Na 27 jaar Mac OS en 14 jaar iOS heb ik besloten om over te stappen op Linux en Android.
Heb momenteel een 4 jaar oude iPhone 13 Pro en ik zoek dus een Android foon om deze te vervangen.
Ik loop een beetje verloren tussen het ruime aanbod in de Android wereld en daarom zoek ik hier wat advies.
Ik zoek een?
Android foon, mid-range tot upper mid-range
Wat is je budget?
Rond de 600 euro, 800 euro max
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Basic stuff, bellen, whatsapp, socials, mail, light gaming (geen high-end 3D games), etc.
Draadloos opladen is geen must maar toch wel leuk.
Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A57
Samsung S25 FE
Motorola Edge 70
Motorola Edge 70 Fusion
Oppo Reno 15 Pro
Nothing Phone 4a Pro
Fairphone 6
…
Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst geen onnodige extra grafische layers met overbodige app voorgeïnstalleerd, stevige batterijduur, goed scherm is belangrijk, goede camera maar hoeft geen topper te zijn en graag lange ondersteuning voor Android updates…
Alvast bedankt !
Heb momenteel een 4 jaar oude iPhone 13 Pro en ik zoek dus een Android foon om deze te vervangen.
Ik loop een beetje verloren tussen het ruime aanbod in de Android wereld en daarom zoek ik hier wat advies.
Ik zoek een?
Android foon, mid-range tot upper mid-range
Wat is je budget?
Rond de 600 euro, 800 euro max
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Basic stuff, bellen, whatsapp, socials, mail, light gaming (geen high-end 3D games), etc.
Draadloos opladen is geen must maar toch wel leuk.
Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A57
Samsung S25 FE
Motorola Edge 70
Motorola Edge 70 Fusion
Oppo Reno 15 Pro
Nothing Phone 4a Pro
Fairphone 6
…
Welke vragen heb je hier nog over?
Het liefst geen onnodige extra grafische layers met overbodige app voorgeïnstalleerd, stevige batterijduur, goed scherm is belangrijk, goede camera maar hoeft geen topper te zijn en graag lange ondersteuning voor Android updates…
Alvast bedankt !
[ Voor 4% gewijzigd door Dr.McKay op 14-03-2026 17:27 ]