Ik zal het even redigeren!
Het gaat om de locatie (doorgaande weg). Mooie locatie verder, maar geluid is denk ik het grootste struikelblok plus aantal m2. En ik wil eigenlijk minstens het dubbele m2 als ik een stap maak. Anders is met de huidige huurprijzen mijn locatie (ben 5 jaar geleden ingestapt) echt zonde om een stap te maken naar zelfde aantal m2 en wel op een rustigere plek
Zo klein en zoveel herrie ....
Zelfde aantal m2 zou ik zeker nooit doen. Wel in overweging nemen: 75 m2, niet karakteristiek/uniek, functioneel: gewoon meer ruimte en minder herrie en sparen voor iets uniekers. Je blijft hier maar 2-3 jaar.
Of gewoon 2-3 jaar genieten: 't kost wat, maar dan heb je ook wat. In het laatste geval moet je wel goed nadenken over de "stadsmodus". Als ik op huizenjacht ga, loop ik een aantal keer op diverse tijdstippen door de buurt. Hoe is de sfeer? Wat mis je daar?
Verhuizen is mijn hobby: als je 1100,- euro per maand kunt missen, is het verhuizen van de inboedel van een appartement van 61 m2 een peulschil.
Verhuizen kost heel veel energie??? Je bent jong, je bent single, de klus is in een paar dagen geklaard.
Even teveel gevraagd om het op te zoeken, maar er is genoeg onderzoek gedaan naar de invloed van omgevingsfactoren, zoals geluidsoverlast, etc. op de mentale en fysieke gezondheid. Dat kost veel meer energie!
Ik woonde op net zo'n locatie, maar ik ben immuun voor geluid: 50 km/u ipv 30, bussen, ... No problem! Locatie, locatie, locatie. Maar als je daar last van hebt en je je kont niet kunt keren ... En zeker met thuiswerken: heb je wel een aparte werkkamer? Anders geeft dat ook onrust in je slaap/woonkamer. Geluid stoort me niet, maar een stapel papieren in de woonkamer 😱
Ja, dat is dus nu precies het ding. Ik kan het volhouden en geeft mij wellicht net wat meer spaarruimte, maar het uiteindelijke verschil is volgens verschillende ai prompts (doorberekenen) en aanpassingen goed verdedigbaar.
"Ik kan het volhouden" ... (zelfkastijding) versus
"wellicht net wat meer" klinkt niet alsof je sparen van levensbelang vindt. Je hebt het ook al precies uitgezocht! Wat let je?
Ik denk dat het wel "gezond" is om te denken aan een volgende stap in de komende twee jaar. Waar dus groter wonen een belangrijk punt is samen met rustiger wonen (lees in ieder geval beter geluidsbeheersing van buitenaf).
Zeker gezond! Over 2, 5 en 10 jaar ...
Je hebt geen haast om iets te kopen.
Je wil niet forever single blijven.
Je weet niet hoe de huizenmarkt er over 5 jaar uitziet. Als het tegenzit, kun je als stel besluiten om wat langer te blijven in het appartement dat je SAMEN gekocht hebt in de stad waar jullie ALLEBEI willen wonen.
Of natuurlijk kopen als het zich aandoet een bijzondere stap kan zijn
In het "ergste" geval ga je nu verhuizen, kost je dat geld en energie, ... en dan kom je over een jaar je droomhuis tegen en dan moet je wéér verhuizen, wéér kosten, wéér zoveel energie! Vreselijk!!!!
Ik vind het, maar dat is misschien mijn eigen ervaring, lastig om een waarde aan extra woongenot toe te kennen
Dat is voor iedereen verschillend. Als ik de deur uitga, wil ik mensen zien! Toen ik een eerdere woning verkocht, zei iedereen: "Oh, wat een mooie groene en rustige buurt!" Ik noem dat: saai en niks te beleven!
Horeca op loopafstand ook: ik wil een leuk terrasje in de buurt, ergens een hapje kunnen eten
Haha, steen papier schaar dan.
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
Lees je post en je eigen reacties eens door. Verstop je niet achter "misschien, wellicht een beetje": ja of nee?
Hoe belangrijk is
- Minder geluidsoverlast *****
- Meer ruimte *****
- Flexibiliteit?
- Sparen?
- De stadsmodus?
- Unieke kenmerken hebben?
- Vrij uitzicht?
- Horeca?
- Winkels?
- You name it!