Vraag

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 14:42
Modbreak:Pas op! Als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Check altijd hoelang een wederverkoper geregistreerd is en wat de voorwaarden van het verkoopkanaal zijn. Bol en Amazon lossen niet vanzelfsprekend alles voor je op. Er ligt ook verantwoording bij de verkoper en de koper. Er zit altijd een risico aan 'opmerkelijk goede dealtjes'.
De Sony WH-1000XM6 is bij bol.com te koop voor 230euro. De normale prijs is 135euro duurder.
Sony WH-1000XM6 Zwart: beste prijs - Tweakers
Is dit fake of fout?

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 16-03-2026 22:18 ]

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Baron schreef op zondag 15 maart 2026 @ 19:26:
De Sony WH-1000XM6 is bij bol.com te koop voor 230euro. De normale prijs is 135euro duurder.
Sony WH-1000XM6 Zwart: beste prijs - Tweakers
Is dit fake of fout?
Wel handig om wat extra onderzoek te doen als je Bol Plaza ziet. De verkoper is https://www.bol.com/nl/nl...ModalDialog.Item.MoreInfo . Verkoper bestaat 2 dagen op Bol en verkoopt deze producten: https://www.bol.com/nl/nl...modiva-store-b-v/1850570/ .

Dit is geen zuivere koffie, niet kopen dus.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Joedoei
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-03 21:46
Heb hem uit enthousiasme direct gekocht, maar begin nu ook te twijfelen... Als het een scam is dan zou dat zuur zijn, maar het blijft Bol.com dus voor klanten zou het (lijkt mij) wel goed moeten komen. En stel dat ie wel verzonden wordt dan vrees ik alleen dat de garantie een dingetje wordt zodra er wel iets mis mee is. Maar dan kan je hem altijd nog naar Sony sturen na registratie, lijkt mij. Ik zal laten weten of ie (goed) binnenkomt...

• mcsam
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 05-04 11:14
Hier ook besteld! Benieuwd wat er binnenkomt.

• Baron
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-03 14:42
Ik ga het laten passeren. Ik hoop voor jullie dat het geen namaak is.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sNCygZI73H-Nm6BXtpxt8DrYYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TMJk9U2Jk8CFydGe9jpiQguC.png?f=fotoalbum_large

Voor de mensen die een annulering vanwege een te lage prijs krijgen met 'duidelijke prijsfout'. Hierbij een screenshot, waarbij een tweedehands op 188,44 zit en dus deze aanbieding 'legitimeert'.
Gewoon aangeven dat je twijfelde tussen een tweede hands en een nieuwe ;)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

Verkoper heeft net een BV opgericht? Het is in ieder geval niet als zodanig terug te vinden op de KvK site, daar staat alleen een inschrijving van een eenmansbedrijf.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Er staat een 06 telefoonnummer bij en een gmail adres als klantenservice.

https://www.bol.com/nl/nl...ernativeOffersPartnerInfo

• Fluutie
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17-03 13:21
Het emailadres van modiva komt overeen met een website https://www.storemodiva.com/ het adres van deze website komt ook overeen met wat er op bol staat. De website ziet er een beetje sketchy uit en ze verkopen al zeker weten geen sony. Ik vind het erg vaag maar wel raar dat bol.com dat aanbied want bol.com is wel betrouwbaar normaal. Ik volg even want wil de koptelefoon graag hebben. Had hem paar dagen geleden gekocht en nu geannuleerd vanwege de prijsdrop. Dus vraag me af of het ondanks dat het miss fake is het niet toch waard is te kopen ivm de garanties die bol.com zelf geeft

[ Voor 24% gewijzigd door Fluutie op 16-03-2026 07:45 ]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Fluutie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:37:
Ik vind het erg vaag maar wel raar dat bol.com dat aanbied want bol.com is wel betrouwbaar normaal.
Dat zegt helemaal niets als Bol niet zelf de verkoper is, zie ook het draadje hier over de neppe Samsung opladers via Bol. (En de moeite die het kost je geld terug te krijgen)

• pmage0wns
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 06-04 18:15
Zag gisteren ook de prijs daling. Meteen gekocht, benieuwd of en wanneer er iets binnenkomt. Met bol ben je goed beschermd was mijn gedachte. En authenticiteit kan je controleren via Sony

• Fluutie
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17-03 13:21
@vassago oke dan ga ik ff wachten wat er gebeurd met de mensen die het hebben gekocht gisteren.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:22
Als klant hoef je je weinig zorgen te maken via Bol.
Mocht het alsnog een scam blijken, komt Bol je tegemoet.

• marc.opdebeek
  • Laatst online: 21-03 14:52
Ook hier heel enthousiast besteld (gelukkig nog niet betaald) gisteravond een bericht dat het artikel bij DHL was, en verwachte bezorgdatum is 26 maart, over 10 dagen dus. En geen track & trace.

Bijzonder sketchy, benieuwd wat er binnenkomt. Wie weet valt het mee, anders direct weer retour!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-04 21:02
Het emailadres van modiva komt overeen met een website https://www.storemodiva.com/ het adres van deze website komt ook overeen met wat er op bol staat. De website ziet er een beetje sketchy uit en ze verkopen al zeker weten geen sony. Ik vind het erg vaag maar wel raar dat bol.com dat aanbied want bol.com is wel betrouwbaar normaal. Ik volg even want wil de koptelefoon graag hebben. Had hem paar dagen geleden gekocht en nu geannuleerd vanwege de prijsdrop. Dus vraag me af of het ondanks dat het miss fake is het niet toch waard is te kopen ivm de garanties die bol.com zelf geeft
Bol.com is alles behalve betrouwbaar tegenwoordig, ofja tegenwoordig.....al sinds jaren niet meer. Al zit er wel een kanttekening aan want alles verkocht en geleverd door Bol.com zelf vertrouw ik over het algemeen wel gewoon en de klantenservice is goed.

