Vraag

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Mijn Google 6 Pro is zojuist 2 trappen af gestuiterd, daar knapt die niet van op en mijn scherm is aan diggelen. Vervangen kost 250-300+ euro, dus dat is geen optie. Ik wilde eigenlijk wachten op de Google Pixel 11 reeks, maar dat gaat hem dus niet worden. Een tijdelijke low of mid range toestel vind ik eigenlijk wat zonde van het geld.

Wat is je budget?
Ik begrijp goed dat dit rond de 1000,- gaat liggen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik maak redelijk veel gebruik van foto/video, maar wil geen ai aanpassingen in mijn camera zelf hebben (dit moet iig uit kunnen). Een goede batterij vind ik belangrijk en het liefste een zo vanilla mogelijke android ervaring. Ik gebruik apps als Tasker. Kijk af en toe films/series en youtube, luister veel muziek en podcast. En gebruik Android Auto via bluetooth. Daarnaast doe ik de standaard dingen, browsen, bankzaken, Instagram etc.
Opslag minimaal 256, maar neig naar 512. Ik sla redelijk vaak grotere bestanden (oa video) op, op mijn telefoon.
Snelladen is niet het belangrijkste maar wel heel fijn, dan vind ik een goede/grote accu belangrijker.
Ik hoef geen mega fel scherm, maar redelijk zichtbaar in de zon is toch wel prettig. Ook belangrijk dat hij niet al te snel heel warm word. Als hij goed met lokale AI om kan gaan zou dit ook interessant zijn, maar niet iets waar ik wel of niet een telefoon op zou uitkiezen.

Ik speel nauwelijks spelletjes op mijn telefoon, dus dat is vooral niet iets om rekening mee te houden. Specs als goede stabiele wifi, bluetooth etc vind ik dan belangrijker.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn voorkeur gaat naar de Pixel lijn, maar de 10 Pro XL leek mij vanuit de reviews toch wat tegen te vallen. De Xiaomi 17 Ultra vind ik heel tof, maar ik ben bang voor de bloatware en hoe hij apps killt in de achtergrond (Tasker bijvoorbeeld). De Sony Xperia 1 VII komt ook naar voren, maar ik dacht dat Sony niet zo heel goed meer bezig was?

Ik hoop dat iemand, mogelijk uit eigen ervaring, wat nuttigs weet te zeggen en mij in de goede richting kan sturen. Ik voel mij toch een beetje in blinde paniek nu een telefoon uit zoeken en daar ben ik helemaal niet van. Misschien hebben jullie nog andere zaken weet waar ik goed op moet letten, of een telefoon die ik over het hoofd zie. Ik had liever nog wat meer tijd gehad, maar moet helaas nu toch naar een nieuw toestel zoeken.

Hopelijk is dit voldoende input van mijn kant en alvast enorm bedankt!