Raspberry Pi vs HifiBerry

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:43

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik heb nu een een Raspberry-pi met een goedkoop USB geluidskaartje op een oude (goede) Philips versterker. Met Moode als OS.
Dit werkt aardig, ik gebruik vooral Airplay. Enige irritante is dat de speakers hard ploppen bij de opstart van de raspberry.
Nu overweeg ik een upgrade, echter lijkt er bij bijvoorbeeld HifiBerry niet echt veel ontwikkeling meer. Een Wiim mini lijkt me ook interessant. Hoe verhouden de Raspberry Pi en Wiim mini zich qua geluid en ondersteuning?

TLDR: Hoe verhouden de Wiim mini en de Raspberry pi met een HifiBerry zich qua geluidskwaliteit en ondersteuning?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar gebruik je het precies voor? De pi georiënteerde oplossingen ondersteunen geen van allen Spotify lossless namelijk. Maar de vraag is of je dat gebruikt.
Hifiberry maakt zeker nog wel zaken, maar een goede dac is echt niet zo duur meer.
Als je iets nieuws overweegt zou ik eerdere naar een wiim amp neigen, kan de versterker met zijn plopjes ook het veld ruimen. Maar hangt uiteraard ook af van het verdere gebruik van die versterker.

En als je er bagger speakers aan hangt maakt een dure dac al helemaal niks uit want hoor je niet. Dus welke speakers heb je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)