If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Vraag
Alle reacties
Misschien denk ik heel simpel, maar in de handleiding staat:Mad-Matt schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:22:
Om te beginnen ben ik een aardige noob hierin, maar ik dacht dat dit redelijk plug and play zou zijn.
Ik wil voor achterin de tuin een access point maken met dit apparaat. Maar voordat ik alles doe wilde ik hem testen.
Ethernet kabels uit de doos gepakt waarvan ik weet dat ze goed zijn.
Van de modem naar de power supply en van de power supply naar het kastje.
Maar de power led brandt, maar het LAN lampje knippert. Niet zoals een knipperlicht, maar zoals je modem ook knippert. De leds van het signaal branden helemaal niet.
Ik heb de zoekfunctie en Google al geraadpleegd, maar ik kom niet echt verder.
Iemand enig idee wat er mis gaat?
LAN1 Main Ethernet The LED will light steady green
when an active Ethernet connection is made
to the Main/LAN port and flash when there is
activity.
LAN2 Secondary Ethernet (NanoStation M2/M3/M5
only) The LED will light steady green when
an active Ethernet connection is made to the
Secondary port and flash when there is activity
Wat versta je onder "Plug & Play"?Mad-Matt schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:22:
Om te beginnen ben ik een aardige noob hierin, maar ik dacht dat dit redelijk plug and play zou zijn.
Waarom denk je dat er iets mis gaat?Iemand enig idee wat er mis gaat?
Je bent nu in het punt aangekomen dat je je NanoStation via de webGUI kan instellen.
Spel en typfouten voorbehouden
Ja en daar gaat het mis, ik heb geen LAN2 led.mad-dog schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:12:
[...]
Misschien denk ik heel simpel, maar in de handleiding staat:
LAN1 Main Ethernet The LED will light steady green
when an active Ethernet connection is made
to the Main/LAN port and flash when there is
activity.
LAN2 Secondary Ethernet (NanoStation M2/M3/M5
only) The LED will light steady green when
an active Ethernet connection is made to the
Secondary port and flash when there is activity
Alleen:
Power
Lan
Signal (5 stuks)
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
LAN2 slaat ook op het 2e punt. Dus gewoon de LAN-led van het 2e punt
Omdat ik hem niet kan vinden.FredvZ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:46:
[...]
Wat versta je onder "Plug & Play"?
[...]
Waarom denk je dat er iets mis gaat?
Je bent nu in het punt aangekomen dat je je NanoStation via de webGUI kan instellen.
Met andere apparaten vind ik ze via de wifi zoeker van de computer of telefoon en na verbinding maken via de homepage kan configureren, maar hij vind hem niet, dus geen idee hoe ik verbinding maak
Waarschijnlijk moet je het apparaat instellen, heb de main port met een kabel aangesloten die aankomt op je router?
Logische stap zou zijn dat je kijkt of je access point een IP address heeft gekregen, zodat je het access point kan configueren.
Logische stap zou zijn dat je kijkt of je access point een IP address heeft gekregen, zodat je het access point kan configueren.
Bij accesspoints werkt dat inderdaad net even anders.Mad-Matt schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:01:
Met andere apparaten vind ik ze via de wifi zoeker van de computer of telefoon en na verbinding maken via de homepage kan configureren, maar hij vind hem niet, dus geen idee hoe ik verbinding maak
Je moet je computer verbinden met je reguliere wifi en dan in de router(/modem) waar de NanoStation mee verbonden is even opzoeken welk IP-adres de NanoStation heeft gekregen.
Dat IP-adres type je in de browser en dan kan je de NanoStation instellen met SSID en wpa-key/password dat je wil hebben.
Spel en typfouten voorbehouden
Dank allemaal, zo eerst even stemmen en dan verder klooien. En ook bedankt voor het geduld voor deze noob.
Met bijvoorbeeld deze tools kan je makkelijk je apparaten lokaliseren op je netwerk:Mad-Matt schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:01:
Omdat ik hem niet kan vinden.
Windows:
Nirsoft: LANIPScanner
Android:
Android: NetX Network Tools
Gewoon de installatie guide volgen van de website:
https://dl.ui.com/qig/locom2/#index
Hierin staat in stap 3 beschreven dat je hem op een controller moet aansluiten, maar volgens mij werkt deze serie devices van Ubiquiti juist expliciet stand alone.
Stap 4 laat ook zien dat je een APP moet installeren op je smartphone voor de configuratie.
UISP Mobile van Ubiquiti genaamd, te vinden in je playstore/applestore.
https://dl.ui.com/qig/locom2/#index
Hierin staat in stap 3 beschreven dat je hem op een controller moet aansluiten, maar volgens mij werkt deze serie devices van Ubiquiti juist expliciet stand alone.
Stap 4 laat ook zien dat je een APP moet installeren op je smartphone voor de configuratie.
UISP Mobile van Ubiquiti genaamd, te vinden in je playstore/applestore.
Nee
Ah naostation. Leuk ding! Jaren plezier van gehad
Je moet ff een computer een vast ip geven in de range van 192.168.1.1 en dan surfen naar 192.168.1.20
Je moet ff een computer een vast ip geven in de range van 192.168.1.1 en dan surfen naar 192.168.1.20
CISSP! Drop your encryption keys!
Pagina: 1