Vraag

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:18
Mijn vraag:
Ik wil rustdesk installeren in een vm op mijn proxmox server, graag wil ik 2 clients welke beide op een 4k 60hz resolutie draaien

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Software: Laatste versie rustdesk/proxmox/win11
Hardware: 5950x / AMD 9060XT 16gb / 128gb ddr4 3200 / 2 m2 ssd & 4x1,92tb sata ssd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Op de discord gevraagt, in de documentatie gezocht maar nergens kan ik vinden wat voor specs ik de clients moet uitvoeren. Is een 1l office pc (ibm tiny) voldoende omdat de renders op de server gedaan worden?

Alle reacties

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
wat je nodig hebt is een 'pc' die continu 40k60 streams kan afspelen via een netwerkverbdinging met een zo laag mogelijke ping.

in de praktijk zou een raspberry pi dat al moeten kunnen ware het niet dat ik dan wel heel erg twijfel over de netwerk performance van die dingen. de GPU van zo'n ding zou het in ieder geval al weer aan moeten kunnen.

maar behalve voor je client is dat ook aan de server kant een dingetje. je gaat 2 vms in 4k streamen (vermodelijk om te gamen) dus de netwerk performance over je gehele netwerk gaat die streams zonder lag moeten ondersteunen,

ik zou gokken op intel nuc achtige systeempjes met een 2,5gbit wired netwerk verbinding met liefst zo min mogelijk hops tot aan je server. -

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:18
der zit een 10g fiber kaartje in, doel is idd wat lichte gaming maar vooral werken op afstand waar 4k displayport/hdmi extenders niet komen

Beoogde clients had ik een ibm tiny voor in gedachten, maar die hebben maar een gbit netwerkkaartje er in zitten.