Hoi iedereen,
Na bijna 5 jaar met veel plezier de Realme GT Neo 3T Dragon Ball Z Edition te hebben gebruikt, is het tijd voor een opvolger. Want ik begin langzaam te merken dat nu toch echt de prestaties achteruit beginnen te gaan. Ik zoek een toestel rond de €500 dat weer een flinke stap vooruit is, vooral op het gebied van snelheid, opslag en camera.
Mijn huidige toestel (ter referentie):
Ter vergelijking: mijn vrouw heeft de OnePlus Nord 3. Het valt mij overduidelijk op dat haar telefoon een veel betere camera heeft dan die van mij, dus een duidelijke cameraverbetering is voor mij belangrijk.
Wat zoek ik in de opvolger?
De OnePlus Nord 5. Dit lijkt een sterke allrounder, maar ik twijfel of dit de beste keuze is gezien mijn specifieke wens voor 16GB RAM en een SD-kaartje.
Specificaties OnePlus Nord 5 (beoogde opvolger):
Mijn vraag aan jullie:
Is de OnePlus Nord 5 de meest logische keuze met een budget van rond de €500, of mis ik een "hidden gem" die wél 16GB RAM en/of misschien een SD-slot biedt?
Ik hoor graag jullie suggesties en ervaringen!
Na bijna 5 jaar met veel plezier de Realme GT Neo 3T Dragon Ball Z Edition te hebben gebruikt, is het tijd voor een opvolger. Want ik begin langzaam te merken dat nu toch echt de prestaties achteruit beginnen te gaan. Ik zoek een toestel rond de €500 dat weer een flinke stap vooruit is, vooral op het gebied van snelheid, opslag en camera.
Mijn huidige toestel (ter referentie):
| Specificatie | Realme GT Neo 3T (DBZ Edition) |
|---|---|
| Chipset | Snapdragon 870 5G |
| Geheugen | 8GB RAM / 256GB Opslag |
| Scherm | 6.62" AMOLED, 120Hz |
| Accu | 5000 mAh / 80W laden |
| Camera | 64MP Main / 8MP UW / 2MP Macro |
Wat zoek ik in de opvolger?
- Geheugen: Bij voorkeur 16GB RAM en minimaal 512GB interne opslag.
- Prestaties: Een snelle en stabiele ervaring (geen haperingen in de UI).
- Accu: Een grote accu die bij intensief gebruik makkelijk de dag doorkomt.
- Camera: Goede fotokwaliteit (een duidelijke stap omhoog t.o.v. de Realme).
- Bonus: Een microSD-slot zou een mooie extra zijn, maar is geen harde eis als de interne opslag groot genoeg is.
De OnePlus Nord 5. Dit lijkt een sterke allrounder, maar ik twijfel of dit de beste keuze is gezien mijn specifieke wens voor 16GB RAM en een SD-kaartje.
Specificaties OnePlus Nord 5 (beoogde opvolger):
| Specificatie | Details OnePlus Nord 5 |
|---|---|
| Chipset | Snapdragon 8s Gen 3 |
| Geheugen | Tot 12GB RAM / 512GB Opslag (UFS 3.1) |
| Scherm | 6.83" AMOLED, 144Hz, 1.5K resolutie |
| Accu | 5200 mAh (EU) / 6800 mAh (Global) |
| Laden | 80W SuperVOOC |
| Camera | 50MP Sony LYT-700 (OIS) + 8MP Ultra-wide |
| MicroSD | Nee (geen slot aanwezig) |
Is de OnePlus Nord 5 de meest logische keuze met een budget van rond de €500, of mis ik een "hidden gem" die wél 16GB RAM en/of misschien een SD-slot biedt?
Ik hoor graag jullie suggesties en ervaringen!
[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 14-03-2026 20:20 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch 2 / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †