Face ID wordt niet meer herkend en kan niet uitgezet worden

Pagina: 1
Acties:

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Vandaag ben ik op straat uitgegleden en op mijn kont gevallen. Ik kon me aardig opvangen, dus niet veel aan de hand. In mijn kontzak had ik wel mijn iPhone zitten. Deze heeft de val ogenschijnlijk overleefd. Echter nu wordt Face ID niet meer herkend. Ik heb de iPhone al uit/aan gezet en een soft reset uitgevoerd. Maar dat heeft niks verholpen. Het lijkt er op dat door de val er iets stuk/los is geraakt in de iPhone. De front camera werkt echter nog wel goed. Ook is de lens niet vies.
Het liefst zou ik Face ID nu uit willen zetten en alleen middels PIN code de iPhone ontgrendelen. Echter hiervoor heb je een werkende Face ID nodig… Ik zie nu geen andere mogelijkheid dan de iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen en een backup terug te zetten (wel eerst maken natuurlijk). Klopt het dat de Face ID instellingen dan ook verwijderd worden? Dat deze niet in de backup zitten?
Het zou mooi zijn als na een reset Face ID weer werkt (maar ik verwacht het niet), maar met alleen een PIN code vind ik ook wel prima. Kan ik het nog wel een tijdje mee uitzingen.
Hebben jullie nog advies wat ik kan proberen? Of misschien zelfs dit ervaren? Of is wat ik beschreven heb de enige weg om te volgen?

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Als je naar instellingen > Face ID en toegangscode gaat dan wordt altijd om pin-code gevraagd toch? Daarna kun je het uitzetten. Ik heb het net gedaan met de IR-camera afgedekt en ik kan Face-ID zo uitschakelen.

• meesje
  • Nu online
@SirLenncelot Verdorie. Je hebt helemaal gelijk. Ik krijg ook een pin code om bij deze settings te komen (zo ver was ik al). Daarna kan ik diverse schuifjes uitzetten. Op dat laatste heb ik dus niet goed gelet.
Ik heb denk ik te snel gefocust op opnieuw Face ID in te stellen middels ‘configureer ander uiterlijk’. Maar dat werkt natuurlijk niet als Face ID (hardwarematig) stuk is. Ik ga alle schuifjes uitzetten. Dan ben ik voor nu wel even gered.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKWUnMrD2QHvxnAPr72I_EKVRCo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yjp7i40lPIarvjVqXj0b0OzG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gWM6HykfkQKZeLmsVpKH5DJ5WkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtK5EO3sqzmU0cz0wkS3NnIN.jpg?f=fotoalbum_large

• meesje
  • Nu online
Om ‘contactloos en betalingen’ en ‘automatisch invullen wachtwoord’ uit te kunnen zetten, heb je wel Face ID nodig. Dat is dan zo. In ieder geval kan ik nu mijn iPhone sneller ontgrendelen met PIN. Anders blijft ie elke keer eerst Face ID proberen.