Prijzen Macbook Pro 2025 bijshops bekend maar niet in PW

Pagina: 1
Acties:

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 23:24
Hi allemaal,

De prijzen van de verschillende MacBook Pro 2025 (verschillende uitvoeringen) zijn al een tijdje op 'wordt verwacht' in de pricewatch.

Bijvoorbeeld deze: https://tweakers.net/pric...-ssd-qwerty-nl-zwart.html

Al enige tijd, 2+ weken, is deze bekend en leverbaar bj Upgreatest.nl
Ik heb niet gezocht naar andere shops.

Uit nieuwsgierigheid, hoelang duurt het voor dergelijke nieuwe producten verschijnen in de Pricewatch?? Kunnen wij, als users, dat ergens submitten? (op de productpagina, anders dan hier ;) )

Die MacBook bij Upgreatest: https://upgreatest.nl/pro...u-16x-gpu-24gb-1tb-zilver

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Lijkt me dat dit aan de webwinkel en dus het aanbod ligt toch? Of verwacht je dat tweakers dagelijks de prijzen handmatig update?

Dus hoelang het duurt, totdat een webwinkel het product toevoegt.

[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 19-03-2026 13:01 ]

• Loft
Nopheros schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:00:
Lijkt me dat dit aan de webwinkel en dus het aanbod ligt toch? Of verwacht je dat tweakers dagelijks de prijzen handmatig update?

Dus hoelang het duurt, totdat een webwinkel het product toevoegt.
Volgens mij heeft Tweakers crawlers die de prijzen van de website bijhouden / scrapen. Maar ik weet niet hoe slim deze zijn dat ze automatisch nieuwe producten zien/updaten

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:12
Loft schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:48:
[...]

Volgens mij heeft Tweakers crawlers die de prijzen van de website bijhouden / scrapen. Maar ik weet niet hoe slim deze zijn dat ze automatisch nieuwe producten zien/updaten
Dat was misschien vroeger zo. Bij mijn weten kan je nu als winkel een abonnement nemen op de PW en kan je vervolgens als winkel zelf je prijzen naar de PW uploaden. Dan heb je als winkel ook de mogelijkheid om selectief te uploaden: als je met een moeilijk leverbaar product niet in de PW wil, kan je die er bijvoorbeeld uitlaten.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:04

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Loft schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:48:
[...]

Dit is al jaren niet meer zo ;) Zoals @vanaalten al zegt nemen de winkels een abonnement op de PW en leveren ze een feed aan. Ze kunnen zelf bepalen of ze artikels wel/niet in die feed opnemen.

@Glaanie Toch? :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

FlipFluitketel schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Dit is al jaren niet meer zo ;) Zoals @vanaalten al zegt nemen de winkels een abonnement op de PW en leveren ze een feed aan. Ze kunnen zelf bepalen of ze artikels wel/niet in die feed opnemen.

U gaat door voor de MacBook koelkast! Ik had er vanmorgen al even naar gekeken, maar liep vast en had hulp nodig van @Mooijekind . Die ik bij deze heb getagged :P

• Loft
FlipFluitketel schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Wist ik niet.
Nooit te oud om te leren 8)

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:37

Mooijekind

Manager Product Content
Het is inderdaad wat @FlipFluitketel aangeeft.

In dit specifieke geval is er ook nog een beetje verwarring ontstaan bij ons bij het aanmaken van de producten. Apple gebruikt al jaren alleen de naam 'MacBook Pro' als er weer een nieuw product wordt gelanceerd uit deze serie. Om voor ons zelf hier wat duidelijkheid in te geven voegen we het jaartal toe bij de naam. Dus in dit geval zou het 'MacBook Pro 2026' zijn geworden. Echter heeft het nieuwe model alleen een andere processor M5 Pro/Max en wordt deze bij Apple op 1 pagina getoond met de vorig jaar uitgekomen M5 processor. Deze staat dus in de pricewatch als 'MacBook Pro 2025' .
Tijdens de aankondiging had ik de nieuwe modellen meteen aangemaakt met de naam 2025. Echter toen ik de producten 2 weken later daadwerkelijk allemaal in de feeds binnenkreeg heb ik deze nogmaals aangemaakt alleen met de naam 2026. Beetje dom maar kan gebeuren.
Ik ga de komende tijd (lees vandaag/volgende week) er even doorheen om dit te herstellen. De serienaam wordt ipv alleen 2025 aangepast naar 2025/2026 en de dubbele producten worden verwijderd.

Om een lang verhaal kort te maken, de laptop die je zocht hebben we dus gewoon met een prijs in de pricewatch alleen is deze te vinden onder de 2026 serie :-)
Pagina: 1