Alles echter wat komt van de bol marketplace koop ik bij voorbaat niet, tenzij het een aanbieder is die ik ken. Maar dan bestel ik vaker op hun eigen website iets van via Bol Marketplace. Ik zou daar iig altijd ver van wegblijven want het is gevuld met dropshippers, oplichters en andere shady verkopers. Dan kan je soms net zo goed op AliExpress bestellen :9
osmosis schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:52:
Als klant hoef je je weinig zorgen te maken via Bol.
Mocht het alsnog een scam blijken, komt Bol je tegemoet.
Kijk en hier gaat het dus fout, want je besteld niet via bol.com. Je besteld bij een derde partij en garantie/retour moet je dus ook via deze derde partij laten verlopen. Bol.com wilt je nog weleens helpen maar meer dan dat ook niet

[ Voor 14% gewijzigd door hollandnick op 16-03-2026 10:54 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 16:28
Ik heb hem gisteren ook besteld. Ik ben benieuwd.

• osmosis
hollandnick schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:53:
[...]

Bol.com is alles behalve betrouwbaar tegenwoordig, ofja tegenwoordig.....al sinds jaren niet meer. Al zit er wel een kanttekening aan want alles verkocht en geleverd door Bol.com zelf vertrouw ik over het algemeen wel gewoon en de klantenservice is goed.

Alles echter wat komt van de bol marketplace koop ik bij voorbaat niet, tenzij het een aanbieder is die ik ken. Maar dan bestel ik vaker op hun eigen website iets van via Bol Marketplace. Ik zou daar iig altijd ver van wegblijven want het is gevuld met dropshippers, oplichters en andere shady verkopers. Dan kan je soms net zo goed op AliExpress bestellen :9

[...]

Kijk en hier gaat het dus fout, want je besteld niet via bol.com. Je besteld bij een derde partij en garantie/retour moet je dus ook via deze derde partij laten verlopen. Bol.com wilt je nog weleens helpen maar meer dan dat ook niet
Ja je koopt van een 3de partij, echter het platform is van Bol.
Mocht er een 3de partij de boel aan het oplichten zijn stelt Bol de klant schadeloos.
Bol heeft het wat dat betreft zeer goed voor elkaar, de klant is eigenlijk nooit de dupe.
Ook al is het een 3de partij die verkoopt via Bol.

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:59
marc.opdebeek schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:52:
Ook hier heel enthousiast besteld (gelukkig nog niet betaald) gisteravond een bericht dat het artikel bij DHL was, en verwachte bezorgdatum is 26 maart, over 10 dagen dus. En geen track & trace.

Bijzonder sketchy, benieuwd wat er binnenkomt. Wie weet valt het mee, anders direct weer retour!
Bol betaalt plaza verkopers pas zodra een bestelling als “verzonden” wordt gemarkeerd. Het zou dus kunnen dat de verkoper de verzending alvast heeft aangemeld om binnen de betaaltermijn te vallen. Tegen de tijd dat die 10 dagen voorbij zijn, heeft hij het geld waarschijnlijk al ontvangen en is het account daarna weer verdwenen.

• stin00
  • Niet online
marc.opdebeek schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:52:

Standaard scam op Bol en Amazon marketplace. Je ontvangt een vage tracking mail of een track&trace die nooit update. Ze hopen het geld te ontvangen en verdwijnen weer. Bol moet onderzoek doen en je bent je geld 4 weken kwijt.

Blijft een bijzonder fenomeen dat mensen bij een totaal onbekende derde partij een populaire headset met 40% (!) korting bestellen, puur omdat het op een bekend platform wordt aangeboden. Ja de voorwaarden van BOL dekken je, maar je weet ook wel dat je niks gaat ontvangen voor deze prijs van Modiva Store B.V. dat een paar haarproducten aanbiedt op BOL.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 18:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

vassago schreef op maandag 16 maart 2026 @ 07:41:
[...]

Dat zegt helemaal niets als Bol niet zelf de verkoper is, zie ook het draadje hier over de neppe Samsung opladers via Bol. (En de moeite die het kost je geld terug te krijgen)
Maar bol treed wel op als tussenpersoon. Ik heb in het verleden wat trouble gehad met 2 via bol gekochte telefoons, van een bedrijf dat alleen savonds wou bezorgen, en amper reageerde op mails.

Bij bol klacht ingeschoten, die hebben mij direct het geld overgemaakt, en zouden het verder oppakken met de verkoper.

Dus wat dat betreft vind ik het een stuk gerust stellender als het via bol gaat.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Er zijn inderdaad de nodige red flags. Prijzen erg laag, KVK klopt niet. Naam is terug te vinden bij een "vage" webshop zonder enige vergelijkbare producten, en de webshop heeft geen enige echt contact informatie of bedrijfs informatie.

Heb net ook maar een melding gemaakt bij bol.com van deze verkoper.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
TheGhostInc schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:37:

Voor de mensen die een annulering vanwege een te lage prijs krijgen met 'duidelijke prijsfout'. Hierbij een screenshot, waarbij een tweedehands op 188,44 zit en dus deze aanbieding 'legitimeert'.
Gewoon aangeven dat je twijfelde tussen een tweede hands en een nieuwe ;)
Past Breezy zijn prijzen niet dynamisch aan op de nieuwe verkoopprijs?

