Toon posts:

meting van thermistor KG7-RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat de thermister die onder de processor zit bij de KG7-RAID te hoge waarden doorgeeft?

Een recente, originele (niet overclocked) 1333 zou volgens VIA hw monitor (en in de BIOS) tot 55 graden celcius worden.

Mijn vinger meet het koelblok op handwarm.

Og heeft die processor ook aan de onderkant een cooler nodig??? :?

Iemand ervaring?

Verwijderd

IK heb ook een abit kg7 raid

en volgensmij kloppen die metingen niet
hij geeft bij mij ook foute metingen aan denk ik

heb hem stressed 1333@1533 op 45graden staan wat totaal niet klopt denk ik

dus het ligt denk ik aan de kg7

Verwijderd

Misschien drukt het meetding niet goed tegen je cpu aan .. dan ff je cpu eruit halen en 'm iets omhoog halen zodat je cpu 'm naar beneden drukt bij het erop zetten. dan drukt ie er goed tegenaan en zijn je waarnemingen wat zuiverder.

met de 55C, is dta te hoog of te laag vindt je ?? Ik denk dat het wel een redelijke T is namelijk, tenzij je een voltagemod hebt gedaan en/of een peltier hebt >:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Ga er maar van uit dat geen van de temp-metingen bij de AMD-systemen klopt..

Daar zit inderdaad namelijk gewoon een losse sensor in het socket, die dus iedere keer een beetje anders geplaatst wordt, en dus ook afwijkt..

Wanneer gaat AMD net als Intel z'n procs uitrusten met een ingebouwde temperatuurssensor?? :)

Maar 55 graden vind ik nog niet zo'n slechte temperatuur..

Verwijderd

Topicstarter
Dat 'meetding' zit bij mij goed tegen de cpu.

Ik weet dat de meeste mensen temperaturen tot 60 graden accepteren, maar ik vind dit echt te hoog. Persoonlijk denk ik overigens dat de temperatuur bij mijn mb te hoog wordt aangegeven omdat een 'vingeropleg' onderaan het koelblok handwarm aanvoelt. Ik heb helaas geen mogelijkheid om goed te meten met apparatuur.