Vraag

• Goofy086
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 22:37
Deze avond heeft de vriendin haar OnePlus Nord 3 (toestel van ongeveer 3 jaar oud) laten vallen. Gevolg is dat het scherm helemaal gebarsten is, veel sporen van de val op de omranding en het toestel reageert op niets meer behalve de aan- en uit knop en de volume knoppen.

Het toestel werd oorspronkelijk aangekocht met een mobiel abonnement bij Proximus.
Het lijkt mij interessanter om het toestel niet te vervangen en te kijken voor een nieuw toestel.

Is het nog steeds interessant om een toestel bij een provider aan te kopen of niet?

Ik ging altijd uit van het idee, je moet sowieso betalen voor je internet/telefonie dus waarom niet met een abonnement. Om dan na de afloop van het abonnement (24/36 maanden) zo snel mogelijk te kijken voor een nieuwe telefoon.

Ik neem aan dat er voor- en tegenstanders zullen zijn van mijn gedachtengang. Dus graag even jullie mening.

Nu heeft mijn vriendin een abonnement van 29,99€.
Hiervoor had ze haar gsm (aankoopprijs 9€) en een abonnement van onbeperkt bellen/sms en 50GB internet.

Ze was heel tevreden over de OnePlus Nord 3.
Als het eerder aangeraden is om een volledig nieuw toestel te kopen dan is het maximum budget 500€.

Elke suggestie is meer dan welkom!

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik woon in NL en niet in BE maar is het niet zo simpel als uitrekenen wat het verschil is?

Bij een provider kost je gewenste toestel 24 keer bedrag X wat over de looptijd in totaal bedrag Y is. Als je datzelfde toestel los koopt, betaal je bedrag Z. De goedkoopste tussen Y en Z is het meest interessant.

Als je los koopt, kijk ook of er eventueel cashback acties lopen op het gewenste toestel.

Verder kun je besparen als je het gewenste toestel kan vinden nieuw-in-doos in Vraag & Aanbod.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Fairphone 6 zit rond de €500 inmiddels en dan had je er in een dergelijk geval voor €89 en een minimale handigheid zelf een nieuw scherm op gezet.

Bovendien support (security updates) tot 2033.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Het is, dat mag gezegd, zeker niet de snelste telefoon voor €500, maar voldoet meer dan prima. (Ik typ dit bericht op een.)

Oh, en geen crapware voorgeïnstalleerd, voor mij ook een grote plus.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:11
Stel je wilt een samsung, de s26 512 gb is bij telenet nu 699,en dan krijg je de watch 8 er gratis bij. (Je hoeft geen telefoonabo af te sluiten). Hier kan je de watch van verkopen voor een leuk bedrag (100-150 euro), waardoor je ongeveer in budget komt.

Als je liever wat goedkoper wilt, zowel proximus als telenet hebben vaak goede aanbiedingen op telefoons. In België is het zeker nuttig om je smartphone bij een provider te halen als het een courant model is.

Wil je liever een model dat "uniek" is (of niet veel in Europa wordt verkocht) , dan kan je beter rechtstreeks kopen.

Dus, wat wil je graag dat je mobiel doet? Bellen whatsappen en misschien fotootje maken? Kan ook met A series die uit gaat komen over paar weken (prijs staat al bij sommige providers gereserveerd voor A57).

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 11-03-2026 23:38 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:07

Barrycade

Through the...

Geen idee of dat ook opgaat voor België, maar hier in Nederland is de telefoon meestal met wat korting bij de provider maar is het abonnement duur voor de GBs en belbundel. Hoewel bij een aantal sim only providers de balans beter is. Maar in ieder geval als je m niet meteen aftikt heb je eigenlijk een lening afgesloten.
Pagina: 1