Uitdeuken zinken regenpijp?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Goedenavond,

Helaas is er iemand met parkeren tegen onze zinken regenpijp aangereden en zit er nu een behoorlijke deuk in en is de kunststof mof afgebroken.

Weet iemand of het mogelijk is om dit uit te (laten) deuken en zo ja, hoe kan ik dat het beste doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2XVmpGk8OX-9uVBojEkyuQkxzds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ehBZM3laCXFJv93eaEiZqyFM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq0nsGjkeGtW3QgG7jaZKGDgM7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVRU4Kuqqmv60HG6Hm1I4uBi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m9KeLw28YaJw9SIaRKSbGTX5-ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWtYNzPxcSpCnFp8bRHPDduE.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Waarom wil je de pijp uitdeuken?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Uhmazing
  • Nu online
Omdat deze aan de voorgevel hangt en het er niet uitziet

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:54
Omdat het er zo niet uitziet misschien?
Waarom laat je een auto wel of niet uitdeuken? 8)

[ Voor 3% gewijzigd door RaRo74 op 12-03-2026 18:23 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Waarom bestaan schadeherstelbedrijven..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Haal of bestel gewoon een nieuw stuk.
Is maar tientjes werk .

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-03 19:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Uitdeuken is alleen een optie als je de regenpijp fatsoenlijk kan demonteren. Je zou dan een rond stuk hout zoals een weidepaaltje voorzichtig naar binnen kunnen tikken om de deuk voor een groot deel uit te deuken. Daarna is het voorzichtig met een (kleine) hamer met ronde kop nabewerken. Of je het helemaal weer glad krijgt is de vraag.

Als de regenpijp niet gedemonteerd kan worden, dan kun je 'm het beste afslijpen. Je zet dan of een hele nieuwe pijp, of je slijpt 'm boven de deuk door en vervangt alleen het laatste stukje met een nieuwe mof.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

bonzz.netninja

Niente baffi

Michael Knight schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:31:
[...]

Waarom bestaan schadeherstelbedrijven..
Ja sure...maar een regenpijp op maaihoogte met een deukje kan ik mij niet voorstellen dat je kosten zou maken om dat te laten maken. Maar goed, iedereen is anders :+

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-03 18:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

bonzz.netninja schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:36:
[...]

Ja sure...maar een regenpijp op maaihoogte met een deukje kan ik mij niet voorstellen dat je kosten zou maken om dat te laten maken. Maar goed, iedereen is anders :+
Ik zou dat dus wel doen, net als TS. Het oog wil ook wat en daarnaast kunnen scheuren/corrosie bij de beschadiging op termijn zorgen voor water dat niet goed wordt afgevoerd..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:18
TS vraagt of het mogelijk is niet om antwoorden te krijgen op vragen die niet gesteld zijn.
Uitdeuken zal niet meevallen ben ik bang, vervangen is een optie maar het duurt dan even voordat die dezelfde kleur heeft als de rest.
Als hij los te halen is zou ik inderdaad met een paal om zo zoveel mogelijk de deuk eruit zien te halen en dan terugplaatsen met de grootste beschadiging aan de achterzijde.

Mijn profiel op Discogs

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:55
Michael Knight schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:42:
[...]Ik zou dat dus wel doen, net als TS. Het oog wil ook wat en daarnaast kunnen scheuren/corrosie bij de beschadiging op termijn zorgen voor water dat niet goed wordt afgevoerd..
De beschadiging is niet van dien aard dat er een scheur in zit.
Bovendien, zink kan niet corroderen omdat het van zichzelf een laagje beschermd zinkcarbonaat vormt bij krassen. De hele reden dat men zinken regenpijpen gebruikt is nou juist dat ze niet, zoals regenpijpen van ijzer wel doen, corroderen. Daarom gaan ze ook minstens 40 jaar mee, soms wel langer.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:35
Uitdeuken kan wellicht maar dan moet de pijp er waarschijnlijk wel uit. Misschien de pijp draaien zodat de deuk tegen de gevel aan zit?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Het onderstel deel inclusief een deel van de plastic buis vervangen voor een onderstuk? https://www.zinkenkoper.n...talen-ondereind-verzinkt/

Dit probleem komt blijkbaar vaker voor en zink is niet zo geschikt voor gebruik op straatniveau. Want kwetsbaar zoals je gemerkt hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door fenrir op 12-03-2026 18:50 ]

Van klussen krijg je grijze haren

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:00
Om maar gewoon antwoord te geven op de vraag, ja zinken pijp kan uitgedeukt worden. Of jij het zelf kan weet ik niet maar het is gewoon metaal wat een vorm kan krijgen. Op youtube staan zat filmpjes van hoe je plaatwerk kan vormen.
Als je het zelf niet kan en zou moeten laten doen zou ik echt niet weten wat voor bedrijf dat zou doen het is vast goedkoper om er een nieuw stuk pijp in te zetten. 3meter van die pijp kost 55 euro https://www.wildkamp.nl/p...spie-80-mm-l-3-m/15578934 iemand die dat zou moeten uitdeuken kost dat al snel per uur en het is meer dan een uur werk.

[ Voor 5% gewijzigd door No Hands op 12-03-2026 18:55 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:27

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Is pragmatisch 180 graden draaien een optie?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• Raymond19792
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:45
Nieuw stukje pijp halen en monteren lijkt me toch echt de beste optie hier. Of het moet niet zo precies komen, dan kun je m met heel veel moeite misschien een beetje in model knooien en monteer je de lelijke kant naar de gevel maar ik zou niet weten waarom je dat zou moeten willen. Als je er iemand voor moet betalen zie ik het helemaal niet zitten.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:07
Demonteren, met lat/pijp/achterkant hamer deuk er uit drukken en de beschadigde kant bij hermonteren naar de gevel richten

• Uhmazing
  • Nu online
Kan ik ook deze verbindingsmof gebruiken i.p.v. de mof die nu gebroken is tussen de pvc en de zink regenpijp?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:00
Uhmazing schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 03:29:
Kan ik ook deze verbindingsmof gebruiken i.p.v. de mof die nu gebroken is tussen de pvc en de zink regenpijp?
ja

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hK5aihsrk_8lBYV5FozR6P0d3Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sEaz3D9qkP2XaQf4F3NSbWYB.jpg?f=user_large

Er uit slijpen en deze monteren op die plek.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31
Geen antwoord op de vraag, maar je kan de pijp misschien ook 2 x draaien. Dus demonteren, van boven naar beneden én van voor naar achter draaien. Dan zit de deuk 3 m hoog tegen de muur.

NL.1xMT5.12(V156)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04
En ik zou iets maken om de pijp van hardhout dat de eerste meter beschermd tegen aanrijdingen. Als door deze aanrijding de deuk niet meer zichtbaar is, is je probleem dan niet ook gelijk opgelost?

• DNLK
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:42
eatme schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 08:01:
Geen antwoord op de vraag, maar je kan de pijp misschien ook 2 x draaien. Dus demonteren, van boven naar beneden én van voor naar achter draaien. Dan zit de deuk 3 m hoog tegen de muur.
Dat kan niet, want dan past die niet meer.
Pagina: 1