Hotmail-account geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• svv1972
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-03 14:59
Hallo,

Ik heb een prive (hotmail) account waar ik al langere tijd problemen mee heb.

Al enkele dagen kan ik niet inloggen omdat mijn wachtwoord niet goed is. (En ik weet zeker dat deze wel goed is)

Ik moet dan een wachtwoord reset doen door een code naar een andere mail adres te laten sturen en zo een nieuw wachtwoord aan te maken. Wanneer deze code dan invoer krijg ik de melding dat ik, omdat ik meervoudige verificatie heb aanstaan, nog een andere manier van verifieren moet kiezen.

Dus ik kies voor sms naar mijn telefoon en vul de laatste 4 getallen van mijn telefoon nummer in en kies voor volgende.

Dan krijg ik de melding dat deze verificatie methode mementeel niet werkt.

Op de site staat dat er een formulier moet worden ingevuld waarin ik enkele mailadressen moet opgeven die ik recentelijk heb gebruikt. Maar dat stopt ook omdat ik meervoudige verificatie heb aangezet.

Ik heb al een keer 24 uur gewacht, en toen op andere computer met andere browser weer proberen in te loggen.
Zelfde probleem. Nog eens 72 uur gewacht maar steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand hier nog een oplossing voor?

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet even Hotmail in de titel erbij, dan wat duidelijker waar het over gaat.
Er zijn wat lotgenoten in oudere topics, check die voor de zekerheid. Ik heb er (gelukkig) zelf geen ervaring mee.

Heb je MFA ingeschakeld? Kans dat iemand de account heeft overgenomen. Let even op of contactpersonen van je niet (ook) gephisht worden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• svv1972
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-03 14:59
MFA had ik ingeschakeld.
Moest de laatste tijd een code die ik kreeg via een ander account invoeren of een puzzel oplossen waarin ik de ene foto hetzelfde moest draaien als het voorbeeld.

Heb niets gehoord van contactpersonen.

• zeroZshadow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-03 13:08
Ik heb precies het zelfde probleem.
En als ik het r/Outlook subreddit mag geloven zijn er nog veel meer mensen die de laatste weken niet meer kunnen inloggen.

Super irritant, en raar dat er geen nieuws item over is gezien dit zo'n breed probleem lijkt te zijn.

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20-03 22:32
ik kon met dit probleem weer in mijn mail komen door niet te gaan naar www.hotmail.com , maar naar www.outlook.com , misschien ook voor jou een oplossing? Ik heb wel een office 365 abonnement, weet niet of dit kan zonder abo.

Bovenstaande lost het voor een paar maanden bij mij op.
Ik ben alles aan het overzetten naar Proton mail, heb geen vertrouwen meer in mijn hotmail adres.

• zeroZshadow
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-03 13:08
Het probleem zit bij mij op de android telefoon.
Daar was mijn hotmail account zomaar uitgelogged (in de mail app), en zelfs account verwijderen en opnieuw toevoegen wilt niet lukken, inloggen faalt altijd.
Via de browser (Firefox) op de telefoon wilt ook niet, zelfde probleem.

Maar als ik bij mijn "login activity" kijk op de PC (waar ik nog wel ingelogged ben), staat er doodleuk dat er een correctie login is gebeurd van een android apparaat, met mijn ip! Dat terwijl tijdens deze login pogingen ik uberhaupt niet tot het 2FA scherm ben gekomen...

Er is echt iets goed mis bij microsoft.
Pagina: 1