Winterbanden Winterberg eind apri

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eind april gaan we een weekje naar winterberg in Duitsland. Niet om te skiën en ik hoop een beetje mooi lenteweer, maar je weet het nooit… voor de auto moet ik nog een afspraak maken om de winterbanden te wisselen. Normaal doe ik dat rond half april. Is het raadzaam om dat uit te stellen tot na deze trip naar winterberg? Of is dat flauwekul en valt er eind april geen vlokje sneeuw meer daar? ;) Het is immers ook niet handig om bij 20+ graden nog honderden kilometers op winterbanden te rijden.

Had al wel zitten zoeken en in Duitsland zijn ze nogal streng met winterse omstandigheden dat je dan zeker winterbanden moet hebben. Maar eind april in die streek lijkt mij het minder nodig, maar ben benieuwd naar ervaringen...

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 14-03-2026 22:11 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:05
Ik zou lekker de zomersloffen eronder leggen.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:20
Lekker even laten zitten lijkt mij, die paar km…

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eind April hoef je in de gehele regio (Sauerland) normaliter écht niet meer te willen gaan rekenen op 'verse sneeuw' waardoor je daar dus ook echt geen winterbanden nodig gaat hebben in die periode. Vandaag is er overigens nog wel verse sneeuw gevallen (en morgen zijn dan ook 14 van de 27 skiliften weer open doordat er vandaag een slordige 10 Cm. aan verse sneeuw bijgevallen is).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:25
Bij de meeste mensen zijn de winterbanden eerder te oud dan versleten.
(Na 5 jaar is het rubber te hard geworden en functioneren ze niet meer goed als winterband)

Lekker even er op doorrijden, vind je bandenleverancier ook prettig, kom je niet in de drukste periode om te wisselen.

• tweebel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:22
Palomar schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 22:04:
Eind april gaan we een weekje naar winterberg in Duitsland. Niet om te skiën en ik hoop een beetje mooi lenteweer, maar je weet het nooit… voor de auto moet ik nog een afspraak maken om de winterbanden te wisselen. Normaal doe ik dat rond half april. Is het raadzaam om dat uit te stellen tot na deze trip naar winterberg? Of is dat flauwekul en valt er eind april geen vlokje sneeuw meer daar? ;) Het is immers ook niet handig om bij 20+ graden nog honderden kilometers op winterbanden te rijden.

Had al wel zitten zoeken en in Duitsland zijn ze nogal streng met winterse omstandigheden dat je dan zeker winterbanden moet hebben. Maar eind april in die streek lijkt mij het minder nodig, maar ben benieuwd naar ervaringen...
Eind april ligt er iig zo goed als nooit sneeuw:
https://www.sneeuwhoogte....winterberg/sneeuwhistorie

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:23

Klippy

Still Game

Zal niet veel uitmaken. Het zal echt niet zo winters zijn dat je in de problemen komt zonder winterbanden.
Maar het zal ook niet zo warm zijn dat je winterbanden nadeel hebben.

Dus kijk naar de staat van je banden zou ik zeggen, zo gaan mijn zomerbanden gaan komende april aan hun laatste jaar beginnen, die zijn ver op en de winterbanden zijn nu merkbaar beter met koud nat weer. Dus in mijn geval zouden het gewoon de winterbanden worden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1