Xbox 360 repareren of 2e hands aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LongJoy1980
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-03 22:25
Is het nog rendabel om een kapotte drive van een 17 jaar oude x360 te laten repareren..? Afgelopen week uit de doos gehaald nadat ik em in 2021 voor het laatst had gebruikt...console gaat aan...alles werkt naar behoren..alleen leest hij geen dvd's meer. Heb em naar een reparateur afgelopen vrijdag gebracht en die gaf vandaag aan dat alleen de drive het niet meer doet..en aangezien je nauwelijks meer aan de dvd drive meer kunt komen kon hij er niets meer aan doen.
Nader onderzoek wees ook uit dat de drive 'gehuwd' is met het Mobo...dus dat brengt ook extra gedoe met zich mee.
...

Gaat dus om een Xbox 360 Arcade 60 Gb
...
Ben altijd heel zuinig en netjes op deze console geweest..wilde wat oude spellen weer spelen dus was ergens wel beetje teleurgesteld toen ik hierachter kwam
...

[ Voor 10% gewijzigd door LongJoy1980 op 16-03-2026 20:43 ]

Alle reacties

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Voor €40-60 heb je een “nieuwe” tweedehands Xbox 360. Ik denk niet dat je de DVD drive kunt repareren voor minder geld.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LongJoy1980

Welke XboX 360 spellen welke je fysiek op DVD hebt wil je nog kunnen gaan spelen? Het merendeel van die spellen is óók gewoon op de XboX series X te spelen als je de DVD in de BluRay speler van die huidige console steekt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LongJoy1980
Will_M schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:05:
@LongJoy1980

Welke XboX 360 spellen welke je fysiek op DVD hebt wil je nog kunnen gaan spelen? Het merendeel van die spellen is óók gewoon op de XboX series X te spelen als je de DVD in de BluRay speler van die huidige console steekt.
Om eerlijk te zijn heb ik niet echt de behoefte om een nieuwe console te halen...Bij alle consoles die ik heb speelde ik hoogstens 1 a 2 spellen op. Ik zie dus niet echt reden om rond de 600 euro te gaan betalen voor iets waar ik minimaal gebruik van ga maken.

• LongJoy1980
Mog schreef op maandag 16 maart 2026 @ 20:56:
Voor €40-60 heb je een “nieuwe” tweedehands Xbox 360. Ik denk niet dat je de DVD drive kunt repareren voor minder geld.
Ja dat dacht ik al.
Baal er wel van...altijd zuinig en netjes geweest maar heb pech. Merkte toen tijdens corona-periode al dat een spel die ik vaak speelde niet meteen werd geladen als ik em in de drive deed..moest af en toe 2 a 3 keer de drive open/dicht doen voordat hij em pakte. Was al een voorbode.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

LongJoy1980 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:23:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik niet echt de behoefte om een nieuwe console te halen...Bij alle consoles die ik heb speelde ik hoogstens 1 a 2 spellen op. Ik zie dus niet echt reden om rond de 600 euro te gaan betalen voor iets waar ik minimaal gebruik van ga maken.
Dat was ook niet de insteek van m'n vraag, ik deed de aanname dat je inmiddels ook al een modernere console had staan (My Bad). Helaas is dat dus niet van toepassing en ben je alleen geholpen met het herstellen of vervangen van je huidige X360

Heb je je X360 in de tijd dat je er mee speelde 'horizontaal' óf 'verticaal' gepositieoneerd tijdens het spelen? DVD spelers in de X360 hebben een voorkeur voor horizontale plaatsing van de console dus misschien dat je daar nog mee kunt testen én daar de huidige DVD speler weer gangbaar mee kunt krijgen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LongJoy1980
Will_M schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:32:
[...]

Dat was ook niet de insteek van m'n vraag, ik deed de aanname dat je inmiddels ook al een modernere console had staan (My Bad). Helaas is dat dus niet van toepassing en ben je alleen geholpen met het herstellen of vervangen van je huidige X360

Heb je je X360 in de tijd dat je er mee speelde 'horizontaal' óf 'verticaal' gepositieoneerd tijdens het spelen? DVD spelers in de X360 hebben een voorkeur voor horizontale plaatsing van de console dus misschien dat je daar nog mee kunt testen én daar de huidige DVD speler weer gangbaar mee kunt krijgen.
Hehe nee..
Laatste console die ik heb gekocht was ps4..en ook daar speelde ik voornamelijk maar 1 game op.
Ik ben altijd horizontaal aangelegd...op zn zij heb ik nooit logisch gevonden...ook al ondersteunt het apparaat dat.
De ps2 die ik 2e hands ergens in 2006 aanschaftte doet het nog steeds. Ding gaat lang mee.

[ Voor 4% gewijzigd door LongJoy1980 op 16-03-2026 21:59 ]

Pagina: 1