Ik heb een desktop PC (zie onderstaande tabel) die ik af en toe gebruik om op de gamen. Met name spellen als Civilization, Factorio en nu Anno 117. Anno 117 draait wel op de PC maar is eigenlijk niet goed speelbaar.
Ik ben dus aan het kijken wat ik kan doen om mijn PC aan te passen zodanig dat ik Anno 117 fatsoenlijk kan spelen. Daarbij zat ik te denken om mij videokaart te upgraden naar een 9060XT (en ook een zwaardere voeding te kopen). Ik twijfel echter of dat wel voldoende is en of dat het wel waard is. Misschien is het toch beter om het systeem helemaal een upgrade te geven.
Budget: Ik heb niet echt een budget in gedachte. Het is meer dat ik geen fanatieke gamer ben. Ik hoef dus niet het beste van het beste maar het moet wel normaal speelbaar zijn.
Iemand suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik ben dus aan het kijken wat ik kan doen om mijn PC aan te passen zodanig dat ik Anno 117 fatsoenlijk kan spelen. Daarbij zat ik te denken om mij videokaart te upgraden naar een 9060XT (en ook een zwaardere voeding te kopen). Ik twijfel echter of dat wel voldoende is en of dat het wel waard is. Misschien is het toch beter om het systeem helemaal een upgrade te geven.
Budget: Ik heb niet echt een budget in gedachte. Het is meer dat ik geen fanatieke gamer ben. Ik hoef dus niet het beste van het beste maar het moet wel normaal speelbaar zijn.
Iemand suggesties hoe ik dit het beste kan aanpakken?
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Tray | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Gaming OC 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | Dell UltraSharp U3421WE Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne ssd's | Intel 660p 512GB | € 256,40 | € 256,40 |
| Totaal | € 376,30 | |||