Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op een 1440p monitor, mogelijk later naar 4K. Games zoals Cyberpunk, KCD2, BG3, Black Desert etc. Ik wil een krachtige CPU en GPU hiervoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kwam op een prijs van zo'n 3200 euro uit. Ervan uitgaande dat de prijzen van RAM e.d. in korte termijn niet omlaag zullen gaan lijkt me dit redelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard, speakers en monitor (Samsung Odyssey G7 27")
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig iets eerder naar NVIDA dan AMD voor de videokaart en eerder naar AMD dan Intel voor de CPU. Dit door ervaringen uit het verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de PC relatief stil is en niet te heet wordt.
Ga je overklokken?
Denk het niet, misschien een undervolt. Zal zeker aan het begin zonder aanpassingen draaien denk ik.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderdelen gekozen aan de hand van eerder topics in dit forum en pricewatch, en wil checken of ik iets over het hoofd heb gezien, misschien is een onderdeel niet compatibel, of is er een stuk betere optie voor dezelfde prijs? Alvast dank.
Voornamelijk gamen op een 1440p monitor, mogelijk later naar 4K. Games zoals Cyberpunk, KCD2, BG3, Black Desert etc. Ik wil een krachtige CPU en GPU hiervoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Kwam op een prijs van zo'n 3200 euro uit. Ervan uitgaande dat de prijzen van RAM e.d. in korte termijn niet omlaag zullen gaan lijkt me dit redelijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, keyboard, speakers en monitor (Samsung Odyssey G7 27")
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig iets eerder naar NVIDA dan AMD voor de videokaart en eerder naar AMD dan Intel voor de CPU. Dit door ervaringen uit het verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als de PC relatief stil is en niet te heet wordt.
Ga je overklokken?
Denk het niet, misschien een undervolt. Zal zeker aan het begin zonder aanpassingen draaien denk ik.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb onderdelen gekozen aan de hand van eerder topics in dit forum en pricewatch, en wil checken of ik iets over het hoofd heb gezien, misschien is een onderdeel niet compatibel, of is er een stuk betere optie voor dezelfde prijs? Alvast dank.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Tray | € 423,65 | € 423,65 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B850-PLUS WIFI | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080 16GB GDDR7 OC Edition | € 1.469,90 | € 1.469,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North – Momentum Edition | € 161,55 | € 161,55 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 89,90 | € 89,90 |
| 4 | Case fans | Noctua NF-A12x25 PWM chromax.black.swap, 120mm | € 30,95 | € 123,80 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-32 | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A1000G PCIE5 | € 143,28 | € 143,28 |
| 1 | Interne ssd's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 230,- | € 230,- |
| 1 | Overclocking | Arctic MX-7 ULTIMATE Performance Thermal Paste 4g + 6pcs MX Cleaner | € 6,78 | € 6,78 |
| Totaal | € 3.246,86 | |||