Deskmini htpc in kast achter speakerdoek

Pagina: 1
Acties:

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 19:33
Hey iedereen! Ik ben aan het kijken om een meubel op maat te laten maken bij Monoz. Dit zou plaats moeten bieden aan mijn center speaker, mijn AV receiver en mijn HTPC.

Ik wil gaan voor drie deurtjes mét speakerdoek maar ik vraag mij af: als ik mijn htpc achter zo'n deurtje plaats, gaat die dan aan het speakerdoek voldoende hebben om te 'ventileren'? Gaat om een kleine Deskmini pc dus geen grote gaming rig ofzo. En qua load is Plex wellicht het zwaarste dat ie te verduren gaat krijgen.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Brick Top schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 09:39:
Hey iedereen! Ik ben aan het kijken om een meubel op maat te laten maken bij Monoz. Dit zou plaats moeten bieden aan mijn center speaker, mijn AV receiver en mijn HTPC.

Ik wil gaan voor drie deurtjes mét speakerdoek maar ik vraag mij af: als ik mijn htpc achter zo'n deurtje plaats, gaat die dan aan het speakerdoek voldoende hebben om te 'ventileren'? Gaat om een kleine Deskmini pc dus geen grote gaming rig ofzo. En qua load is Plex wellicht het zwaarste dat ie te verduren gaat krijgen.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!
Op zich is dit meer een computervraag dan een audiovraag. Overigens is het altijd handig om de precieze configuratie te vermelden, evenals de hoeveelheid ruimte in je kast.

Verplaatst naar een geschikter subforum.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
geen idee. maar de mogelijkheid een ventilator te plaatsen is altijd handig.

Waarom niet links en recht aan de onderkant een 120/140mm fan mogelijkheid.
Waardoor de lucht aan een kant in de kast geblazen wordt, en aan de andere kant er uit geblazen gaat worden

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Brick Top
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-03 19:33
jack zomer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:13:
geen idee. maar de mogelijkheid een ventilator te plaatsen is altijd handig.

Waarom niet links en recht aan de onderkant een 120/140mm fan mogelijkheid.
Waardoor de lucht aan een kant in de kast geblazen wordt, en aan de andere kant er uit geblazen gaat worden
Bedankt voor je antwoord! Ja dan moet ik daarvoor een keertje naar Monoz mailen denk ik want hun configurator is gedetailleerd maar natuurlijk niet zo gedetailleerd.

En wat zou dan de optimale plaatsing zijn van de fans? Want jij zegt nu links/rechts onderkant maar zou het niet beter zijn om een ventilator (hoog) in het zijpaneel te plaatsen die lucht naar buiten blaast? Dat hij via het speakerdoek verse lucht kan 'aanzuigen' en dan via die ventilator terug naar buiten?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ja ik was ff vergeten dat je speakerdoek voorkant krijgt.

3 deurtjes met speaker doek.
betekent dat ook 3 vakken? links rechts midden?

in dat geval zou ik elk vak een fan geven,

of 3 fans die lucht zuigen, lucht gaat door het speaker gaas langs de apparatuur via de onderkant er weer uit

of 3 fans die lucht in een ''vak'' blazen waarnaar het via de voorkant uit het vak kan (warmte lucht stijgt)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:33
Die desk mini PC wordt met het gebruik wat jij voorstelt niet zo warm dat je daar extra ventilatoren voor moet gaan installeren. Wanneer je aan de achterkant van de kast wat sleuven/gaten maakt zodat de warmte weg kan (ook de warmte van je reciever), dan zou dat wel goed moeten komen.
Versterkers/tuners/pre-amps stonden in het verleden ook vaak ingebouwd in een kast, advies was toen ook al een paar cm vrijhouden rondom zodat de warmte weg kon. De apparatuur van tegenwoordig verbruikt minder dus ook minder warmte.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1