Ik heb afgelopen week gratis betontegels (60×60×6 cm) opgehaald, specifiek MBI Geoplano Milano tegels. Deze wil ik binnenkort in de achtertuin gaan leggen, waarbij ik zelf meehelp met de aanleg.
Ik ben van plan om voegen van circa 5 mm aan te houden. Voor deze voegen zoek ik een geschikt voegmiddel dat:
- Onkruidgroei (zoals gras) zoveel mogelijk voorkomt
- Weinig onderhoud vereist (bij voorkeur ook beperkt gevoelig voor mosvorming)
- Duurzaam is en goed bestand tegen weersinvloeden
Op dit moment zitten er nog restanten voegmiddel op de tegels van de vorige eigenaar. Dit lijkt een soort rubberachtig materiaal, wat er op zich netjes uitziet, maar ik sta ook open voor andere oplossingen.
Heeft iemand ervaring met een specifiek type of merk voegmiddel dat hier goed voor geschikt is? Eventueel met voor- en nadelen per soort?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben van plan om voegen van circa 5 mm aan te houden. Voor deze voegen zoek ik een geschikt voegmiddel dat:
- Onkruidgroei (zoals gras) zoveel mogelijk voorkomt
- Weinig onderhoud vereist (bij voorkeur ook beperkt gevoelig voor mosvorming)
- Duurzaam is en goed bestand tegen weersinvloeden
Op dit moment zitten er nog restanten voegmiddel op de tegels van de vorige eigenaar. Dit lijkt een soort rubberachtig materiaal, wat er op zich netjes uitziet, maar ik sta ook open voor andere oplossingen.
Heeft iemand ervaring met een specifiek type of merk voegmiddel dat hier goed voor geschikt is? Eventueel met voor- en nadelen per soort?
Alvast bedankt voor het meedenken.