Krijg monitor niet recht op arm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PizzaFunghi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:44
Zoals de titel aangeeft, ik krijg mijn monitor niet strak op de arm waardoor de monitor altijd naar links/rechts terugschiet. Daardoor krijg ik het scherm niet recht. Het scherm ''bungelt'' als het ware.

Ik heb dezelfde monitor arm voor een ander scherm waar ik dit probleem niet heb. Scherm in kwestie is 32'' en 6,7 kg, het tweede scherm is significant lichter en 27''. Dus daar zit zeker een verschil. Deze arm zou echter tot 40'' en 10kg aan moeten kunnen.

Het gaat om deze monitor: uitvoering: MSI MPG 321URX QD-OLED Zwart
En deze monitor arm: uitvoering: Arctic X1-3D

De bouten aan de achterkant kunnen echt niet meer strakker gedraaid worden. Ik voeg fotos toe ter referentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/noMCD3c7KM2MuLsTRaHaydpzzDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYPy1kHwiTuG9pU26P2FaXuu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13kGte268RkoTmUjQ3vjcb80Mpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTwpZWeuknrS02GVdhSCMn59.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou de plaat op je beeldscherm andersom vastschroeven. Die open gaatjes zou ik onder doen dus.

Helpt dat?

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:41

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

PizzaFunghi schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:10:
Zoals de titel aangeeft, ik krijg mijn monitor niet strak op de arm waardoor de monitor altijd naar links/rechts terugschiet. Daardoor krijg ik het scherm niet recht. Het scherm ''bungelt'' als het ware.

Ik heb dezelfde monitor arm voor een ander scherm waar ik dit probleem niet heb. Scherm in kwestie is 32'' en 6,7 kg, het tweede scherm is significant lichter en 27''. Dus daar zit zeker een verschil. Deze arm zou echter tot 40'' en 10kg aan moeten kunnen.

Het gaat om deze monitor: uitvoering: MSI MPG 321URX QD-OLED Zwart
En deze monitor arm: uitvoering: Arctic X1-3D

De bouten aan de achterkant kunnen echt niet meer strakker gedraaid worden. Ik voeg fotos toe ter referentie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat @Boudewijn zegt zou ik sowieso doen. Je wil niet dat de neerwaartse kracht enkel op die 2 onderste schroeven zit. Denk idd dat die plaat 180° omdraaien de oplossing gaat zijn.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• PizzaFunghi
Dat is inderdaad wel een goeie tip waar ik niet over na heb gedacht. Ik ga het proberen!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

En je schroefjes op je arm aandraaien met gereedschap dat wat meer moment genereert als daar speling in zit (zoals een ratel of inbussleutel). Die 10kg is het maximum van je arm, ik betwijfel of hij met (de theoretische) 9.99kg heel goed en stabiel hangt.

• PizzaFunghi
Boudewijn schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:31:
En je schroefjes op je arm aandraaien met gereedschap dat wat meer moment genereert als daar speling in zit (zoals een ratel of inbussleutel). Die 10kg is het maximum van je arm, ik betwijfel of hij met (de theoretische) 9.99kg heel goed en stabiel hangt.
Net nog ff in de handleiding gekeken en daarin geven ze wel aan dat dit boven moet. Zie stap 2 (https://support.arctic.de...0MDUzOTA5Ny4xNzczNTA5Mjgw) onder 'Monitor installation'. Ik ga het wel proberen hoor, maar ik heb net toevallig nog de schroeven vervangen met degene die bij de monitor zelf geleverd worden, zonder succes.

De drie inbusbouten die op de vesa plaat worden bevestigd krijg ik dus niet strakker met een inbussleutel. Zal eens kijken of ik het met een ratus nog strakker aangedraaid krijg. Mijn inziens zit hier wel het probleem want vanuit hier werkt het draaimechanisme van de arm. Zoals te zien in bovenstaande handleiding onder 'Adjustability' en dan 'Tilt and rotation'.

[ Voor 8% gewijzigd door PizzaFunghi op 14-03-2026 18:44 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:33
draai het niet te hard aan,dat de schroef niet afbreekt...

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06

BCC

Als je moertjes net de lang zijn moet je er even een ringetje onder doen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:50
Is dit niet een kwestie van te lange schroeven?
We hebben het over de kruiskoppen op de eerste foto toch?

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

PizzaFunghi schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Net nog ff in de handleiding gekeken en daarin geven ze wel aan dat dit boven moet. Zie stap 2 (https://support.arctic.de...0MDUzOTA5Ny4xNzczNTA5Mjgw) onder 'Monitor installation'. Ik ga het wel proberen hoor, maar ik heb net toevallig nog de schroeven vervangen met degene die bij de monitor zelf geleverd worden, zonder succes.

De drie inbusbouten die op de vesa plaat worden bevestigd krijg ik dus niet strakker met een inbussleutel. Zal eens kijken of ik het met een ratus nog strakker aangedraaid krijg. Mijn inziens zit hier wel het probleem want vanuit hier werkt het draaimechanisme van de arm. Zoals te zien in bovenstaande handleiding onder 'Adjustability' en dan 'Tilt and rotation'.
Ik zou de open gaatjes ook gewoon lekker boven houden. Het scherm hangt namelijk aan de arm, niet andersom.

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Erebos
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19:24
Open kant boven idd en even kijken of de schoefjes onder en boven dezelfde lengte zijn. Ringetjes er tussen lijkt mij de beste oplossing als de schroefjes even lang zijn en er ook werkelijk diep genoeg in zitten.

Zeker niet met grof geweld aan draaien want de kans dat er iets stuk gaat is best redelijk.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PizzaFunghi schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:41:
[...]

Als je die boutjes in de arm al met een L-sleutel hebt aangedraaid zou ik geen ratel pakken . Dit was puur voor als je alleen een schroevendraaier had gebruikt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

J2pc schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 19:05:
[...]

Ik zou de open graatjes ook gewoon lekker boven houden. Het scherm hangt namelijk aan de arm, niet andersom.
Uhh ja je hebt gelijk. Te lange dag gehad vandaag.
Pagina: 1