Platenspeler gezocht voor verjaardag dochter

Pagina: 1
Acties:

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-03 10:57

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Topicstarter
Mijn dochter (15) is binnenkort jarig, en heeft besloten dat vinyl draaien een goede vibe geeft :')
Nu heeft ze een Nest audio, en heeft ze aan haar ouders voor haar verjaardag een platenspeler gevraagd....

Ik ben nu een beetje rond aan het zoeken, nieuw en 2e hands, naar een platenspeler die via BT verbonden kan worden met een Nest audio, of een platenspeler met geintegreerde luidsprekers. Budget tot ca 150 euro.

Iemand aanraders die al eens met dit bijltje gehakt heeft? Appreciated :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:19

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Sparhawk Ik heb je vraag verplaatst, zodat hij beter tot zijn recht komt.

Als je onderstaande format zo uitgebreid mogelijk wilt invullen, inclusief wat je zelf al gevonden hebt, en aan je startpost wilt toevoegen, dan kunnen je medeforumgebruikers je zo goed mogelijk adviseren.
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Naar mijn weten fungeert de Nest Audio niet als externe bluetoothspeaker, dus dat gaat niet werken. Tevens (als het überhaupt bestaat) lijkt een platenspeler met geïntegreerde speakers me weer niet wenselijk qua geluid. Wat heb je zelf al gevonden voor modellen of technieken, waarom valt dat af of juist niet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik heb mijn platenspeler 'gewoon' met een kabeltje aan verbonden. Maar een platenspeler met een Google Nest Audio verbinden schijnt wel te kunnen....

Je geeft aan dat je een budget van ongeveer €150 euro hebt. Probleem is dan wel een beetje dat je jezelf veroordeelt tot platenspelers die niet écht geweldig zijn. Vaak is de toonarm erg licht wat tot overslaan en daardoor krassen e.d. leidt. Niet écht een goede investering, een platenspeler die de platen sloopt.

Ik weet niet hoe serieus je dochter met deze hobby bezig is, ik weet niet of je dit wilt stimuleren en ik wíl niet weten wat je financiële situatie is. Maar als je dochter echt graag plaatjes draait en je wil dit stimuleren, kijk dan of het mogelijk is om haar te verblijden met bijvoorbeeld een Audio-Technica AT-LP70XBT. Volgens mij een prima instapmodel mét bluetooth en ingebouwde voorversterker.

[ Voor 6% gewijzigd door Bernard0343 op 18-03-2026 16:37 ]

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Tof, dat wist ik niet. Weer wat geleerd dus :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:44

fub

Wij hebben een Teac, de TN-180BT. We zijn daar zeer tevreden mee, die verbindt prima met onze stereo of koptelefoon. Geluid is gewoon prima.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Die Audio Technica raad ik ook aan. Voor haar 14e hadden we een noname goedkope BT draaitafel gekocht, voor haar 15e wilde ze graag een echtere, na wat research blijkt die AT-LP70XBT een mooie prijs-kwaliteit (en inderdaad vele malen beter dan het noname ding)

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 20:24
CLB schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:44:
Tevens (als het überhaupt bestaat) lijkt een platenspeler met geïntegreerde speakers me weer niet wenselijk qua geluid.
Het geluid op een Nest Audio via bluetooth van een platenspeler van 150 Eurois imho niet veel beter dan een platenspeler met ingebouwde speakers.

Spel en typfouten voorbehouden

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
FredvZ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:52:
[...]
Het geluid op een Nest Audio via bluetooth van een platenspeler van 150 Eurois imho niet veel beter dan een platenspeler met ingebouwde speakers.
Klopt, maar gelukkig heeft de dochter van TS nog een heel leven voor haar, waarin ze kan sparen voor- en genieten van almaar duurdere hifi-spulletjes... ;)

Overigens, @Sparhawk op zaterdag 18 april is het Record Store Day, misschien een leuke vader-dochter activiteit?

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22
Tijdens kijken naar wat reviews op Youtube kwam er nog wel dit tegen?

Google: LP70XBT skipping
Youtube: LP60XBT LP70XBT

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:04
Bernard0343 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:12:
[...]
Overigens, @Sparhawk op zaterdag 18 april is het Record Store Day, misschien een leuke vader-dochter activiteit?
Leuk, een uitje naar de Wrecka Stow!

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Pagina: 1