Bouwen tegen gaashekwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robke01
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 13-03 20:36
Hi!

De tuin is door Lprofielen gescheiden met de buren. Daarnaast is ook een hekwerk aangebracht. Nu wil ik tegen het Lprofiel een bloembak maken. Echter zit het hekwerk (gaas) dus er tussen. Laat ik de stenen rusten tegen het gaas, dan zal de aarde dus aan de achterkant weglopen.

Het liefst metsel ik de stenen dus direct tegen het Lprofiel en dan zonder het hek open te knippen.

Zat te denken de steen toch te laten rusten tegen het gaas en vanuit die achterkant beton te storten. Echter moet ik dan iets van een mal hebben waardoor het beton ook niet wegloopt...

Ideeën?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IdSd0DJtKTkXybOG9ypE-KirKmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmSeFnqzrTkPJMg8EGGQF7lU.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 14:26
Is het over de gehele breedte? Of alleen op dit punt?
Over de gehele breedte zou ik gewoon het gaas korter maken en het L element als achterkant gebruiken.
Als het enkel op deze plek is kun je gewoon een wandje net voor het gaas metselen of lijmen.

• Robke01
emot schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:43:
Is het over de gehele breedte? Of alleen op dit punt?
Over de gehele breedte zou ik gewoon het gaas korter maken en het L element als achterkant gebruiken.
Als het enkel op deze plek is kun je gewoon een wandje net voor het gaas metselen of lijmen.
Het gaat om 2 punten waar de bloembak de hoek omgaat.

Als ik net voor het gaas stop zal de aarde aan de zijkanten eruit lopen. Dus ik moet ergens een connectie maken met het Lprofiel.

Korter maken op dat punt zou kunnen, maar wil geen stabiliteit verliezen.

• Varkentje405
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:50
Als eigenaar van een tuin waarbij de buren zich van allerlei vrijheden veroorloven ( en erg boos worden als ik daar een stokje voor steek), heb ik niet zo zeer een advies maar wel een vraag: wat zijn de afspraken met de buren over dat l-profiel? Mag je er wel iets tegen aanzetten?

Het gaas zit aan jouw kant van hun l-profiel. Ik heb daarom de indruk dat ze het niet oké vinden als je gaat knippen aan het gaas. Ik zou dus eerst even met ze overleggen ipv er zomaar een bloembak tegen aan te zetten.

• Robke01
Varkentje405 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 19:49:
Als eigenaar van een tuin waarbij de buren zich van allerlei vrijheden veroorloven ( en erg boos worden als ik daar een stokje voor steek), heb ik niet zo zeer een advies maar wel een vraag: wat zijn de afspraken met de buren over dat l-profiel? Mag je er wel iets tegen aanzetten?

Het gaas zit aan jouw kant van hun l-profiel. Ik heb daarom de indruk dat ze het niet oké vinden als je gaat knippen aan het gaas. Ik zou dus eerst even met ze overleggen ipv er zomaar een bloembak tegen aan te zetten.
De profielen staan precies op de erfgrens. Het hekwerk staar compleet op mijn erfgrens. Dus ik sluit aan tegen de erfgrens?

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:09
Robke01 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:09:
[...]

De profielen staan precies op de erfgrens. Het hekwerk staar compleet op mijn erfgrens. Dus ik sluit aan tegen de erfgrens?
Dus de profielen zijn mandelig en het gaas-hekwerk is jouw eigendom?

• Robke01
MzKzM73 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 20:21:
[...]

Dus de profielen zijn mandelig en het gaas-hekwerk is jouw eigendom?
Klopt

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kort het gaas in

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RQ0bW2k6inxmiJ4MQjp57izeFIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hx7t1q0ZjGDtBlM4FtUYFQ38.jpg?f=fotoalbum_large

en een extra draad door het overblijvende gaas vlechten en deze met de knijp ringen speciaal voor dit gaas vast zetten

[ Voor 255% gewijzigd door jack zomer op 13-03-2026 13:45 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Varkentje405
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:50
Inderdaad , dan is er geen probleem

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:26
Kan je de achterkant van je bloembak niet uitvoeren met een gronddoek? Kan je het gaas laten staan, en loopt de aarde niet weg. Ik vrees namelijk dat als je het gaas gaat knippen, je ook het verband er uithaald, en het gaas niet meer zo strak zit.

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:24
Ik zou het gewoon tegen het gaas aanzetten. Dat zit nu netjes. De aarde zal er in het begin misschien wat uitkomen, maar dat stopt vanzelf (niet omdat je bak leeg is). Mocht je merken dat de aarde er toch uit blijft lopen, dan kan je het randje altijd even voegen.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Pagina: 1