Toon posts:

Radeon VE op 1600x1024 via DVI ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of de Radeon VE een resolutie van 1600x1024 ondersteund als er een FPD op aangesloten is ? De reden dat ik dit vraag is dat dit niet duidelijk op de site van Ati staat en de G550 van Maxtor kan dit niet (gaat maar tot 1280x1024 op de DVI output en valt dus af).

Weet iemand een andere kaart dan de Radeon VE die goed in 2D is en dit aankan, laat het dan ook ff weten. Altijd handig om een alternatief achter de hand te hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
De Radeon valt dus ook af aangezien die niet zonder CRT een flatpanel kan aansturen :'( :'( :'(

Iemand suggesties........... :?

Verwijderd

radeon 8500 of de 7500?, komt in oktober uit.
8500 +/- f1000,-
7500 +/- f500,-
zie specs....

Verwijderd

Topicstarter
Voor die nieuwe Radeons zou ik nog een tijd moeten wachten en bovendien wil ik er zo min mogelijk aan uitgaven. De meeste van de features op zo'n kaart kosten veel centjes en laat ik dat nou niet meer hebben na de aanschaf van m'n nieuwe schermpie (welke overigens een ontzettend hoog kwijl gehalte heeft :9~ :9~ :9~ )

De enige echt geschikte kaart die ik tot nu toe gevonden heb is de Radeon all-in-wonder, maar daar kom je al die onzinnige extra's weer tegen. Zo stom dat het simpelweg niet mogelijk is om een videokaart te kopen die een hoge resolutie heeft via z'n digitale uitgang, zonders gadgets en voor de verandering eens niet gericht is op snelheid qua fps.....

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Ik meen me te herinneren dat DVI geen resoluties aan kan boven 1024x768.... maar helemaal zeker weten doe ik 't niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn verschillende standaarden om digitale schermen aan te sturen en 1 daarvan gaat inderdaad niet hoger dan 1024x768. Zal ff moeten opzoeken hoe het precies zat.

---

ok, I remember now;

P&D - max. 1280x1024 - 30 pin connector
DFP - max. 1280x1024 - 20 pin connector
DVI - max. 1920x1080 - 24 pin connector
Pagina: 1