Mijn vraag
Ik heb, om precies te zijn, een Bosch smd4eb805e/61 vaatwasser. Een super ding, maar sinds ik hem al heb verbaas ik me er over dat de deur op zo'n grote opening open blijft staan, als ik hem niet in het slot duw:
:strip_exif()/f/image/rLSGHrLHllfn4ZZNzKhv59H6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had hiervoor een andere vaatwasser waar dit de opvolger van is, en deze kon ik op een klein kiertje laten staan van boven en ik heb daar toen geen schimmelvorming mee gekregen of iets dergelijks.
De vraag is: kan ik dit met deze nieuwe vaatwasser ook weer terug krijgen? En zo ja: hoe dan?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat hier om een Bosch smd4eb805e/61.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb, om precies te zijn, een Bosch smd4eb805e/61 vaatwasser. Een super ding, maar sinds ik hem al heb verbaas ik me er over dat de deur op zo'n grote opening open blijft staan, als ik hem niet in het slot duw:
:strip_exif()/f/image/rLSGHrLHllfn4ZZNzKhv59H6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had hiervoor een andere vaatwasser waar dit de opvolger van is, en deze kon ik op een klein kiertje laten staan van boven en ik heb daar toen geen schimmelvorming mee gekregen of iets dergelijks.
De vraag is: kan ik dit met deze nieuwe vaatwasser ook weer terug krijgen? En zo ja: hoe dan?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het gaat hier om een Bosch smd4eb805e/61.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- In het instellingen menu is instelling C03 geactiveerd i.v.m. een normaal handgreepje. Volgens de handleiding:Bij de instelling "c03" is het elektrische deuropening gedeactiveerd. U opent de apparaatdeur met een gemonteerde deurgreep.
- Ik heb een keer de Efficient Dry instelling uit gezet in het menu via instelling o00. De deur ging na het wasprogramma niet meer open, maar daarna bleef de deur in deze stand hangen. Ik heb de instelling maar weer terug gezet naar o01 zodat de deur weer automatisch open gaat om de afwas te drogen na het wassen.
- Het boekje zegt het volgende:
:strip_exif()/f/image/j1uhgbhxL9dLMjGOZeiflUn0.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar ook 7 centimeter vind ik te veel. Verder zijn deze schroefgaten bij mij leeg en niet voorzien van deze stelschroeven. - Ik heb het volgende filmpje eens bekeken van de Efficient Dry techniek:De opening die ik hier zie is precies hoe ik hem wil hebben!
- Ik heb iets gelezen over veerdruk enzo, en heb als test de deur er eens afgeschroeft om te zien of de opening dan kleiner wordt: dit is niet het geval. Het kastdeurtje toen weer teruggeschroefd volgens de stappen uit de installatie handleiding.