Wij hebben een huis uit 1962, nageïsoleerd, full Electric weheat sparrow warmtepomp sinds mei 2025, afgiftesysteem bestaat enkel uit bestaande radiatoren en 2 jaga's op zolder. Blijft prima warm, maar het afgiftesysteem kan uiteraard beter. De badkamer op de 1e verdieping en de wc beneden worden verbouwd over een tijdje. Dat is een kans om verbetering aan te brengen. Ik vroeg me af of vloerverwarming een optie zal zijn. We hebben nu nergens vloerverwarming. Het gaat om kleine oppervlakten, badkamertje met bad, douche en wc, houdt niet veel vloeroppervlak over. De wc beneden is ruim en eventueel zouden we de vloer in de hal ook mee open kunnen hakken om vloerverwarming aan te brengen, al kost dat wel wat meer natuurlijk. Ik denk niet dat die vloer enige isolatie heeft trouwens.
Wat raden jullie aan? LTV radiatoren is ook gewoon een optie natuurlijk, maar ik lees altijd dat er niks boven vloerverwarming gaat met een WP. Kan het direct op de radiatoren aangesloten worden zonder extra systeem? De maximum radiatortemperatuur was 46 graden in januari.
Wat raden jullie aan? LTV radiatoren is ook gewoon een optie natuurlijk, maar ik lees altijd dat er niks boven vloerverwarming gaat met een WP. Kan het direct op de radiatoren aangesloten worden zonder extra systeem? De maximum radiatortemperatuur was 46 graden in januari.