wijzigingen in de 'stijlgids'?

Pagina: 1
Acties:

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-04 12:47
Misschien ben ik azijn aan het pissen, maar het valt me recentelijk op dat artikelen vaak wat meer 'dumbed down' overkomen? Ieder artikel heeft nu een afbeelding (ook als het 'stock afbeelding van telefoon met logo van iets in artikel benoemd' is of zoiets vrij nietszeggends) bijvoorbeeld, maar ik merk ook dat jargon in kopjes wordt vermeden, en dat vaker de lezer wordt aangesproken ('Als je vertrouwt op de encryptie van Instagram-dm’s, dan heb je over twee maanden pech.' bijvoorbeeld)

Is dit onderdeel van het plan om Tweakers als geheel 'toegankelijker' te maken of zie ik spoken? Ik vind het allemaal soms een beetje tenenkrommend, maar het geld moet ook rollen natuurlijk ;)

Ik ben zelf eigenlijk benieuwd naar wat nu precies anders is in de 'stijlgids' voor zover die bestaat.

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:56

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dit zijn inderdaad een paar initiatieven die we inzetten om Tweakers wat toegankelijker te maken. In titels proberen we bijvoorbeeld meer aan te geven wat iets in de praktijk betekent of voor gevolgen heeft. Jargon deden we al weinig in tussenkopjes en ook in titels proberen we daar inderdaad van weg te blijven, iets dat we overigens al vaker deden. Afbeeldingen in artikelen maken de opmaak en pagina ook iets minder saai, zodat je niet alleen maar een grote lap tekst te zien krijgt.

Volgens mij zijn geen van de voorbeelden die je hier aanhaalt een teken dat we dingen dommer opschrijven ;)

Natuurlijk! 👍 Hier is een nieuwe, ludieke handtekening die je op je profiel op Tweakers kunt zetten! 🔥

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-04 19:39
Ik heb hier niet per se een mening over maar wat voor de minder ingelezen persoon toegankelijker is, is voor de beter ingelezen persoon extra content die eruit gefilterd moet worden.