Het WhatsApp account van mijn vrouw is onbereikbaar geworden doordat Meta een van de gekoppelde Insta-accounts heeft geblokkeerd. Nu zijn de blokkering van de Instagram en ook gekoppelde Facebook accounts prima te overzien, maar WhatsApp niet meer beschikbaar hebben is erg lastig.
Een korte omschrijving voor wat mij nu bekend is:
Afgelopen zaterdag werd plotseling het gebruik van Whatsapp onmogelijk gemaakt door deze melding:
:strip_exif()/f/image/S9zARVyHxQVnrmJ71madOf8I.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu bleek dat mijn vrouw een tijdje geleden had geprobeerd een status te delen op Whatsapp en blijkbaar heeft dit er onbewust voor gezorgd dat Whatsapp gekoppeld kan worden aan Facebook en Instagram.
Omdat ze op haar werk ook zo nu en dan een Instagram/Facebook update doet op de accounts van haar werk, is er ook hier een koppeling ontstaan, waarschijnlijk begin dit jaar. Deze ontstond per ongeluk, hier kreeg ze een notificatie van ze heeft daarna, dacht ze, die koppeling weer verwijderd. Nu, met deze blokkering, blijkt dat dit niet het geval is en alles nog steeds gekoppeld stond.
We kwamen er al snel achter dat het Instagram bedrijfsaccount van haar werk om een voor ons onbekende reden geblokkeerd was en een leeftijdsverificatie vereist. Haar bazin heeft dit afgelopen zaterdag geprobeerd te regelen met haar ID kaart. Echter is dat account nu permanent gesloten, zonder verdere uitleg:
:strip_exif()/f/image/P6YntSj6VxXoj7lx7caXbVCy.jpg?f=fotoalbum_large)
Er kan dus niet meer ingelogd worden op Instagram, Facebook of Whatsapp:
:strip_exif()/f/image/F40f3wmPOedVSyRbb5T6HDpX.png?f=user_large)
Het Whatsapp account lijkt dus nu afhankelijk te zijn van Instagram en vraagt nog steeds om die eerdere leeftijdsverificatie op Instagram. Echter is dat niet meer mogelijk.
Mijn vraag is: Wat kunnen we nu nog doen om Whatsapp weer werkend te krijgen?
Een ander telefoonnummer is een uiteindelijke oplossing, maar proberen we liever te voorkomen.
We hebben contact geprobeerd te leggen met Meta, maar hebben geen reactie ontvangen. Hetzelfde geldt voor Facebook.
Van Whatsapp kregen we wel reactie, namelijk:
Een korte omschrijving voor wat mij nu bekend is:
Afgelopen zaterdag werd plotseling het gebruik van Whatsapp onmogelijk gemaakt door deze melding:
:strip_exif()/f/image/S9zARVyHxQVnrmJ71madOf8I.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu bleek dat mijn vrouw een tijdje geleden had geprobeerd een status te delen op Whatsapp en blijkbaar heeft dit er onbewust voor gezorgd dat Whatsapp gekoppeld kan worden aan Facebook en Instagram.
Omdat ze op haar werk ook zo nu en dan een Instagram/Facebook update doet op de accounts van haar werk, is er ook hier een koppeling ontstaan, waarschijnlijk begin dit jaar. Deze ontstond per ongeluk, hier kreeg ze een notificatie van ze heeft daarna, dacht ze, die koppeling weer verwijderd. Nu, met deze blokkering, blijkt dat dit niet het geval is en alles nog steeds gekoppeld stond.
We kwamen er al snel achter dat het Instagram bedrijfsaccount van haar werk om een voor ons onbekende reden geblokkeerd was en een leeftijdsverificatie vereist. Haar bazin heeft dit afgelopen zaterdag geprobeerd te regelen met haar ID kaart. Echter is dat account nu permanent gesloten, zonder verdere uitleg:
:strip_exif()/f/image/P6YntSj6VxXoj7lx7caXbVCy.jpg?f=fotoalbum_large)
Er kan dus niet meer ingelogd worden op Instagram, Facebook of Whatsapp:
:strip_exif()/f/image/F40f3wmPOedVSyRbb5T6HDpX.png?f=user_large)
Het Whatsapp account lijkt dus nu afhankelijk te zijn van Instagram en vraagt nog steeds om die eerdere leeftijdsverificatie op Instagram. Echter is dat niet meer mogelijk.
Mijn vraag is: Wat kunnen we nu nog doen om Whatsapp weer werkend te krijgen?
Een ander telefoonnummer is een uiteindelijke oplossing, maar proberen we liever te voorkomen.
We hebben contact geprobeerd te leggen met Meta, maar hebben geen reactie ontvangen. Hetzelfde geldt voor Facebook.
Van Whatsapp kregen we wel reactie, namelijk:
Hopelijk weet iemand nog andere opties die we kunnen proberen uit te voeren.I'm here to help you. I understand you're having issues with your WhatsApp account being linked to other Meta accounts. However, I can't assist with unlinking your WhatsApp account from other Meta accounts or provide a phone call to discuss the issue.
If you're unable to access your account, it might be caused by a ban due to a Facebook or Instagram ban. Violating Meta's Terms of Service or policies on your Facebook or Instagram account could cause you to lose access to your WhatsApp account. If this happens, you should appeal the decision on the platform where your account was disabled. We can't restore your WhatsApp account until your Facebook or Instagram account is reinstated. For more information, visit the Facebook or Instagram Help Center.
If you're seeing a message stating your account cannot use WhatsApp, you can request a review in the app from the same screen to appeal the ban. If you do not see an option to request a review, it means the ban is final and cannot be appealed.
Learn more in this Help Center article.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