Vraag

• Akbert-11
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:03
Mijn vraag
...Sinds enige tijd krijg ik via mijn Garmin Edge 1030 plus navigatietoestel routeaanwijzingen in het Engels op mijn telefoon terwijl alle instellingen in mijn telefoon en in mijn Edge 1030 op Nederlands staan (zie bijlage).

Weet u hoe je dit op kunt lossen?

De laatste keer gaf de telefoon een routeaanwijziing even in het nederlands en ging toen weer verder in het engels - irritant.

Telefoon herstarts en zoeken naar Garmin updates helpen niet.

Android telefoon Oppo A74
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle spraaknstellingen op Garmin Edge 1030 en telefoon nagelopen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lENXh6mK8WpVqfVROWfbM9BpGCA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enpsIg6EsCohhdKN5kabAAmx.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je hebt het over een app denk ik. Probeer in de app zelf de taal in te stellen.

Start de app > More > Garmin Devices > Select Device > General/System > Language

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:15
Open Garmin Connect.
Rechtsboven tikken op je verbonden devices en de Edge 1030 plus kiezen.
Iets naar beneden scrollen tot "Audio prompts" (of het equivalent in Nederlands, ik heb hem op Engels)
De voorlaatste instelling kan je de taal selecteren.

• Akbert-11
Beide dames of heren,

In Garmin Connect stond en staat bij 'taal voor tekst' Nederlands. Dat lost het probleem niet op, helaas.
Het euvel zou ontstaan bij Google spraakasistent op mijn telefoon maar als ik Google: "'instellen taal stemassistent Oppo A74" kom ik toch niet verder, terwwijl bij talen spraakassistent op mijn Oppo telefoon 'Nederlands' staat

• Akbert-11
Heb zojuist de Garmin 1030 naar fabrieksinstellingen hersteld. Ziet ernaar uit dat het taiwanees-engelse taaltje verleden tijd is. Hoera!