Vraag over eerste macbook aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timnob
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:47
Mijn vraag
Vraagje ik ben opzoek naar mijn eerste macbook, maar ik ben niet echt thuis in de macbooks. In de zin van RAM, cpu, SSD en future proofing. Ik zit zelf een beetje in de onderzoeks kant van de medische wereld, dus vooral data collectie en analyse met statistiek. Het is de bedoeling om het ook mee te nemen om via het intranet omgeving dan te kunnen werken en natuurlijke dagelijke dingen zoals yt, mails etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intranet software voor datacollectie, R, SPSS etc.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf al wat op internet gezocht maar om de benchmarks om te zetten naar dagelijkse taken is voor mij lastig om te bepalen als het om macs gaat. Ik zag dat de PRO modellen een hdmi kabel hebben dus dat is mooi meegenomen ;) .

Alle reacties

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
een beetje onderzoekskant.... is dat hetzelfde als een beetje zwanger zijn? :)

wat is jouw budget? Waarom wil je een macbook? (ik ben er zelf fan van en typ dit van een 16" M1 Pro, en ben wel benieuwd naar jouw reden)
Hoe groot moet het scherm zijn? Hoeveel schermen wil je aansluiten? Ga je werken met snelle externe opslag. Als je hier allemaal geen antwoorden op hebt, zou ik voor een Macbook Neo gaan. Heel veel Mac voor relatief weinig geld.

Sinds ik een iMac en een Macbook heb, kijk ik niet meer zo naar specs. Lang niet zo interessant meer als toen ik met windows machines in de weer was. Het vergelijk is ook erg moeilijk, omdat Windows met zo veel diverse hardware moet kunnen draaien, en OSX gemaakt is voor hele specifieke hardware.

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vooral de activiteit ‘datacollectie’ vind ik nog interessant. Wat versta je daaronder? Ga je grote bestanden/datasets verwerken op die MacBook, dan kan RAM/SSD wel een factor zijn. Of vindt dit plaats ‘in de cloud’?

En dan vooral praktisch: je hebt het over meenemen. Heb je dan liever een 13/14-inch of is een 15/16-inch ook geen probleem?

Have you tried turning it off and on again?