Mijn vraag:
Ik heb een GW-1500-NS omvormer met 6 zonnepanelen.
Ik moet helaas de draden verlengen omdat ik anders niet uitkom met de kWh meter die ik erbij tussen wil plaatsen. Dit doe ik met gecertificeerde lasklemmen. Een 2 din groepenkastje komt onder dat rechter groepenkastje.
Het gaat om de 2 draden die links uit het rechter groepenkastje steken (die naar de omvormer gaan).

Ik wil zojuist de draden gaan verlengen maar ik zie dat de huidige draden 3.5 mm dik zijn en in een grijze kabel (ook wel grondkabel genoemd) zitten.
Ik kan alleen maximaal 2.5 mm installatiedraad vinden, zowel als los installatiedraad alsmede grondkabel.
Met welke draden kan ik dit het beste verlengen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
GW-1500-NS omvormer.
1 fase aansluiting.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op tweakers en op google, bij alle bouwmarkten in de buurt en online.
Ik heb een GW-1500-NS omvormer met 6 zonnepanelen.
Ik moet helaas de draden verlengen omdat ik anders niet uitkom met de kWh meter die ik erbij tussen wil plaatsen. Dit doe ik met gecertificeerde lasklemmen. Een 2 din groepenkastje komt onder dat rechter groepenkastje.
Het gaat om de 2 draden die links uit het rechter groepenkastje steken (die naar de omvormer gaan).

Ik wil zojuist de draden gaan verlengen maar ik zie dat de huidige draden 3.5 mm dik zijn en in een grijze kabel (ook wel grondkabel genoemd) zitten.
Ik kan alleen maximaal 2.5 mm installatiedraad vinden, zowel als los installatiedraad alsmede grondkabel.
Met welke draden kan ik dit het beste verlengen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
GW-1500-NS omvormer.
1 fase aansluiting.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Gezocht op tweakers en op google, bij alle bouwmarkten in de buurt en online.
[ Voor 4% gewijzigd door knorde op 18-03-2026 17:18 ]
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl