beste (laatste) upgrade voor Celeron 300A@450 bak

Pagina: 1
Acties:

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Topicstarter
hoi, advies gevraagd:

Mijn broer wil zijn Celeron 300A@450, 96 MB RAM een laatste keer upgraden, omdat zijn Viper 330 (Nvidia Riva 128) toch wel een beetje ranzig begint te worden voor wat nieuwere spelletjes.

Hij speelt voornamelijk RPGs, dus ultieme framerates zijn niet noodzakelijk. Hij wil er nog 1 tot 1.5 jaar mee vooruit, dan is ie afgestudeerd en kan ie fijn van zijn verdiende centjes een vette bak kopen. Videokaart 'op de groei' kopen hoeft dus niet.

Opties die we bedacht hebben:
Asus V7100 Pro (Geforce 2 MX400, 32MB) voor 270 piek
Asus V7700 (Geforce 2 GTS, 32MB (SDR denk ik)) voor 375 piek
Hercules 3D Prophet 4500 (Kyro 2, 64MB) voor 422 piek

Is die Geforce 2 GTS overkill voor zijn Celeron?
Levert die Kyro 2 betere prestaties dan de Geforce 2 GTS op zijn oude bakkie?
Of zijn we gewoon voor 270 piek klaar met die GF2 MX400?

Als iemand een linkje heeft naar een test waarin ook op oudere computers getest wordt, dan hoor ik het graag... tegenwoordig testen al die sites alleen nog maar op >1GHz machines en dat zegt mij in dit geval niet zoveel.

Alvast bedankt :)

Makkelijker gezegd dan gezwegen...

Verwijderd

ga gewoon voor een MX...zelfs die komt met die proccesor niet aan z'n max...bij funprice kost de Abit MX400 64mb met tv-out 249,-....

btw met een slotket, en een nwe celly is ie voor 200 piek meer ook nog een snelle cpu rijker....

• Muffinboy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05

Muffinboy

Da's goed fout!

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 14:42 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ga gewoon voor een MX...zelfs die komt met die proccesor niet aan z'n max...bij funprice kost de Abit MX400 64mb met tv-out 249,-....
ik zat ook al zoiets te denken, ik wist het alleen niet zeker... nog ff rondshoppen voor beste prijs dan :)
btw met een slotket, en een nwe celly is ie voor 200 piek meer ook nog een snelle cpu rijker....
ik denk dat het vanwege beperkt budget even bij de videokaart alleen blijft, maar bedankt voor de tip :)

Makkelijker gezegd dan gezwegen...