• Killerman1991
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-03 16:28
Inmiddels heeft bol de headset van deze verkoper eraf gehaald.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Killerman1991 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:01:
Inmiddels heeft bol de headset van deze verkoper eraf gehaald.
Dit is het geval bij meerdere artikelen. Volgens mij alle headsets zijn niet meer beschikbaar bij deze verkoper. Blijkbaar is er volgens bol.com ook iets niet helemaal correct. Heb een vermoede dat mijn berichtje wat in werken heeft gezet (of vanuit iemand anders natuurlijk).

update: Lijkt er op dat de andere artikellen nu ook weg gehaald worden bij deze winkel.

[ Voor 9% gewijzigd door Rolfie op 16-03-2026 14:54 ]

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Tja, ik zou zelf wel enigszins oppassen hiermee. Collega van mij heeft een Steam Deck gekocht via een reseller op Bol met de gedachte dat het dan goed komt (via Valve inmiddels al tijden uitverkocht). Die is idd netjes binnen gekomen. Nu heeft hij na een (relatief korte tijd) een defect. Dat kan nog pech zijn, maar na contact met Valve blijkt dat ding als gestolen opgegeven te zijn en krijgt hij geen support daardoor (en niemand anders voert de nodige reparaties uit). Die zit nu echt wel met wat gedoe.

Hoe Bol dat gaat oplossen is nog ff afwachten, maar ik vermoed dat de verkoper al met het geld verdwenen is. Dus of Bol mag het zelf betalen, of hij heeft pech. Met alle dropshippers en andere sketchy verkopers die tegenwoordig op Bol staan vind ik dat toch wel risky. Je bent afhankelijk van de goedheid van Bol, die sinds ze iedereen via plaza laten verkopen hard achteruit is gegaan. Ze waren altijd heel klantgericht en reageerden eigenlijk altijd in het voordeel van de koper, maar hoe lang voordat dat minder wordt? Amazon was ook ooit altijd in het voordeel van de koper, maar inmiddels valt dat ook zwaar tegen. Vrees dat Bol dezelfde kant op gaat :') .

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-04 11:03

LankHoar

Langharig tuig

Doet bol.com hun gedupeerde klanten schadeloos stellen indien een verkoper malafide blijkt? Ik kan dat zo niet vinden. Dit bericht gaat over een vergelijkbare situatie op bol.com maar is al wel wat ouder. Hier ondernam bol.com weinig actie eigenlijk. Ik zou er maar niet zo van uit gaan dat je het geld terug krijg indien je niets geleverd krijgt, en van dat laatste is de kans groot.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• osmosis
LankHoar schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:59:
Doet bol.com hun gedupeerde klanten schadeloos stellen indien een verkoper malafide blijkt? Ik kan dat zo niet vinden. Dit bericht gaat over een vergelijkbare situatie op bol.com maar is al wel wat ouder. Hier ondernam bol.com weinig actie eigenlijk. Ik zou er maar niet zo van uit gaan dat je het geld terug krijg indien je niets geleverd krijgt, en van dat laatste is de kans groot.
"Op 5 april werd duidelijk dat ik alleen mijn geld zou terugkrijgen"
Dat is schadeloos stellen toch?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-04 11:03

LankHoar

Langharig tuig

osmosis schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:01:
[...]

"Op 5 april werd duidelijk dat ik alleen mijn geld zou terugkrijgen"
Dat is schadeloos stellen toch?
Ik heb het echt helemaal gelezen, maar somehow ben ik er toch in geslaagd compleet de verkeerde conclusie te trekken van die post 8)7

Enfin, het is wel wat oude content, dus geen idee hoe dat vandaag de dag gaat.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• stin00
  • Niet online
Rolfie schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:18:
[...]

Dit is het geval bij meerdere artikelen. Volgens mij alle headsets zijn niet meer beschikbaar bij deze verkoper. Blijkbaar is er volgens bol.com ook iets niet helemaal correct. Heb een vermoede dat mijn berichtje wat in werken heeft gezet (of vanuit iemand anders natuurlijk).

update: Lijkt er op dat de andere artikellen nu ook weg gehaald worden bij deze winkel.
Ja als je https://www.bol.com/nl/nl...modiva-store-b-v/1850570/ bekijkt dan zou dit het totale aanbod van de malafide winkel moeten zijn. Maar bij deze producten staat deze verkoper nergens meer als verkoper vermeld. Ik gok dat Bol actie heeft ondernomen en al het aanbod van deze winkel heeft ingetrokken.

• pmage0wns
Voor wat het waard is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be1F4KWLkmwdpA4vnFuHCAVJCbI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rt24Jk9v2RVTVzxRDnvPMe7L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 88% gewijzigd door pmage0wns op 16-03-2026 15:09 ]

• NaamWasBezet
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 23-03 20:56
Hier ook een koper van de bewuste koptelefoon. Zojuist contact gehad met Bol. De problemen zijn daar bekend. De advertenties van de verkoper zijn tijdelijk offline gehaald omdat er blijk het e.e.a. misgaat. Bol verwacht dat het nog goedkomt, anders was de gehele verkoper van het platform verwijderd, aldus de medewerker. Mocht het niet goedkomen, dan is het geld niet weg, ben ik door de medewerker verzekerd. Daarnaast voor de zekerheid met Creditcard besteld zodat ik altijd nog een chargeback kan doen. Voor nu is het advies om de uiterlijke leverdatum af te wachten. Mocht je niks ontvangen hebben dan kan je contact opnemen met Bol.

