Toon posts:

help, groooot probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden lijkt mijn computer zichzelfs soms spontaan 'uit' te zetten... Hij gaat niet echt uit, de koeler etc blijven gewoon werken, maar hij geeft geen signaal meer door aan de monitor en de resetknop reageert ook niet...

Op het moederbord (MSI k7t pro kt) zitten 4 ledjes, en als ik dan de computer echt uitzet, en dan weer aan, blijven deze alle 4 rood, wat volgens het boekje duidt op een probleem met de processor. Het rare is alleen dat de computer na +/- 1/2 uur gewoon weer aangezet kan worden en gewoon functioneert. Tot het weer gebeurt.

Eerst gebeurde het alleen tijdens Black&White, een behoorlijk 'zwaar' spel. Maar een maand later gebeurde het ook gewoon tijdens normale werkzaamheden in windows etc.. Ook gebeurt het vaker als het warmer weer is. Hierdoor dacht ik dat er een probleem met de koeler was (die ook uiteindelijk veel lawaai maakte) dus ik heb deze week een nieuwe koeler aangeschaft, maar hiermee is het probleem niet verholpen.

Al met al een vervelend probleem wat toch zeker 3x per week voorkomt...

Ik hoop dat jullie een tip/suggestie hebben wat ik eraan kan doen..

Nog even een overzichtje van mijn systeem:

MSI k7t pro kt 133 moederbord
amd thunderbird 700MHZ socket a
sdramm 128mb
asys v7100 geforce 2
maxtor 30.7 Gb
pioneer dvd
creative live player oem

Alvast bedankt!

Verwijderd

Lijt op koeling he want doet het alleen als ie wat warmer wordt, dus beteer koeler lijkt me een optie.
Of de temperatuur in je kamer beetje verlagen.

Suc6

PS. Lang verhaal trouwens je moet schrijver worden.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als ik je verhaal lees, kan het toch bijna niets anders zijn dan dat je CPU te heet wordt, heb je geen temp-meter?
Je hebt een nieuwe koeler aangebracht, maar heb je die goed vastgezet/aangesloten en met koelpasta?
Heb je je CPU-socket en de rest van je mobo ook schoongemaakt?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Het lijkt inderdad op een hitteprobleem.. Kun je de temperatuur aflezen in het BIOS of eventueel via een programma als Motherboard Monitor..

Temperaturen van boven de 60 graden zouden eigenlijk pas 'gevaarlijk' worden, hoewel volgens mij je pc pas echt gaat vastlopen als ie tegen de 70 graden komt..

Verwijderd

Misschien een grotere koeler kopen?