Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een nieuwe pc bouwen voor voornamelijk gaming en streaming (bijvoorbeeld via OBS). Ik speel vooral moderne AAA-games en competitieve games en wil graag hoge FPS halen. Daarnaast wil ik ook kunnen streamen zonder dat dit veel impact heeft op de prestaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €3000. Dit is een richtprijs en mag er een beetje overheen als het echt een duidelijke upgrade oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de volgende onderdelen gekocht:
• NZXT Kraken Elite 360 RGB waterkoeling
• Corsair RM850x voeding
Verder heb ik al randapparatuur zoals monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige idee voor de build is ongeveer als volgt:
• CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D
• Moederbord: Gigabyte X870E AORUS Elite WiFi7 ICE
• GPU: XFX Swift Radeon RX 9070 XT Triple Fan Gaming Edition 16GB
• RAM: 32GB DDR5-6000 (Corsair Vengeance, 2x16GB)
• SSD: Samsung 990 Pro 2TB
• Behuizing: Lian Li O11 Vision Compact
• Koeling: NZXT Kraken Elite 360 RGB (al gekocht)
• PSU: Corsair RM850x (al gekocht)
De Ryzen 7 9800X3D lijkt me een goede keuze voor gaming vanwege de grote 3D-V-Cache en hoge gamingprestaties. (AMD)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen sterke merkvoorkeuren, maar ik probeer wel een witte build te maken met een redelijk clean uiterlijk. Daarom kies ik bijvoorbeeld voor de Gigabyte AORUS ICE-serie en de witte Lian Li case. RGB mag wel, maar liever subtiel en niet overdreven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• Witte aesthetics / white build
• Niet overdreven veel RGB
• Goede airflow en stille koeling
• Systeem moet toekomstbestendig zijn voor de komende jaren
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet handmatig. Misschien lichte tuning via PBO/EXPO, maar verder gewoon standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of deze onderdelen een goede combinatie zijn voor gaming en streaming. Ook ben ik benieuwd of er nog betere alternatieven zijn binnen mijn budget (bijvoorbeeld voor GPU, RAM of moederbord) of dingen waar ik rekening mee moet houden bij deze build
Ik wil een nieuwe pc bouwen voor voornamelijk gaming en streaming (bijvoorbeeld via OBS). Ik speel vooral moderne AAA-games en competitieve games en wil graag hoge FPS halen. Daarnaast wil ik ook kunnen streamen zonder dat dit veel impact heeft op de prestaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €3000. Dit is een richtprijs en mag er een beetje overheen als het echt een duidelijke upgrade oplevert.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al de volgende onderdelen gekocht:
• NZXT Kraken Elite 360 RGB waterkoeling
• Corsair RM850x voeding
Verder heb ik al randapparatuur zoals monitor, muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn huidige idee voor de build is ongeveer als volgt:
• CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D
• Moederbord: Gigabyte X870E AORUS Elite WiFi7 ICE
• GPU: XFX Swift Radeon RX 9070 XT Triple Fan Gaming Edition 16GB
• RAM: 32GB DDR5-6000 (Corsair Vengeance, 2x16GB)
• SSD: Samsung 990 Pro 2TB
• Behuizing: Lian Li O11 Vision Compact
• Koeling: NZXT Kraken Elite 360 RGB (al gekocht)
• PSU: Corsair RM850x (al gekocht)
De Ryzen 7 9800X3D lijkt me een goede keuze voor gaming vanwege de grote 3D-V-Cache en hoge gamingprestaties. (AMD)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen sterke merkvoorkeuren, maar ik probeer wel een witte build te maken met een redelijk clean uiterlijk. Daarom kies ik bijvoorbeeld voor de Gigabyte AORUS ICE-serie en de witte Lian Li case. RGB mag wel, maar liever subtiel en niet overdreven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
• Witte aesthetics / white build
• Niet overdreven veel RGB
• Goede airflow en stille koeling
• Systeem moet toekomstbestendig zijn voor de komende jaren
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet handmatig. Misschien lichte tuning via PBO/EXPO, maar verder gewoon standaard instellingen.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoor graag of deze onderdelen een goede combinatie zijn voor gaming en streaming. Ook ben ik benieuwd of er nog betere alternatieven zijn binnen mijn budget (bijvoorbeeld voor GPU, RAM of moederbord) of dingen waar ik rekening mee moet houden bij deze build