[ Voor 12% gewijzigd door NaamWasBezet op 16-03-2026 15:23 ]

• rym
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 14:33

rym

Had er ook een besteld maar dan met achteraf betalen, ik heb een verzendbericht gekregen. We gaan het zien :-)

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-04 02:15
Het is ironisch. Opeens mochten we niet meer tweedehands verkopen op Bol. De oplichters en witwassers vinden altijd een weg. Met meer regels heeft Bol een kleinere markt en nog steeds dezelfde problemen. Nederland in het klein.

[ Voor 6% gewijzigd door Harm_H op 16-03-2026 19:21 ]

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-04 19:38
Mijn vrouw kondigde vanochtend al blij aan een XM6 met flinke korting te hebben gescoord. Ze heeft wel een mail van Bol zelf binnen dat het pakket al is afgegeven aan DHL, maar even afwachten hoe of wat dus.

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-03 14:29
Wij hebben er ook een paar besteld voor op werk, met achteraf betalen. we gaan zien of ze aan komen

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-04 09:56
Ook hier dacht ik even te scoren. Ik heb er een hard hoofd in, vóóral omdat ik direct op zondag een 'afgeleverd bij DHL' melding kreeg.

Ik ga ervan uit dat Bol mijn geld gaat teruggeven.
Snap ook niet waarom lukraak nieuwe 3e partijen mogen verkopen op het platform. Welke checks & balances zetten ze daarvoor in?

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Mday schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:53:
Welke checks & balances zetten ze daarvoor in?
En welke check&balances doe je zelf dan? De eerste reaktie in dit topic laat al zien dat dit geen zuivere koffie is. Makkelijk om de schuld weer direct bij een ander te leggen.

Zeker gezien het gezegde, if it's too good to be true.....

• Mday
vassago schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:59:
[...]

En welke check&balances doe je zelf dan? De eerste reaktie in dit topic laat al zien dat dit geen zuivere koffie is. Makkelijk om de schuld weer direct bij een ander te leggen.

Oh ik was me volkomen bewust van het risico. Maar waarom zou ik niet de schuld bij bol mogen leggen op basis van de verwachting dat ze zelf poortwachten? Zij bieden een platform aan dat letterlijk dat vertrouwen verkoopt: jij mag via ons verkopen, wij plakken onze sticker erop en geven je de tools om je verkoop online zo makkelijk mogelijk te maken. Voor legit 3e partijen ideaal om je waar aan de man te brengen als je geen platform hebt of nog aan je legitimiteit moet bouwen. Echter, dat vertrouwen propageert naar de consument: bol doet het minimale om de koper erop te attenderen dat er een derde partij mee gemoeid is en anders dan retourbeleid-by-proxy wekken ze de suggestie dat zij eigenaarschap hebben en hun verkopers 'vetten' . Ik als consument ga er dan vanuit dat alles in de haak is, en dus gewoon een bijzonder goede deal heb. Er stond nota bene 'korting'. Dat zijn mijn checks & balances. still iffy, maar goed.

• NaamWasBezet
vassago schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:59:
[...]

Kijk, ik snap je reactie en natuurlijk vind ik dat de consument zelf een verantwoordelijkheid heeft. Anderszijds vind ik dat men Bol hier te makkelijk mee weg laat komen. Bol adverteert duidelijk aan aanbieders dat zij hun producten onder de betrouwbare en bekende naam "Bol" kunnen verkopen, maar wanneer er dan iets misgaat heeft Bol er plots opeens niks mee te maken? Als ik elke verkoper grondig moet gaan onderzoeken op Bol, wat is dan nog het verschil met Marktplaats. Wanneer Bol de klant niet schadeloos zou stellen, profiteren ze van oplichting, wat ik ook kwalijk zou noemen. Daarnaast vind ik de scheiding tussen Bol verkoop en externe verkopers soms ook vaag. Als het pakket verzonden is krijg je bijvoorbeeld een mail met het grote logo van Bol, van het officiële mailadres van Bol, met de tekst "WIJ hebben je pakket verzonden!". Ja, de deal was goed. Maar is 30% korting op een koptelefoon waarvan bekend is dat de prijs uiteindelijk naar die prijs zal gaan (zie XM5), dan echt zó onwaarschijnlijk?

Dus ja, de consument moet zijn onderzoek doen. Daar ben ik het mee eens. Waar ik het niet mee eens ben is om heel makkelijk de consument af te schepen als dom en daarmee ook Bol een vrijbrief te geven want "Het is een externe verkopers".

• ADN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-03 08:32

ADN

Ik heb Bol gebeld, zij gaven aan dat er nu nog geannuleerd kan worden, maar ook dat je kan wachten. Ze hebben me mondeling toegezegd dat ze uiteindelijk de koper gaan compenseren als er niet geleverd wordt, ook al is dat niet in lijn met hun algemene voorwaarden. Ze wilden dit echter niet op papier/ in de mail zetten. Ik ben zo stom geweest vooraf te betalen, ipv achteraf betalen te kiezen. Dit kon niet meer gewijzigd worden.

• Soldaatje
  • Niet online
Als je nog kan annuleren zou ik dat wel doen ja, wat als je een lege doos thuis krijgt of een gestolen product dat bij de eerste verbinding met de app gelocked wordt? Zelfs achteraf betalen lijkt me dan een probleem want die willen ook geld krijgen, incassobureau brieven etc.

• ADN

ADN

Soldaatje schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:30:
Als je nog kan annuleren zou ik dat wel doen ja, wat als je een lege doos thuis krijgt of een gestolen product dat bij de eerste verbinding met de app gelocked wordt? Zelfs achteraf betalen lijkt me dan een probleem want die willen ook geld krijgen, incassobureau brieven etc.
Je hebt altijd het recht om binnen 14 dagen te retourneren. In de voorwaarden staat dat na inspectie BOL, en dus niet de verkoper, de restitutie doet. Daar zit je dus veilig.

• stin00
  • Niet online
NaamWasBezet schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:03:
[...]

Kijk, ik snap je reactie en natuurlijk vind ik dat de consument zelf een verantwoordelijkheid heeft. Anderszijds vind ik dat men Bol hier te makkelijk mee weg laat komen. Bol adverteert duidelijk aan aanbieders dat zij hun producten onder de betrouwbare en bekende naam "Bol" kunnen verkopen, maar wanneer er dan iets misgaat heeft Bol er plots opeens niks mee te maken? Als ik elke verkoper grondig moet gaan onderzoeken op Bol, wat is dan nog het verschil met Marktplaats. Wanneer Bol de klant niet schadeloos zou stellen, profiteren ze van oplichting, wat ik ook kwalijk zou noemen. Daarnaast vind ik de scheiding tussen Bol verkoop en externe verkopers soms ook vaag. Als het pakket verzonden is krijg je bijvoorbeeld een mail met het grote logo van Bol, van het officiële mailadres van Bol, met de tekst "WIJ hebben je pakket verzonden!". Ja, de deal was goed. Maar is 30% korting op een koptelefoon waarvan bekend is dat de prijs uiteindelijk naar die prijs zal gaan (zie XM5), dan echt zó onwaarschijnlijk?

Dus ja, de consument moet zijn onderzoek doen. Daar ben ik het mee eens. Waar ik het niet mee eens ben is om heel makkelijk de consument af te schepen als dom en daarmee ook Bol een vrijbrief te geven want "Het is een externe verkopers".
Als ik https://www.bol.com/nl/nl...pen-bij-andere-verkopers/ mag geloven dan staat daar:

Artikel 4 - Aanbod derde partijen

- De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.

Als je de scheiding tussen Bol en derde partij niet goed kan maken, dan moet je jezelf in bescherming nemen en Bol (en Amazon en Mediamarkt etc) vaarwel zeggen.
ADN schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:34:
[...]
Je hebt altijd het recht om binnen 14 dagen te retourneren. In de voorwaarden staat dat na inspectie BOL, en dus niet de verkoper, de restitutie doet. Daar zit je dus veilig.
Toch is het grote probleem dat je een retourzending doet aan de verkoper, niet aan Bol. Waar doet Bol dan een inspectie op? Of de retour T&T code op 'afgeleverd' staat? En wat als de (malafide) externe verkoper zegt dat hij een baksteen van je heeft ontvangen?

Ik blijf dit topic bijzonder vinden. Mensen maken even €230 over aan Modiva Store B.V. dat 2 dagen bestaat en hopen dat het goed gaat. Dit terwijl we in een tijd leven waar internet oplichting steeds groter wordt 8)7

• Mday
[...]

Vind ik wel een interessante - dus zelfs bij een tussenverkoper gaan de retouren via bol inspectie?

• stin00
  • Niet online
Mday schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:42:
[...]
Vind ik wel een interessante - dus zelfs bij een tussenverkoper gaan de retouren via bol inspectie?
Nee, dat is echt broodje aap. Zo heb ik onlangs een T-shirt gekocht via BOL bij een derde partij en deze was te klein. Ik heb deze retour aangemeld en kreeg instructies vanuit de externe verkoper. De doos etc waren ook absoluut niet van BOL. Dit staat in de retourvoorwaarden:
Partnerartikel terugsturen
Sommige partners hebben eigen instructies om iets terug te sturen. Die staan gelijk in je account als je je retour aanmeldt. Of je krijgt ze binnen 2 werkdagen via de mail. In de instructies staat het juiste adres vermeld. Stuur je het terug naar een partner, dan behandelen zij jouw retour zodra ze het pakket hebben ontvangen.
Dat komt dus ook overeen met mijn retourervaringen naar derde partijen. Ook bij aankopen via Bol partner Breezy (tweedekansjes) moest ik het retourneren naar Breezy zelf.

• Mday
stin00 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:42:
[...]

Als ik https://www.bol.com/nl/nl...pen-bij-andere-verkopers/ mag geloven dan staat daar:

Artikel 4 - Aanbod derde partijen

- De Klant erkent dat de koopovereenkomst tot stand komt tussen Klant en Andere Verkoper (de derde partij die het product/ de producten via de Omgeving ter verkoop aanbiedt) en dat bol.com geen partij bij deze overeenkomst is en/of wordt.
- Bij vragen en/of klachten over de door de Klant aangeschafte producten van Andere Verkopers, dient de Klant zich te allen tijde rechtstreeks te wenden tot de betreffende Andere Verkoper. De koper erkent dat hij/zij in deze gevallen geen beroep kan doen op bol.com en bol.com op geen enkele wijze aansprakelijk is, inclusief maar niet beperkt tot eventuele ondeugdelijkheid van het aangeschafte product.

Als je de scheiding tussen Bol en derde partij niet goed kan maken, dan moet je jezelf in bescherming nemen en Bol (en Amazon en Mediamarkt etc) vaarwel zeggen.

[...]

Toch is het grote probleem dat je een retourzending doet aan de verkoper, niet aan Bol. Waar doet Bol dan een inspectie op? Of de retour T&T code op 'afgeleverd' staat? En wat als de (malafide) externe verkoper zegt dat hij een baksteen van je heeft ontvangen?

