Vraag

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Hoi iedereen,

Na bijna 5 jaar met veel plezier de Realme GT Neo 3T Dragon Ball Z Edition te hebben gebruikt, is het tijd voor een opvolger. Want ik begin langzaam te merken dat nu toch echt de prestaties achteruit beginnen te gaan. Ik zoek een toestel rond de €500 dat weer een flinke stap vooruit is, vooral op het gebied van snelheid, opslag en camera.

Mijn huidige toestel (ter referentie):
SpecificatieRealme GT Neo 3T (DBZ Edition)
ChipsetSnapdragon 870 5G
Geheugen8GB RAM / 256GB Opslag
Scherm6.62" AMOLED, 120Hz
Accu5000 mAh / 80W laden
Camera64MP Main / 8MP UW / 2MP Macro
Ter vergelijking: mijn vrouw heeft de OnePlus Nord 3. Het valt mij overduidelijk op dat haar telefoon een veel betere camera heeft dan die van mij, dus een duidelijke cameraverbetering is voor mij belangrijk.

Wat zoek ik in de opvolger?
  • Geheugen: Bij voorkeur 16GB RAM en minimaal 512GB interne opslag.
  • Prestaties: Een snelle en stabiele ervaring (geen haperingen in de UI).
  • Accu: Een grote accu die bij intensief gebruik makkelijk de dag doorkomt.
  • Camera: Goede fotokwaliteit (een duidelijke stap omhoog t.o.v. de Realme).
  • Bonus: Een microSD-slot zou een mooie extra zijn, maar is geen harde eis als de interne opslag groot genoeg is.
Mijn oog is al een tijdje gevallen op:
De OnePlus Nord 5. Dit lijkt een sterke allrounder, maar ik twijfel of dit de beste keuze is gezien mijn specifieke wens voor 16GB RAM en een SD-kaartje.

Specificaties OnePlus Nord 5 (beoogde opvolger):
SpecificatieDetails OnePlus Nord 5
ChipsetSnapdragon 8s Gen 3
GeheugenTot 12GB RAM / 512GB Opslag (UFS 3.1)
Scherm6.83" AMOLED, 144Hz, 1.5K resolutie
Accu5200 mAh (EU) / 6800 mAh (Global)
Laden80W SuperVOOC
Camera50MP Sony LYT-700 (OIS) + 8MP Ultra-wide
MicroSDNee (geen slot aanwezig)
Mijn vraag aan jullie:
Is de OnePlus Nord 5 de meest logische keuze met een budget van rond de €500, of mis ik een "hidden gem" die wél 16GB RAM en/of misschien een SD-slot biedt?

Ik hoor graag jullie suggesties en ervaringen!

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 14-03-2026 20:20 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:08
Sd slot is zeldzaam tegenwoordig, omdat een online drive net zo goed werkt.

Voor rest, zo nu en dan komen er leuke aanbiedingen voorbij. Meestal komen er veel telefoons op markt in q1, dus je bent spekkoper.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:39
Als je in de Pricewatch gefilterd hebt op toestellen met SD kaart, weet je wat er is. Bar weinig. De vraag is waar je de SD kaart voor nodig hebt. 99ruud99 geeft al de cloud storage als optie (wat ook je NAS kan zijn).
Er zijn ook toestellen waar je op de USB-c poort een externe opslag (harde schijf of usb stick) of kaartlezer kunt aansluiten wat voldoende kan zijn beelden van bijvoorbeeld een dashcam te bekijken.

Persoonlijk zou ik de OnePlus 15r zeker ook overwegen. 100 Euro boven je budget, maar dan wel een 8gen5 processor in plaats van de 3s geknepen in de Nord. En een 7200 mAh accu. Geen SD.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Kort gezegd: ik wil en hoef geen cloud, sla alles lokaal op :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
swhnld schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:59:
Als je in de Pricewatch gefilterd hebt op toestellen met SD kaart, weet je wat er is. Bar weinig. De vraag is waar je de SD kaart voor nodig hebt. 99ruud99 geeft al de cloud storage als optie (wat ook je NAS kan zijn).
Er zijn ook toestellen waar je op de USB-c poort een externe opslag (harde schijf of usb stick) of kaartlezer kunt aansluiten wat voldoende kan zijn beelden van bijvoorbeeld een dashcam te bekijken.

Persoonlijk zou ik de OnePlus 15r zeker ook overwegen. 100 Euro boven je budget, maar dan wel een 8gen5 processor in plaats van de 3s geknepen in de Nord. En een 7200 mAh accu. Geen SD.
Ik heb geljk een prijs alert ingesteld bij de One Plus 15r, ziet er wel heel intressant uit.