor type serre het is, maar bij sommige types kan het nog wel eens vochtiger zijn, waardoor een beamerscherm sneller kan krullen/kreuken. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A