Dongle usb 2.0 (bluetooth)

Pagina: 1
Acties:

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:55
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een dongle waarmee ik een draadloze verbinding tot stand kan brengen.
Ik zou namelijk graag met mijn gamecontroller kunnen spelen op mijn computer.
Het gaat echt om een draadloze verbinding, dit is volgens mij alleen via een dongle mogelijk?
Aangezien mijn verouderde pc geen bluetooth heeft zal dit de oplossing bieden?
Nu is wel mijn vraag welke dongle ik nodig heb..
Heb namelijk voorheen een dongle besteld en die bleek achteraf 5.0 bluetooth te ondersteunen.
Maar mijn controller is een third party controller die een 2.0 heeft.
Dit zou niet met elkaar werken lijkt mij..
Dus vandaar is mijn vraag of ik altijd goed zit met een bluetooth 2.0 dongle?
Of zijn er nog meer aspecten die een rol kunnen spelen dat het met elkaar zal moeten verbinden..?

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:31
Buiten de standaard, wat heb je zelf al gevonden.

Voor zover ik weet is bluetooth backwards compatible meet oudere versies, dus dat zou moeten werken.
Heb je die 5.0 dongle uberhaupt getest met je controller? Het kon zomaar zijn dat het wel werkt alleen het koppelen niet lekker is gegaan.
[quote]Bluetooth is backward compatible, which means any Bluetooth adapter will be able to sync with whatever devices you're looking to use, you'll just lose out on some of the newer-generation features.[/quote] op verschillende websites is dit ook te lezen.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:11
Bluetooth is backwards compatible...
maar...
als je controller Bluetooth 2.0 ondersteunt, is het wellicht tijd voor een nieuwe controller?
20 jaar oud, waarschijnlijk ?
Mijn recent aangeschafte 8BitDo controller, daar komt een dongle bij, maar hij werkt ook generiek over bluetooth.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:55
Hartstikke bedankt voor jullie reacties!
@Arunia Ik heb even mijn controller opnieuw geprobeerd te koppelen en met succes!
De vorige keer is er inderdaad toch iets fout gegaan met het koppelen.