Ik blijf dit topic bijzonder vinden. Mensen maken even €230 over aan Modiva Store B.V. dat 2 dagen bestaat en hopen dat het goed gaat. Dit terwijl we in een tijd leven waar internet oplichting steeds groter wordt 8)7
Ja, leuk dat ze dit schrijven, maar ik vraag me ten zeerste af hoe juridisch steekhoudend het is. Ik heb ooit een zaak gewonnen tegen cadeaubon.nl (na máánden getouwtrek) die bij hoog en laag beweerde dat 'de consument verantwoordelijk is voor het controleren van de doorverkochte goederen'. Ik heb uren besteed aan het uitzoeken van de consumentenrecht en linksom of rechtsom is het aan het platform om de consument goed in te lichten, en daar valt het controleren van legitieme verkopers en de (volledigheid) van hun aangeboden waar óók onder. Het is toch geweldig dat je (mede doordat geen kip het meer leest) lekker vanalles in 'algemene verkoopvoorwaarden' kan schrijven, met de hoop dat de consument voldoende afgeschrikt wordt en/of zich niet bewust is van zijn eigen al-dan-niet grondwettelijke consumentenrechten?

Stel dat in dit geval het gestolen waar is, dan kan Bol.com onder géén beding zeggen 'Da's jouw probleem'? wat een precedent zou dat zijn dan. Ik weet de 'tip de redactie'-knop wel te vinden hoor...

edit: Claude gevraagd:
2. Onder de Digital Services Act (DSA)
Platforms hebben verplichtingen zoals:
  • optreden tegen illegale producten
  • transparantie over verkopers
  • zorgplicht bij meldingen
Ze zijn niet automatisch aansprakelijk voor alles, maar passief blijven is niet toegestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Mday op 17-03-2026 12:56 ]

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04 20:08
[...]

Wat als zij die het besteld hebben nu een nepper toegestuurd krijgen? Dan ligt de bewijslast meteen bij jou als koper en begin je aan een lijdensweg. Verkoper heeft zijn geld, koper heeft 'een' product en komt dan klagen dat er een nepper geleverd is....begin er maar aan.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb jaren geleden bij Coolblue een ipad besteld die onderweg vervangen bleek te zijn door een waardeloze prul (pakketje dichtgeplakt met doos beschadigd tape). Uiteindelijk mijn geld teruggekregen maar dat was dan nog omdat er via ons bedrijf een account manager van CB zakelijk is aangesproken. Jarenlang klant geweest bij CB maar na dit voorval heb ik het op mijn zwarte lijst gezet, nooit meer gekocht sindsdien.

• ADN

ADN

Mday schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:42:
[...]

Nee, de inspectie wordt gedaan door de verkoper, maar Bol doet de restitutie. Als je niks geleverd krijgt ga ik het volgende doen; een lege doos retourneren en vermelden dat het een ander product is dat ik besteld heb. En als Modiva dan verstek laat gaan, gaan klagen bij Bol. Bol heeft stringente afspraken met haar subcontractors. Hoe dan ook ga je links om of rechts om je geld terugkrijgen van Bol.

• rym

rym

Wellicht een idee als iemand achteraf betalen gekozen heeft om het vervolgens te betalen met je credit card, dan heb je die kopersbecherming nog beschikbaar?

• ADN

ADN

Zojuist wederom met Bol aan de lijn gehangen. Op basis van het gesprek hebben zij mij het volgende gemaild:

Beste hier stond mijn naam,

Goed dat je contact opneemt. Jammer om te horen dat je dit artikel tot op heden nog niet hebt ontvangen. Zoals zojuist telefonisch besproken leg ik je bij deze uit hoe het werkt wanneer dit artikel niet wordt geleverd.

Wanneer het artikel niet wordt geleverd omdat het kwijt is geraakt bij de bezorgdienst of niet is verstuurd door de partner betalen wij je het aankoopbedrag weer terug.

Ik vertrouw er op je hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Ik wens je verder nog een prettige dag. Mocht je nog vragen hebben kan je deze stellen door te reageren op deze mail, of door te chatten op onze live-chat, of door te bellen naar onze klantenservice bereikbaar op het volgende nummer: 030 310 4999.

Met vriendelijke groet,
Ole
bol klantenservice

Ze gaven telefonisch wel aan dat:
1) er gewacht dient te worden tot 26 maart (want dat is de uiterste leverdatum aangegeven door Modiva)
2) er nog langer gewacht moet worden, want het loopt dan via het hoofdkantoor (dus dat de betaling wel even gaat duren, maar dat je het gegarandeerd krijgt).

Nb. In reactie op eerdere berichten dat het KVK nummer niet klopt:
Het KVK handelsregister geeft op basis van het nummer:
Modiva Store
Detailhandel via internet in kleding & accessoires.

KVK-nummer: 97870218
Eenmanszaak
Hoofdvestiging
Vestigingsnummer: 000063065193
Raadhuisstraat 43, 7255BL Hengelo (Gld)

Handelsnaam:
Modiva Store

Edit: Het is een eenmanszaak en geen B.V. Dat is de enige discrepantie die ik kon vinden.

• ADN

ADN

Drwho1 schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Wat als zij die het besteld hebben nu een nepper toegestuurd krijgen? Dan ligt de bewijslast meteen bij jou als koper en begin je aan een lijdensweg. Verkoper heeft zijn geld, koper heeft 'een' product en komt dan klagen dat er een nepper geleverd is....begin er maar aan.

Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik heb jaren geleden bij Coolblue een ipad besteld die onderweg vervangen bleek te zijn door een waardeloze prul (pakketje dichtgeplakt met doos beschadigd tape). Uiteindelijk mijn geld teruggekregen maar dat was dan nog omdat er via ons bedrijf een account manager van CB zakelijk is aangesproken. Jarenlang klant geweest bij CB maar na dit voorval heb ik het op mijn zwarte lijst gezet, nooit meer gekocht sindsdien.
Dank voor je bijdrage. Ik deel je mening dat Coolblue niet erg klantvriendelijk is. Ze hebben vooral een goede website en zijn goed in marketing. Ooit heb ik een dure Solis ventilator daar gekocht (meer dan 150 euro) die twee weken na de garantietermijn van één jaar stuk ging. En drie keer raden; nul coulance van Coolblue. Sindsdien is Coolblue meer dan 2000 euro omzet aan me misgelopen. >:) (al zullen ze daar niet wakker van liggen, maar het wel voor mij goed voelt)

• Mobstar
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-03 14:29
Meteen na de bestelling staat er ook bij bol.com het volgende:
Wordt tussen 20 maart 2026 en 26 maart 2026 bezorgd

Denk gewoon even afwachten tot volgende week en dan zien we wel weer verder

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

mrmrmr

𓅓 𓂋 𓅓 𓂋 𓅓 𓂋

ADN schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:22:
Edit: Het is een eenmanszaak en geen B.V. Dat is de enige discrepantie die ik kon vinden.
Je mag als eenmansbedrijf niet doen alsof je een BV bent. Het zijn twee verschillende rechtspersonen met aansprakelijkheden. Een BV krijgt een ander registratienummer bij inschrijving. Dus de naam met BV toevoeging klopt niet met de aangegeven bedrijfsgegevens. Als er sprake is van een BV in oprichting moet de toevoeging i.o. (in oprichting) worden gebruikt.

Bij Bol is het gehele aanbod van de eenmanszaak bij Bol.com verwijderd. Dat is denk ik terecht met zo'n naam/KvK inschrijving mismatch. Nog afgezien van de opmerkelijk lage prijs van dit product.

Ondertussen is de inschrijving van een eventuele BV (nog) niet bekend bij de KvK. Omdat het doorgaans direct via de notaris gaat zou dat binnen 3 uur uitgevoerd kunnen zijn.

Nu is het nog de vraag of er geleverd wordt en wat precies. Gezien de prijs en de levertermijn zou het kunnen dat het niet over nieuwe producten gaat maar over teruggestuurde producten uit het buitenland met of zonder BTW. Of een partij vervalste producten, zoals op Reddit besproken.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fake-xm6s-already-v0-ldjatdgw07ag1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=39ca33c83963f74c532f213eb8c266a0abc7d026

Aangezien dit product al vervalst wordt, is bestellen voor een zeer lage prijs bij een nieuwe bol.com leverancier niet verstandig. Je krijgt sowieso geen echte productfoto's te zien omdat diverse leveranciers een productpagina delen.

Ik heb in 2018 een blogpost geschreven over netwerkkaarten en de manier waarop vervalsingen werden gemaakt. Het is meestal wel te zien als je e.e.a. goed controleert, best vooraf natuurlijk.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-04 23:55

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zou hier sprake kunnen zijn van de strafbare vorm van valsheid in geschrifte. Er bestaat daar een zekere drempel voor, dus je jezelf niet voordoen als wie je bent is niet altijd strafbaar. Maar... opzettelijk verkeerde bedrijfsgegevens op een factuur zetten wordt vaak genoemd als voorbeeld van strafbare valsheid in geschrifte. En dan is mijn logica dat opzettelijk valse bedrijfsgegevens op een koopovereenkomst zetten (die je sluit als je op Bol koopt), dan ook over de drempel heen zal zijn en dus strafbaar is.

• NaamWasBezet
Na dagen geen update te hebben gehad op mijn tracker heb ook ik hem geannuleerd. Het lijkt allemaal geen zuivere koffie.

• ADN

ADN

NaamWasBezet schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:56:
Na dagen geen update te hebben gehad op mijn tracker heb ook ik hem geannuleerd. Het lijkt allemaal geen zuivere koffie.
Het is natuurlijk allemaal speculatie maar ik voorzie een paar opties;
1) Namaak Aziatisch artikel dat vanuit Azië verzonden is. Het verklaart dat er geen T&T is en de lange levertijd. (gevoelsmatig het meest waarschijnlijk)
2) Ergens in het buitenland een bulk inkoop kunnen doen vanuit bv. een faillissement of waar de prijs erg laag was. Om te besparen op verzending geen T&T. (minder waarschijnlijk)

Bol klantenservice geeft aan dat je hoe dan ook, bij niet leveren of bij namaak artikelen, je van Bol je geld terugkrijgt. Alleen dat daar wat tijd overheen gaat. Ik wacht het zelf dus even. Mocht het de kleine kans zijn dat het wel legitiem is, heb je voor een hele mooie prijs een XM6.

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-04 19:38
Het lijkt me in ieder geval geen geoliede operatie omdat er een eenmanszaak aan gekoppeld is. De eigenaar valt in principe te achterhalen en kan persoonlijk aansprakelijk gesteld worden.

Wellicht dat er in dit soort gevallen ook met een 'mule' gewerkt wordt, maar daar heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.

Time will tell. Let allemaal wel even op de kenmerken van een nepper, die zijn op reddit wel te vinden.

• rym

rym

• DirtyBird
  • Laatst online: 06-04 07:58

DirtyBird

Praktiserend denker

Het geluid is niet eens kut en er is anc! :o

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• ADN

ADN

Ik heb thuis al een XM6 liggen en kan dus een goede één op één vergelijking doen. Zaken die ik nu al zie:
- De echte doos heeft afgeronde hoeken
- De echte case is ronder
- De echte werkt met gestures voor volume control; de namaak heeft twee extra knoppen daarvoor

Edit: Als ik de link had gelezen had ik alle verschillen niet hoeven noemen. Maar aan de buitenkant van de doos kun je dus al zien of ie echt of nep is.

