Zow... ikke snap nu wel het verschil tussen Slot A en Socket A, de verschillende soorten rammetjes en procjes... maarrrrrrrrrrrr..... we hebben ook nog zoiets als chipsets natuurlijk. Ik had eerst zoiets van: 1.4Ghz TB in MSI K7T ofzo, maar heb me laten vertellen dat de VIA chipset op dat mobo wat problemen geeft die "supposedly" opgelost zijn dmv drivers/patches... dus eerst win installen, dan patches, dan de rest... klinkt niet zo netjes in mijn oortjes als ik het zo mag stellen. Mijn vraag is dan ook: welke chipset is ok en welk moederbord zou voor mij geschikt zijn... ik wil of een amd 1.2 of 1.4 of ff wachten tot de XP procjes er zijn... HELLUP?!
Nou, effe een heel simpel antwoord dan
Uit de faq:
Uit de faq:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/1#1De laatste jaren spelen de chipsets een steeds grotere rol omdat ze steeds meer geintegreerd zijn. Bijna alle functionaliteit van een mainboard wordt bepaald door de chipset omdat de basisfunctionaliteit allemaal in de chipset ingebakken zit. De vraag welk mainboard goed is, is zeker geen onzinnige vraag, maar echt slechte mainboards bestaat niet meer. In het algemeen is het voldoende om te weten wat voor chipset er op een mainboard zit, en wat voor extras het bord te bieden heeft. Verder is het belangrijk dat een fabrikant regelmatig nieuwe BIOS updates uitbrengt om bugs te fixen.
Net als bij CPU's en andere componenten is het heel persoonlijk aan welk merk iemand de voorkeur geeft. Sommige zweren bij MSI, en anderen bij Asus of ABit. Elk merk heeft bepaalde voor of nadelen, maar waar je voor kiest is een persoonlijke zaak. Let vooral op voor een bepaalde chipset specifieke problemen, en als je wilt gaan overclocken dan zijn er absoluut merken die grote voordelen hebben ten opzichte van andere merken.
Vergelijk de features van verschillende fabrikanten en lees zoveel mogelijk reviews op www.tweakers.net en andere hardware sites om je te orienteren. Het is beter als je met specfieke vragen komt nadat je je georienteerd hebt, dan dat je vraagt 'wat is een goed mainboard'.
moet je hier nu echt een nieuw topic voor posten???
ik stel voor dat je eerst de FAQ's eens doorleest
ik stel voor dat je eerst de FAQ's eens doorleest
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
maar dan heb je ook wat!!!!!
en anders moet je eerst eens een abonement nemen op dat fantastische blad Computer Idee (
)
en anders moet je eerst eens een abonement nemen op dat fantastische blad Computer Idee (
¯\_(ツ)_/¯
Gadver.... no way... voor mij geen computer idee... moet al genoeg lezen voor mijn werk, alleen is dat meer met servers en das toch andere koek. Vandaar dat ik ff inhaalslag moet doen van de laatste 2 jaar op standaard pc gebied, en er is veel veranderd, tot op zekere hoogte
Maar hier heb ik het walhalla wel ontdekt geloof ik... op dit gebied althans
welcome 2 paradise 
ps. Computer Idee was geintje natuurlijk...
ps. Computer Idee was geintje natuurlijk...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Dat befaamde probleem met die chipset (686B bug) is trouwes ook al op bios niveau opgelost hoor. Dus je hoeft geeneens patches te installeren en een kale windows installatie werkt al perfect als je tenminste een redelijke recente bios hebt.
Ehm, je blijft de via 4in1 toch nodig hebben voor AGP, UDMA etc.. (tenminste, als je een beetje performance wilt!)Op donderdag 20 september 2001 16:11 schreef PsyFlux het volgende:
Dat befaamde probleem met die chipset (686B bug) is trouwes ook al op bios niveau opgelost hoor. Dus je hoeft geeneens patches te installeren en een kale windows installatie werkt al perfect als je tenminste een redelijke recente bios hebt.
Verwijderd
zeker, maar het werkt wel zonder bugs op een kale windoze installatie.
Daar ging het me ff om
Daar ging het me ff om
Pagina: 1