Sennheiser HMDC 27 op PC aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-03 19:54
Zoals de titel aangeeft heb ik via mijn werk een Sennheiser HMDC27 gekregen (voor project besteld maar niet juist)

Kan ik deze headset aansluiten op de PC en zo ja Hoe?
ik heb zelf een XLR naar 3.5 mm kabel gekocht van sennheiser en een 6.35 naar 3.5 mm adapter. Maar werk niet helemaal naar behoren. Krijg geen L/R isolation en de Mic werkt ook niet. Is er een DAC waar ik dit op kan aansluiten? En zo ja wat voor budget zit ik aan te denken?

Alle reacties

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:28

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

bulefy schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:47:
Zoals de titel aangeeft heb ik via mijn werk een Sennheiser HMDC27 gekregen (voor project besteld maar niet juist)
Een korte blik op de specs https://www.sennheiser.co...RC_xPHN2Q7QZxnXln2DdlD7KY toont volgens mij dat de noise reduction en de microfoon beiden phantom power nodig hebben om te functioneren. Heb je ergens de mogelijkheid 48V in te voeren en de juiste kabel daarvoor?
Ik zie namelijk ook dat de standaard uitlevering zonder kabel is, de oorspronkelijke eigenaar/inkoper zou moeten kunnen vertellen welke kabel er bij zit. Een aantal mengpanelen/stuurversterkers hebben standaard phantom power, maar dan zit je te kijken naar non-consumenten spul en niet een PC.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-03 19:54
Heb de kabels er bij zitten een split kabel XLR en 6.35 MM. Heb wel gezien dat er wat USB DACs zijn met XLR 6.35 mm aansluiting die 48V phantom ondersteunen maar geen idee of het zou werken.

[ Voor 53% gewijzigd door bulefy op 12-03-2026 19:54 ]