Hotmail account geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:15
Ik heb al ongeveer 25 jaar hetzelfde Hotmail emailadres dat ik overal voor gebruik. Recent kreeg ik opeens een mailtje van Microsoft dat iemand anders mogelijk toegang heeft tot mijn account. Ik dacht er toen niet heel veel van, ik heb gebruik 2FA en kreeg inderdaad af en toe een melding op mijn telefoon dat iemand probeert in te loggen. Dit weiger ik dan via de Outlook app.

2 weken geleden is het helaas zover gekomen dat Microsoft mijn account geblokkeerd heeft. Ik krijg 2 manieren voorgeschoteld om de boel weer te deblokkeren: via SMS en via een vragenlijst. De SMS komt helaas nooit aan (telefoonnummer klopt wel, ik moet namelijk de laatste 4 cijfers invoeren ter verificatie).

De vragenlijst is heel vervelend: postcode, geboortedatum, beveiligingsvraag (naam van eerste huisdier), 4 emailadressen waar ik recent naar gemaild heb, 4 exacte onderwerpen van mails die ik recent verzonden heb. Probleem is dat ik 25 jaar geleden een heel jong mannetje was en waarschijnlijk maar wat heb ingevuld bij postcode/geboortedatum/beveiligingsvraag. Ik krijg elke 24 uur een kans om het formulier in te vullen maar ik krijg het echt niet voor elkaar. Recente mailadressen/onderwerpen kan ik nog copypasten uit de desktop app, dus dat is verder geen probleem.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen? Het aanmaken van een nieuw emailadres is vrij vervelend, tegenwoordig is echt alles al bezet. En ik heb ook gewoon 25 jaar aan historie op dit account staan die ik eigenlijk echt wil behouden.

Alle reacties

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:44
Er is weinig aan te doen. Je hebt om te beginnen niet voldoende gereageerd wanneer je MFA meldingen kreeg (dan weet je dat er iemand een correct wachtwoord vast heeft) en je had toen al je paswoord moeten veranderen. Ondertussen is je account geflagged als compromised en moet je dus bewijzen dat jij het bent.

Het probleem is dat support voor deze gratis diensten laag tot onbestaande is en dat je zelden verder geraakt als je niet de juiste info hebt. Exact voor die reden heb ik een eigen domein met mijn eigen emailadres. Je bent zo afhankelijk van de het al dan niet support krijgen.

Succes alvast, hopelijk geraak je er door.

Computers make very fast, very accurate mistakes.