Booking.com gehackt ???

Pagina: 1
Acties:

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 20:24

derx666

mecker ende blaet

Topicstarter
Ik krijg zojuist een verdomd echt lijkende phishing van Booking.com.

We hadden voor dit weekend een hotelletje geboekt in Duitsland via booking, en krijg zojuist een mail (2x zelfs) van Booking.com over die EXACTE boeking dat er iets met de betaling niet ok is, en dat de boeking geannuleerd wordt als ik niet binnen X tijd mijn betaalmethode verifieer.

Dit was een stuk uit de mail (met sommige dingen tussen < > gecensureerd voor mijn privacy).

--------------------------------------
Your booking has been successfully modified
This booking was updated on xxxxxx

Comfort Twin Room for guest xxxx uw boeking wordt geannuleerd❌ Volg de instructies in de brief.
Guest Name: <naam> uw boeking wordt geannuleerd❌ Volg de instructies in de brief. (was Beste <naam>, Uw boeking bij <hotel> (ID: <nummer>, <datum>) vereist een dringende verificatie van de betaalmethode. Vanwege een recente toename van frauduleuze activiteiten op ons platform heeft ons beveiligingssysteem deze boeking gemarkeerd voor extra controle. Dit is een standaardprocedure om ervoor te zorgen dat uw boeking niet vals is. Belangrijk: Tijdens deze verificatie wordt er GEEN geld van uw kaart afgeschreven. Het is slechts een identiteitscontrole, ongeacht of uw boeking vooruitbetaald is of ter plaatse wordt betaald. Om uw boeking bevestigd te houden, voert u deze drie stappen uit binnen de eerstkomende 6 uur: 1. Klik op de onderstaande veilige verificatielink. 2. Volg de instructies op de pagina. 3. Uw boeking wordt volledig bevestigd. Verifieer uw boeking hier: -knip - Let op: Als u niet binnen 6 uur verifieert, wordt uw boeking automatisch geannuleerd zonder terugbetaling en wordt er een servicekosten van <bedrag> EUR in rekening gebracht. Deze annulering is te wijten aan een kaartgerelateerd beveiligingsprobleem, niet aan een probleem met het hotel. Als u hulp nodig heeft, gebruik dan dezelfde link hierboven om contact op te nemen met onze ondersteuning, die 24/7 beschikbaar is. Antwoord niet op deze e-mail – deze wordt automatisch verzonden. We kijken ernaar uit u te verwelkomen. Het Booking.com-team)
-------------------------------

De mail komt van het booking.com domein af volgens de mailheaders, incl DKIM en ARC etc.
Ook zijn de details in de mail exact van mijn daadwerkelijke booking.

Als ik op de booking.com site zelf kijk dan is de boeking wel gewoon nog geldig, zonder enige problemen.

Lijkt erop dat er ergens een flink probleem zit....

[ Voor 0% gewijzigd door Bor op 18-03-2026 19:38 ]

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit lijkt een beetje op dát wat er al sinds Jaar en Dag (serieus) mis is bij Booking .....

Neem even zelf contact op met de accommodatie waarvoor je reservering gemaakt is, waarschijnlijk zijn die 'ge-hacked' en misbruiken de 'hackers' nu de credentials van die accommodatie om via Booking aan extra geld te komen.

Veel kans dat de accommodatie van niks weet en jouw reservering dus nog gewoon als volledig valide ziet.

Onnodig om te zeggen, maar: Klik niet op linkjes en maak zéker niet zomaar geld over voordat je vanuit zowel de accommodatie alsook Booking zekerheid hebt!!

[ Voor 30% gewijzigd door Will_M op 19-03-2026 03:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Divedekker
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:04
Wij hadden dit afgelopen februari maar dan via whatsapp. Exact zelfde tekst (alleen dan engels). Men wist boekingsnummer, data en prijs. Contact opgenomen met het hotel en booking. Kregen niet veel later een mail van booking waar ze aangaven dat deze berichten de ronde deden en met de vraag of we op iets geklikt hadden. Ging om een hotel in san juan.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@derx666 Ik heb de link even uit jouw bericht verwijderd. Het lijkt mij niet verstandig dat hier openbaar te plaatsen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Gebeurt al lang inderdaad. Ik had het paar jaar geleden meermaals met vergelijkbare tekst maar dan via de "chat" die je via de app met de accomodatie kan hebben.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-03 20:24

derx666

mecker ende blaet

Topicstarter
Bor schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:39:
@derx666 Ik heb de link even uit jouw bericht verwijderd. Het lijkt mij niet verstandig dat hier openbaar te plaatsen.
Ik had hem al aangepast. Dit was niet 100% dezelfde link uit de email. Maar evengoed thx

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1