Magnifica S storing: rood uitroepteken blijft branden.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:45

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb een Delonghi Magnifica S net 2 maanden in gebruik en loop tegen een probeem aan.

De machine gaf aan dat de koffie bak geleegd moest worden en water bijgevuld. Dat is normaal en doe ik natuurlijk regelmatig. Maar bij het weer terugplaatsen van de lekbak en waterbak ging hij verwarmen (ook normaal), maar dan gaat het rode uitroepteken lampje branden en reageert de machine nergens meer op.

Ik heb de lek/opvang bak, waterreservoir en zetgroep verwijderd; opnieuw schoongemaakt en weer teruggeplaatst, maar situatie veranderd niet. Ook de stroom eraf gehad, en gereset (aanknop/expresso knop bij aanzetten tot 2 groene lampjes knipperen), maar ook geen verschil.

Ik zit niet te wachten om die hele machine weer terug te moeten sturen. Iemand een tip wat dit kan zijn en hoe te verhelpen?

Alle reacties

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 11:20
superduper schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:59:
Ik heb een Delonghi Magnifica S net 2 maanden in gebruik en loop tegen een probeem aan.

De machine gaf aan dat de koffie bak geleegd moest worden en water bijgevuld. Dat is normaal en doe ik natuurlijk regelmatig. Maar bij het weer terugplaatsen van de lekbak en waterbak ging hij verwarmen (ook normaal), maar dan gaat het rode uitroepteken lampje branden en reageert de machine nergens meer op.

Ik heb de lek/opvang bak, waterreservoir en zetgroep verwijderd; opnieuw schoongemaakt en weer teruggeplaatst, maar situatie veranderd niet. Ook de stroom eraf gehad, en gereset (aanknop/expresso knop bij aanzetten tot 2 groene lampjes knipperen), maar ook geen verschil.

Ik zit niet te wachten om die hele machine weer terug te moeten sturen. Iemand een tip wat dit kan zijn en hoe te verhelpen?
Vrienden hadden dit ook en helaas, als je dat allemaal hebt gedaan en hij blijft branden op uitroep teken, zit er helaas niks anders op dan support te krijgen.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Ik heb idd maar support gemailed, en binnen de garantieperiode hebben ze service aan huis. Ik wacht nog (na een week na acceptatie van mijn aanvraag) op een definitieve afspraak...

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Nou, de support van Delongi is beroerd helaas. Na mijn reparatie aanmelding op 11 maart zou ik binnen 4 werkdagen een datum voor reparatie aan huis krijgen, maar nu 2 weken later nog helemaal niets gehoord.

Er is op de website geen telefoonnummer te vinden, en ook lijkt de chat functie van de site gehaald.

Niet blij mee; nieuwe machine na ~30 kopjes koffie al een week of 3 defect. :(

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Werkt dit nummer (076 523 3600) niet meer?

Als je de machine aanzet wordt de boiler dan nog warm?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Happy2000 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:05:

Ik zal het nummer eens proberen...

Als ik hem aanzet knippert het lampje van opwarmen wel, maar na een sec of 10 gaat het uitroepteken aan. Waar kan ik zien/voelen of de boiler nog warm wordt?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Ik heb ook een Magnifica S.
Er zit als je de lekbak eruit haalt links nog een heel klein rood lekbakje.
Haal die er eens uit.

Mijne heeft ook eens een rode melding gehad, en dat was verholpen nadat ik dat kleine bakje gevonden had.
Geen idee of het symbool een uitroepteken was.

Even voor de zekerheid, je hebt de stekker al eens een paar minuten uit het stopcontact gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 24-03-2026 11:51 ]

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
superduper schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Ik zal het nummer eens proberen...

Als ik hem aanzet knippert het lampje van opwarmen wel, maar na een sec of 10 gaat het uitroepteken aan. Waar kan ik zien/voelen of de boiler nog warm wordt?
Ik denk dat de boiler niet heet wordt. Maar gewoon garantie claimen via de winkel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvT23A-apxNo9yaEHqyhk63EV1k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJA4WPLtACiKnFwDyKprsU6S.jpg?f=fotoalbum_large
Boiler in de rode cirkel.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
FRANQ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:47:
Ik heb ook een Magnifica S.
Er zit als je de lekbak eruit haalt links nog een heel klein rood lekbakje.
Haal die er eens uit.

Mijne heeft ook eens een rode melding gehad, en dat was verholpen nadat ik dat kleine bakje gevonden had.
Geen idee of het symbool een uitroepteken was.

Even voor de zekerheid, je hebt de stekker al eens een paar minuten uit het stopcontact gehad?
Ja hoor, alles al leeg, schoon gemaakt, gereset, stekker eruit etc etc. Meerdere keren.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Happy2000 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat de boiler niet heet wordt. Maar gewoon garantie claimen via de winkel.
[Afbeelding]
Boiler in de rode cirkel.
Dit mag bij zo'n splikspinternieuwe machine idd de monteur gaan uitzoeken en fixen. Maar moeten we wel hun afpsraken nakomen.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
Happy2000 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:05:

Nou dat nummer werkt inderdaad; iemand gesproken: ja, die responstijd van 4 dagen halen we idd niet. Maar ik ga het ticket nu oppakken: "leest informatie voor"; Goed dan biedt ik je een aanhuis reparatie aan (die al bevestigd was): binnen 4 dagen neemt de monteur contact met je op.

FFKING precies hetzelfde wat er in de eerste email van de longhi stond op 11 maart. Wat een enorm slechte klantenservice.

tja zo werkt het nu eenmaal meneer. pfff.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Topicstarter
nu een plannings email gehad. Voor 14 april :(

Ik heb maar een nespresso gekocht om deze periode door te komen.
Pagina: 1