[ Voor 13% gewijzigd door ADN op 20-03-2026 10:04 ]

• NaamWasBezet
ADN schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Het is natuurlijk allemaal speculatie maar ik voorzie een paar opties;
1) Namaak Aziatisch artikel dat vanuit Azië verzonden is. Het verklaart dat er geen T&T is en de lange levertijd. (gevoelsmatig het meest waarschijnlijk)
2) Ergens in het buitenland een bulk inkoop kunnen doen vanuit bv. een faillissement of waar de prijs erg laag was. Om te besparen op verzending geen T&T. (minder waarschijnlijk)

Bol klantenservice geeft aan dat je hoe dan ook, bij niet leveren of bij namaak artikelen, je van Bol je geld terugkrijgt. Alleen dat daar wat tijd overheen gaat. Ik wacht het zelf dus even. Mocht het de kleine kans zijn dat het wel legitiem is, heb je voor een hele mooie prijs een XM6.
Groot gelijk. Ik had hem met creditcard besteld, dus ook niet echt zorgen. Bedacht mij alleen later dat ik ook een aardig deel van het bedrag met Bol tegoed had betaald (kerstpakket) en dat geld valt dan niet via een chargeback terug te halen. Ik hoop voor je dat het een echte is en anders krijg je vast alsnog je geld terug. Ik had alleen niet zoveel zin in het "gezeur". Ben benieuwd naar de resultaten.

• Bishop_23
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-03 23:07
NaamWasBezet schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:56:
Hoe kan ik een bestelling annuleren als deze na een paar dagen al verzonden is? Ik zie die optie niet op de pagina van mijn bestelling op Bol.

• gidion76
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-04 22:35
Bishop_23 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:15:
[...]

Hoe kan ik een bestelling annuleren als deze na een paar dagen al verzonden is? Ik zie die optie niet op de pagina van mijn bestelling op Bol.
Bellen met de bol.com helpdesk, dan annuleren ze de bestelling voor je als je bestelnummer doorgeeft. Na paar dagen had ik geld terug op m'n betaalrekening.

• ADN

ADN

De site is inmiddels offline... Dat zijn positieve tekenen maar niet heus.

• ADN

ADN

En de kogel is door de kerk. Ik ontving volgende bericht van Bol;
Onlangs heb je via bol een artikel gekocht bij Modiva Store B.V.. Deze partner heeft het artikel niet kunnen versturen. Als je nog niet betaald hebt, hoef je dat niet meer te doen. Als je al wel betaald hebt, staat het geld binnen 5 werkdagen op je rekening.

• Mday
Een hele goeieavond, ik informeer je over je bestelling dat we dit gaan terugbetalen aangezien de partner niet meer op ons platform verkoopt. Ik hoop je hiermee volledig geinformeerd te hebben.

Ik wens je een hele fijne avond toe!
Prima.

• pmage0wns
Hier ook net mail dat het artikel niet verstuurd is en er niks betaalt hoeft te worden

• Ramon Kits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-03 19:07
Tot mijn verbazing proberen ze het nu op hun eigen website, die sinds vandaag bestaat 😅. Al is hij nu wel wat duurder 😂
*knip* beter niet linken dan

[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 20-03-2026 21:57 ]

• karelvandongen
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ook als enigste artikel... gaan mensen hier intrappen.

• Mday
oef en anders dan de sticker nergens 'Sony' ook... heftig.

• NaamWasBezet
Nou, dan concludeert dat het avontuur. Ik blijf de communicatie van Bol wel matig vinden. Anderhalve dag geleden toen ik de boel annuleerde werd ik door Bol nog verzekerd dat het niet om oplichting ging want "Dan waren ze wel verwijderd". Ik zou maar nog even geduld moeten hebben maar als ik dat niet had dan moest ik maar een aanvraag tot annulering doen.

Goed. Weer wat geleerd. Marktplaats en Bol komen steeds dichter bij elkaar.

Misschien was de echte WH-1000XM6 de vrienden die we onderweg maakten.

• ADN

ADN

karelvandongen schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 21:37:
ook als enigste artikel... gaan mensen hier intrappen.
Ik heb hem zojuist besteld! 7(8)7

• karelvandongen
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ADN schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 09:02:
[...]

Ik heb hem zojuist besteld! 7(8)7
We zijn benieuwd, _/-\o_ :) *O*

• marc.opdebeek
  • Laatst online: 21-03 14:52
gisteren bericht dat Modiva Store B.V. toch niet kon leveren en dat mijn betelling geannuleerd is.
Dat zat er aan te komen, wel vreemd: 5 dagen geleden kreeg ik bericht dat ze het ding hadden afgegeven bij DHL, vreemd genoeg geen track en trace, maar hij was onderweg!

En nu ineens niet meer leverbaar. Het blijft een heel raar clubje, *knip* Het wegzetten van een hele gemeenschap omwille van een slechte ervaring die bovendien daaraan totaal niet gerelateerd is, is NIET grappig en volkomen onnodig

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 21-03-2026 16:36 ]

Pagina: 1

Let op:
Modbreak:Pas op! Als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is dat vaak ook zo. Check altijd hoelang een wederverkoper geregistreerd is en wat de voorwaarden van het verkoopkanaal zijn. Bol en Amazon lossen niet vanzelfsprekend alles voor je op. Er ligt ook verantwoording bij de verkoper en de koper. Er zit altijd een risico aan 'opmerkelijk goede dealtjes'.